Особливості навчання студентів ЗВО спеціалізацій спортивних ігор та одноборств лижній підготовці

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15391/ed.2021-3.06

Ключові слова:

лижна підготовка, навчальний процес, студенти, спортивні ігри, одноборства, рухові здібності

Анотація

Мета: виявити особливості навчання студентів ЗВО спеціалізацій спортивних ігор та одноборств лижній підготовці. Матеріал і методи. Для вирішення поставлених завдань було проведено дослідження у 2020/2021 навчальному році зі студентами Харківської державної академії фізичної культури у кількості 45 чоловік, віком 18-20 років, протягом трьох тижнів. Навчання студентів техніки лижних ходів проходило як за традиційною системою (контрольна група), так і за розробленою методикою (експериментальні групи). Час для навчання техніки лижних стилів пересування в обох групах був однаковим 15 занять класичний стиль та 15 занять ковзанярський стиль по 90 хвилин кожне (згідно з робочою програмою з дисципліни), але методика навчання в експериментальних групах відрізнялася. Під час дослідження застосовувались наступні методи: теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичних літературних джерел, робочих навчальних програм та практичного досвіду роботи викладачів; аналіз інформації в мережі Internet; педагогічні спостереження; метод експертних оцінок; педагогічний експеримент; методи математичної статистики. Результати: в результаті проведення дослідження було виявлено, що студенти експериментальної групи (Е1) отримали оцінки достовірно кращі ніж контрольної групи за виконання техніки пересування класичним стилем середній бал – 6,30, а контрольної групи – 5,68 бали (t=3,6; p<0,01), за виконання техніки ковзанярського стилю оцінка (Е1) склала 6,18 бали, а контрольною групи – 5,25 бали (t=5,2; p<0,01). Студенти експериментальної групи (Е2) за виконання техніки класичного стилю пересування отримали середній бал – 5,93, в порівнянні з контрольною групою – 5,68 бали достовірної різниці не виявлено (p>0,05), середня оцінка групи (Е2) за виконання ковзанярського стилю склала 5,90 бали, а контрольною групи – 5,25 бали, що є достовірно кращім (t=3,8; p<0,01). Висновки. Застосування різних методів навчання з урахуванням спортивних спеціалізації, а також розвитку провідних рухових здібностей, дозволило поліпшити результати навчання студентів ЗВО спеціалізацій спортивних ігор та одноборств лижній підготовці. В результаті використання імітаційних і спеціальнопідготовчих вправ без лиж і на лижах на початку занять з вивчення техніки класичних і ковзанярських лижних ходів, студенти групи більш суттєво покращилися засвоєння лижної підготовки за усіма показниками (p<0,01 – 0,05).

Біографії авторів

Тетяна Сидорова, Харківська державна академія фізичної культури

к. фіз. вих., доцент

Сергій Котляр , Харківська державна академія фізичної культури

к. фіз. вих., доцент

Вікторія Горіна, Харківська державна академія фізичної культури

старший виклалач

Посилання

Горіна, В.В., & Сидорова, Т.В. (2020). Порівняльний аналіз фізичної підготовленості студентів першого курсу ХДАФК спортивних спеціалізацій лижні гонки та східні одноборства. Єдиноборства, 2 (16), 52-60.

Гостіщев, В.М. (2010). Рівень фізичної підготовленності як чинник мотивації студентів до фізичної активності в умовах навчального процесу та у вільний час. Слобожанський науково-спортивний вісник, 1, 15-17.

Камаев, О.И. (2000). Теоретические и методические основы оптимизации системы многолетней подготовки юных лыжников-гонщиков. (Автореф. дисс. … д-ра наук по физ. восп). Харьков, Украина.

Котляр, С.М., Ажиппо, О.Ю., & Мулик, В.В. (2015). Теорія і методика викладання лижного спорту для студентів першого курсу (2-а частина): [навчально-методичний посібник]. Х. ХДАФК. 120 с.

Платонов, В.Н. (2015). Система подготовки спортсменов в олимпийском спорте. Общая теория и ее практические приложения : учебник [для тренеров] : 2 кн. Олимп. лит., Киев.

Пруднікова, М.С., & Горіна, В.В. (2011). Уровень физической подготовленности студентов второго курса кафедры зимних видов спорта, велоспорта и туризма. Слобожанський науково-спортивний вісник, 4, 23-30.

Сафонова, Ж.Б., Мараховская, О.В., & Красавина, В.Ф. (2014). Физическая активность студентов и лыжная подготовка : монография. Омск.

Сергеєв, О. (2003). Підходи до тлумачення поняття «педагогічна технологія» і класифікація педагогічних технологій. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету, 72–77.

Сидорова, Т.В., & Котляр, С.М. (2009). Особливості фізичної підготовленості студентів різних спортивних спеціалізацій. Слобожанський науково-спортивний вісник, 3, 9–123.

Holmberg, H.C. (2015). The elite cross-country skier provides unique insights into human exercise physiology. Scand. J. Med. Sci. Sports 25(Suppl. 4), 100–109. doi: 10.1111/sms.12601

Stöggl, T., Welde, B., Supej, M., Zoppirolli, C., Rolland, C.G., & Holmberg, H.C., et al. (2018).

Impact of incline, sex and level of performance on kinematics during a distance race in classical cross-country skiing. J. Sports Sci. Med. 17, 124–133.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-29

Номер

Розділ

Статті