Рукопашний бій в професійній діяльності курсантів Херсонської державної морської академії

Автор(и)

  • Петро Годлевський Херсонська державна морська академія, Україна
  • Олександр Саратовський Херсонська державна морська академія, Україна http://orcid.org/0000-0002-8420-5796

Ключові слова:

рукопашний бій, курсанти, професійна діяльність, рухова активність, адекватність фізичного навантаження фізичному стану

Анотація

Мета: вдосконалення професійної підготовки курсантів ХДМА (Херсонська державна морська академія) за допомогою рукопашного бою. Матеріал і методи. Для розв’язання поставлених завдань використовувалися наступні методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, педагогічні спостереження, анкетне опитування фахівців морського та річкового транспорту. Результати: Професійна діяльність майбутніх моряків багатоаспектна. Анкетне опитування фахіфців вказало на важливість чотирьох факторів професійної діяльності працівників морського та річкового транспорту, але ранжирування фокторів дозволило отримати наступні дані: на першому місці за важливістью – виробничі умови. Такі фактори, як природні умови та соціально-психологічні фактори, в опитуванні мають майже однаковий відсоток, але за ранжируванням природні умови на другому місці, а соціально-психологічні фактори на третьому. Зниження рухової активності знаходиться на четвертому місці. Досліджені фактори професійної діяльності майбутніх моряків визначили загальну проблему і шляхи вирішення. Відзначені можливості дистанційного навчання і важливість самостійної роботи. Модернізовані методики визначення необхідної рухової активності та розрахунку оптимального фізичного навантаження для фахівців морського та річкового транспорту. Надані рекомендації для самостійного визначення рівнів рухової активності та адекватності фізичного навантаження фізичному стану. Висновки. Досліджені фактори професійної діяльності майбутніх моряків визначають багатоаспектність різноманітних фізіологічних, психофізичних та соціальних впливів на особистість. Професійна діяльність моряків вимушено пов’язана з недостатньою руховою активністю, що негативно впливає на фізіологічний та психофізичний стан. Рекомендовані модернізовані методики визначення необхідної рухової активності та розрахунку оптимального фізичного навантаження дозволять оперативно визначати рівень рухової активності та навантаження і вносити своєчасно корекцію в процес самостійного фізичного виховання курсантів ХДМА. Нові форми та адаптовані під умови навчання спортивні види (на прикладі рукопашного бою), є одним із чинників підвищення фізичної підготовленості до професійної діяльності курсантів ХДМА.

Біографії авторів

Петро Годлевський, Херсонська державна морська академія

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент кафедри фізичного вихивання

Олександр Саратовський , Херсонська державна морська академія

старший викладач кафедри фізичного вихивання; Херсонська державна морська академія

Посилання

Ананченко, К. В., Єрмаков, С. С.,. & Бойченко, Н. В. (2016). «Загальний курс «Бойові мистецтва» у ВНЗ при підготовці фахівців з фізичної культури і спорту». Фізичне виховання і спорт, 1, 275–279.

Арефьев, В. Г. (2005). «Внедрение компьютерных технологий в оздоровительный фитнес». Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 5, 34–38.

Бойченко, Н. В., Алексєєва, І. А., & Алексєнко, Я. В. (2016). «Розробка дистанційного курсу «Спортивна метрологія» для організації індивідуальної роботи студентів спеціалізації «Фізичне виховання та спорт»». Фізичне виховання і спорт, 2. 70–73.

Бойченко, Н. В., Тропин, Ю. М., & Панов, П. П. (2013). «Техніка та тактика у спортивній боротьбі». Физическое воспитание и спорт в высших учебных заведениях: Сборник статей IХ международной научной конференции, БГТУ им. Шухова, Белгород, 52-56.

Бойченко, Н. В., & Сушко, Ю. П. (2011). «Пути повышения скоростно-силовой подготовленности борцов высокой квалификации». Слобожанський науково-спортивний вісник, 2, 47-50.

Бойченко, Н. В. (2007). «Пути повышения эффективности тренировочного процесса в восточных единоборствах». Физическое воспитание студентов творческих специальностей, 2, 148-150.

Бойченко, Н. В., Станкевич, Б., & Дрозд, М. С. (2014). «Контроль за станом підготовленості борця». Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях, 1, 14-17.

Годлевський, П. М., & Зубрицький, Б. Д. (2013). «Чинники впливу на ефективність техніки самозахисту». Слобожанський науково-спортивний вісник, 5 (38), 64–67.

Годлевський, П. М. (2014) «Методика проведення самостійних занять студентками спортивного учбового відділення із самозахисту» Фізичне виховання і спорт. Східноєвроп. нац. ун-т., 16, 26–29.

Годлевський, П. М., & Кайда, Д. В. (2014). «Теорія і методика викладання самозахисту у навчальній програмі фізичного виховання». Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, 51, 31–36.

Годлевський, П. М., Пінчук, В. Ф., Григорович, О. С., Демчук, І.В., Підгурська, О. П., & Кособуцький, Ю. Ф. (2015). «Механізм функціонування фізичного виховання ВНЗ». Фізичне виховання і спорт. Зб. наук. праць Волинського національного університету імені Лесі Українки, 17, 24–28.

Грибан, Г. П. (2012). «Аналіз рухової активності студентів спеціального навчального відділення». Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту,2, 25–28.

Гузар, В. М. (2000). «Керівництво фізичною культурою і спортом посадовими особами». Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 15, 3–8.

Гузар, В. М. (2001) «Процес управління фізичною культурою і спортом» Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту, 17. 9–18.

Гузар, В. М., Савченко-Марущак, М. С., Шалар, О. Г. (2016). «Вплив фізичної підготовленості на властивості особистості юних каратистів». Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт, 139, 45–48.

Ермаков, С. С., Тропин, Ю. Н., & Бойченко, Н. В. (2016). «Специальная физическая подготовка квалифицированных борцов». Единоборства 2, Научный журнал: Материалы ХІІ международной научной конференции «Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях», ХГАФК, Харьков, 20-23.

Камаев, О. И., & Тропин, Ю. Н. (2012). «Роль специальной силовой подготовки в борьбе». Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств в высших учебных заведениях: Сборник статей VIII международной научной конференции, ХГАДИ, Харьков, 73-77.

Камаев, О. И., Тропин, Ю. Н., & Селезнев, Б. Р. (2013). «Влияния специальных силовых качеств на технико-тактическую подготовленность в борьбе». Проблемы и перспективы развития спортивных игр и единоборств: Сборник статей IХ научной конференции, ХНПУ, Харьков, С. 149-152.

Матвеев, Л. П. (2005). Общая теория спорта и её прикладные аспекты. Издательство «Лань», СПб.

Озолин, Н. Г. (2003). Настольная книга тренера: Наука побеждать. ООО «Издательство ACT», Москва.

Ровный, А. С. (2013). Управление подготовкой тхэквондистов. Харьков.

Cтепанюк, С. І., Глухов, І. Г., Давидок, А. О., & Лященко, О. В. (2018). «Професійно-прикладна фізична підготовка в Херсонському морехідному училищі рибної промисловості» Фізичне виховання, спорт та фізична реабілітація: проблеми і перспективи розвитку, 38–43.

Степанюк, С., Городинська, І., & Лук’янченко, М. (2015). «Роль мотивацій у формуванні основ здорового способу життя». Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), 5(1), 236–239.

Тропин, Ю. Н., & Бойченко, Н. В. (2014). «Анализ специальной физической подготовленности высококвалифицированных борцов греко-римского стиля». Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 1, 72-77.

Тропин, Ю. Н. (2018). «Тенденция в динамике физической подготовленности у девушек-борцов». Единоборства, 3(9), 69-76.

Тропин, Ю. Н. (2018). «Особенности физической подготовленности юношей и девушек, занимающихся вольной борьбой». Единоборства, 4(10), 62-68.

Шалар, О. Г., Романюк, О., & Гузар, В. М. (2017). «Фізична підготовка юних борців з таеквон-до». Медико-біологічні проблеми фізичної культури, спорту та здоров’я людини, 100–104.

Шерман, М. І. (2016). «Дослідження впливу особливостей морської праці на толерантність моряків міжнародних екіпажів». Молодий вчений,3 (30), 450–454.

Podrigalo, L., Iermakov, S., Potop, V., Romanenko, V., Boychenko, N., Rovnaya, O., & Tropin Y. (2017). «Special aspects of psycho-physiological reactions of different skillfulness athletes, practicing martial arts». Journal of Physical Education and Sport, 2, 519-526.

Pervachuk, R., Tropin, Y., Romanenko, V., & Chuev, А. (2017). «Model characteristics of sensorimotor reactions and specific perceptions of trained wrestlers». Slobozhanskyi herald of science and sport, 5(61), 72-74.

Romanenko, V., Podrigalo, L., Iermakov, S., Rovnaya, O., Tolstoplet, E., Tropin, Y., & Goloha, V. (2018). «Functional state of martial arts athletes during implementation process of controlled activity–comparative analysis». Physical Activity Review, 6, 87-93.

Tropin, Y. (2017). «Physical fitness model characteristics in wrestling». Slobozhanskyi herald of science and sport, 2(58), 69-71.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-12

Номер

Розділ

Статті