Динаміка фізичної підготовленості учнів 5-х класів під впливом рухливих ігор з елементами бойових мистецтв

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2021-3.03

Ключові слова:

фізична культура, бойові мистецтва, учні, урок, засоби, елементи

Анотація

Мета: визначити динаміку фізичної підготовленості учнів 5-х класів під
впливом рухливих ігор з елементами бойових мистецтв. Матеріал і методи. Дослідження проводилися в м. Харків, на базі загальноосвітньої школи I-III ступенів №118. В дослідженні прийняли участь 40 учнів 5-х класів (20 експериментальна та 20 контрольна групи). В навчальний процес, який був розроблений на основі навчальної програми з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи (затверджена наказом МОН від 23.10.2017 № 1407, нами були включені рухливі ігри з елементами бойових мистецтв). Під час дослідження застосовувались наступні методи: теоретичний аналіз і узагальнення літературних джерел, дані мережі Інтернет, узагальнення теоретичного і практичного досвіду фахівців в області фізичної культури та бойових мистецтв, педагогічне дослідження, методи математичної статистики. Результати: аналіз отриманих результатів свідчить про те, що показники фізичної підготовленості краще в експериментальній групі ніж в контрольній. Результати показників середнього арифметичного при виконанні бігу на 30 м в експериментальній групі склали 6,45±0,1, в контрольній 6,46±0,11 с; тесту човниковий біг 4×9 м (с) в експериментальній групі – 11,74±0,16, в контрольній – 11,83±0,14; в тесту стрибок у довжину з місця (см), 146,55±3,05 та 146,55±3,05; показники виконання тесту стрибок у довжину з розбігу (см) в експериментальній групі знаходяться в межах 245–310 см, в контрольній 240–320; при виконанні метання малого м’яча на дальність (м) в експериментальній групі – 22,45±1,12 та контрольній – 20,15±1,05; показники учнів експериментальної та контрольної груп в тесті піднімання тулуба в сід за 30 с 23,4±0,82 та 20,65±0,85. Висновки. Сучасні тенденції фізичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах вимагають від вчителя, пошуку нових засобів та методів для розширення рухового досвіду учнів. Цього можна досягти завдяки цілеспрямованого застосування спеціалізованих рухливих ігор з елементами бойових
мистецтв. Після проведення педагогічного експерименту рівень компетентності учнів експериментальної групи вище ніж у контрольної групи. Високий рівень компетентності в експериментальній групі коливається від 15 до 80 % достатній – від 20 до 50 % та середній – від 15 до 35 а в контрольній учні переважно мають достатній від 30 до 40 та середній від 25 до 60 % і високий від 15 до 60 %. Результати показників коефіцієнтів варіації експериментальної та контрольної груп стабільні в показниках генеральної сукупності в тестах: біг 30 м (с) - 7,42 та 7,79; човниковий біг 4×9 м (с) 6,37 та 5,41; стрибок у довжину з місця (см) 9,29 та 8,86; стрибок у довжину з розбігу (см) 6,77 та 7,87, середньо стабільні: метання малого м’яча на дальність (м) 22,36 та 23,29; піднімання тулуба в сід за 30 с (кількість разів) та 18,6.

Біографії авторів

Ігор Пашков, Харківська державна академія фізичної культури

к.фіз.вих., доцент

Наталя Бойченко, Харківська державна академія фізичної культури

к.фіз.вих., доцент

Посилання

Бойченко, Н.В., & Тропин, Ю.Н. (2016). Эффективность применения специализированных подвижных игр в подготовке юных дзюдоистов. Фізична культура, спорт та здоров’я: стан і перспективи в умовах сучасного українського державотворення в контексті 25-річчя Незалежності України, 110-113.

Бордюгов, Е.А., & Григорьев, О.А. (2019). Развитие силовых способностей юных дзюдоистов средствами подвижных игр. Культура физическая и здоровье современной молодежи, 133-135.

Голенкова, Ю.В., & Скригін, А.В. (2015). Вплив засобів східних єдиноборств на розвиток прудкості у школярів середніх класів. Теорія та методика фізичного виховання, (2), 10-14.

Горбачев, А.И., & Горбачева, О.А. (2019). Повышение эффективности уроков физической культуры старшеклассников с использованием элементов самбо. Наука-2020, (1 (26)), 93-97.

Єрьоменко, Е.А. (2019). Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів. Варіативний модуль «Хортинг» (профільний рівень, 10–11 класи).

Єрьоменко, Е.А. (2020). Хортинг для старшокласників. Навчально-методичний посібник. Київ, 229 с.

Киэлевяйнен, Л.М. (2016). К вопросу о реализации самбо в образовательных организациях. Т877 Туризм и образование: исследования и проекты: материалы Всероссийской, 24, 243.

Коваленко, І.М., & Ратов, А.М. (2011). Виховання швидкісно-силових здібностей молодших школярів засобами рухливих ігор з елементами одноборств. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету, Т. 86, 87-90.

Лукин, С.А., & Табаков, С.Е. (2019). Концепция преподавания предмета «Физическая культура» с использованием выбранного вида спорта в общеобразовательной школе на примере самбо. ББК 75.715 И88, 24.

Масенко, Л.В. (2016). Формування рухових умінь учнів початкової школи в процесі ігрової діяльності з елементами єдиноборств (Автореф.дис. … канд.пед.н.). Київ, Україна. Навчальна програма з фізичної культури для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи (затверджена наказом МОН від 23.10.2017 № 1407.

Палічук, Ю.І., Вілігорський, О.М., & Мартинів, О.М. (2019). Застосування рухливих ігор з метою відбору школярів до занять боротьбою на початковому етап підготовки. Єдиноборства № 4(14), 72-80.

Руденко М.М., Кошляк М.А., Дуброва С.В., Коломоєць Г.А., & Деревянко В.В. (2020). Методика викладання дзюдо в закладах загальної середньої освіти. Методичний посібник. «Букрек», Київ-Чернівці.

Чистякова, М.О., & Шишкін, О.П. (2019). Впровадження спортивних одноборств у навчальну програму з фізичного виховання для загальноосвітніх навчальних закладів. Секція Природничих наук, 118.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-29

Номер

Розділ

Статті