Оцінка адаптаційного потенціалу серцево-судинної системи студентів і курсу

Автор(и)

  • Tetiana Dereka Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренко вул. Роменська, 87, м. Суми, Сумська обл., Україна, 40002, Україна https://orcid.org/0000-0003-0998-1821
  • Valentina Tumanova Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053, Україна https://orcid.org/0000-0002-9838-6081
  • Iryna Bystra Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053, Україна https://orcid.org/0000-0002-1089-0989
  • Elena Hatsko Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053, Україна https://orcid.org/0000-0002-7275-3963

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.112746

Ключові слова:

адаптаційний потенціал, оцінювання, серцево-судинна система, студенти вищого навчального закладу

Анотація

У статті визначено стан дослідженості адаптаційного потенціалу серцево-судинної системи та стану здоров’я студентської молоді. Охарактеризовано такі терміни, як «адаптація», «адаптаційно-пристосувальна діяльність серцево-судинної системи організму». Досліджено адаптаційний потенціал серцево-судинної системи студентів І курсу на початок та на кінець навчального року. Надано практичні рекомендації щодо самостійних занять руховою активністю

Біографії авторів

Tetiana Dereka, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренко вул. Роменська, 87, м. Суми, Сумська обл., Україна, 40002

Доктор педагогічних наук, доцент

Кафедра теорії та методики фізичної культури 

Valentina Tumanova, Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053

Старший викладач

Кафедра спорту та фітнесу

Iryna Bystra, Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053

Старший викладач

Кафедра спорту та фітнесу

Elena Hatsko, Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053

Старший викладач

Кафедра фізичного виховання і педагогіки спорту

Посилання

  1. Natsionalna doktryna rozvytku osvity. Zatverdzhena Ukazom Prezydenta Ukrainy vid 17 kvitnia 2002 roku. No. 347 (2002). Osvita Ukrainy, 33, 4–6.
  2. Dereka, T. H. (2017) Akmeolohichni zasady neperervnoi profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv fizychnoho vykhovannia [Acmeological principles of physical education specialists’ lifelong professional training]. Kyivskyi universytet imeni Borysa Hrinchenka. Kyiv, 38.
  3. Krucevych, T. Yu., Bezverkhnia, H. V. (2010). Rekreatsiia u fizychnii kulturi riznykh hrup naselennia [Recreation in the physical culture of different groups of the population]. Kyiv: Olimpiyska literatura, 248.
  4. Quennerstedt, M., Larsson, H. (2015). Learning movement cultures in physical education practice. Sport, Education and Society, 20 (5), 565–572. Available at: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13573322.2014.994490# doi: 10.1080/13573322.2014.994490
  5. Dubohai, O. D., Tsos, A. V., Yevtushok, M. V. (2012). Metodyka fizychnoho vykhovannia studentiv spetsialnoi medychnoi hrupy [Methods of physical education of students of a special medical group]. Lutsk: Skhidnoievropeiskyi natsionalnyi universytet imeni Lesi Ukrainky, 276.
  6. Andrieieva, O. V. (2014). Fizychna rekreatsiia riznykh hrup naselennia [Physical recreation of different groups of the population]. Kyiv: Polighrafservis, 280.
  7. Derzhavnyi komitet statystyky Ukrainy [State Committee of Statistics of Ukraine]. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua
  8. Hlobalni rekomendatsii shchodo fizychnoi aktyvnosti dlia zdorovia (2016). [Global Recommendations for Physical Activity for Health]. Vsesvitnia orhanizatsiia okhorony zdorovia, 68. Available at: http://apps.who.int/iris/bitstream/10665/44399/25/9789241599979-ukr.pdf
  9. Mahlovanyi, A. V., Halaitatyi, H. D., Safronova, H. B., Duliba, O. B. (1997). Rozpodil tyzhnevoho chasu i rozumovi navantazhennia yak fiziolohichnyi rezerv pokrashchennia uspishnosti studentiv [Distribution of weekly time and mental workload as a physiological reserve to improve the student's progress]. Valeologhiia, 21–28.
  10. Bondar, I. R. (2000). Fizychne vykhovannia studentiv z nyzkym rivnem fizychnoi pidhotovlenosti [Physical education of students with a low level of physical fitness]. Lutsk, 19.
  11. Apanasenko, G. L., Naumenko, R. G. (1988). Fizicheskoe zdorov'e i maksimal'naya aerobnaya sposobnost' individa [Physical health and maximum aerobic ability of the individual]. Teoriya i praktika fizicheskoy kul'tury, 4, 29–31.
  12. Murza, V. P., Arhipov, O. A., Horoshuha, M. F. (2007). Sportyvna medytsyna [Sports medicine]. Kyiv: Unіversitet «Ukraina», 249.
  13. Bulich, E. G., Muravov, I. V. (2003). Zdorov'e cheloveka [Human health]. Kyiv: Olimpiyskaya literatura, 111.
  14. Kachan, Yu. V., Nechaeva, M. E., Rozhdestvenskiy, M. E., Smitienko, O. L. (2002). Ekhomorfofunktsional'nye «markery» energeticheskogo obmena v miokarde u sportsmenov – predstaviteley tsiklicheskikh vidov sporta [Echomorfofunctional "markers" of energy metabolism in the myocardium of athletes – representatives of cyclic sports]. Teoriya i praktika fizicheskoy kul'tury, 8, 43–47.
  15. Radziyevska, M. P., Knotowicz, J., Radziyevsky, P. A., Dyba, T. G., Nesterova, T. V., Dyba, E. V. (2013). Analysis of the relationship of lifestyle and some of the parameters of respiratory diseases of children 7–9 years old in Poland and Ukraine. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 17 (10), 54–61. Available at: http://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2013-10/html-ru/13rmppau.html doi: 10.6084/m9.figshare.775331
  16. Kaznacheev, V. P., Kaznacheev, S. V.; Deryapa, N. R. (Ed.) (1986). Adaptatsiya i konstitutsiya cheloveka [Adaptation and constitution of a person]. Novosibirsk: Nauka, Sibirskoe otdelenie, 120.
  17. Mel'nikov, A. A., Vikulov, A. D. (2003). Osobennosti gemodinamiki i reologicheskikh svoystv krovi u sportsmenov s raznoy napravlennost'yu trenirovochnogo protsessa [Features of hemodynamics and rheological properties of blood in athletes with a different orientation of the training process]. Teoriya i praktika fizicheskoy kul'tury, 1, 23–26.
  18. Mikhalyuk, E. L. (2005). Pokazateli tsentral'noy gemodinamiki, fizicheskoy rabotosposobnosti i variabel'nosti serdechnogo ritma u legkoatletov-sprinterov [Indicators of central hemodynamics, physical performance and heart rate variability in athletes-sprinters]. Aktualni pytannia medychnoi nauky ta praktyky, 68 (2), 246–252.
  19. Pirogova, E. A., Ivashhenko, L. Ya., Strapko, N. P. (1986) Vliyanie fizicheskikh uprazhneniy na rabotosposobnost' i zdorov'e cheloveka [Influence of physical exercises on working capacity and human health]. Kyiv: Zdorov’ia, 152.
  20. Antropova, M. V., Borodkina, G. V., Kuznetsova, L. M. (2000). Prognosticheskaya znachimost' adaptatsionnogo potentsiala serdechno-sosudistoy sistemy u detey 10–11 let [Prognostic significance of the adaptive potential of the cardiovascular system in children 10–11 years old]. Fiziologiia cheloveka, 26 (1), 56–61.
  21. Golovchenko, G. T., Bondarenko, T. V. (2001). Formirovanie lichnosti specialista sredstvami fizicheskogo vospitaniia [Forming the personality of a specialist by means of physical education]. Kharkiv: IVMO «KhK», 111.
  22. Baevskiy, R. M., Agadzhanyan, N. A., Berseneva, A. P. (2004). Funktsional'nye rezervy organizma i teoriya adaptatsii [Functional reserves of the body and the theory of adaptation]. Vestnik vosstanovitel'noy meditsiny, 3, 4–11.
  23. Tumanova, V. M., Korzh, Ye. M., Mahera, T. H. (2016). Robocha navchalna prohrama sektsii «Zahalna fizychna pidhotovka» [Work syllabus of the section "General physical training"]. Available at: http://elibrary.kubg.edu.ua/16466/

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-31

Як цитувати

Dereka, T., Tumanova, V., Bystra, I., & Hatsko, E. (2017). Оцінка адаптаційного потенціалу серцево-судинної системи студентів і курсу. ScienceRise: Pedagogical Education, (10 (18), 13–17. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2017.112746

Номер

Розділ

Педагогічна освіта