Підготовка майбутніх викладачів вищої школи до проектування професійно-орієнтованих технологій навчання
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.136362Ключові слова:
викладач вищої школи, професійно-орієнтована технологія, технологія навчання, проектування освітніх технологійАнотація
У статті розкрито основні складові процесу проектування професійно-орієнтованих технологій навчання. Зважаючи на тенденції оновлення та модернізації освітнього процесу концептуальні засади підготовки майбутніх викладачів вищої школи до проектування професійно-орієнтованих технологій спираються на розуміння професійно-орієнтованої технології навчання як системи форм, методів, прийомів і засобів, що спрямовані на гарантоване досягнення цілей фахової підготовки і максимально наближують її до умов професійної діяльності, забезпечуючи формування конкурентоспроможного на ринку праці фахівця. Проектування професійно-орієнтованих технологій навчання відбувається у відповідності із принципами системної цілісності; діагностичної, диференційованої цілеспрямованості; стимулювання й мотивації позитивного ставлення студентів до навчання; гнучкого алгоритму та варіативності навчання; професійної доцільності; синергетичної інформаційної підтримки навчання. Системність у процесі проектування забезпечується сукупністю таких компонентів професійно-орієнтованої технології навчання: цільовий, змістовний, процесуально-діяльнісний, діагностично-корегувальний. Провідними умовами застосування професійно-орієнтованих технологій навчання є створення відповідного освітнього середовища закладу вищої освіти, де відбувається запровадження означеної дидактичної системи, а також забезпечення позитивного психоемоційного клімату в процесі фахової підготовки, системної реалізації суб’єкт↔суб’єктної взаємодії студентів і викладачів; активного стимулювання студентів до самоосвіти, самовиховання, саморозвитку; індивідуалізованого вибору типу професійно-орієнтованої технології навчання; застосування інноваційного фахово-спрямованого педагогічного інструментарію професійної підготовки
Посилання
- Ohneviuk, V.; Kremen, V., Levovytskyi, T., Sysoieva, S. (Eds.) (2013). Reformuvannia – yak sutnisna kharakterystyka suchasnoi osvity [Reformation – as an essential characteristic of modern education]. Osvitni reformy: misiia, diisnist, refleksiia [Educational Reforms: mission, reality, reflection]. Kyiv: Edelveis, 61–106.
- Bespal'ko, V. P. (1989). Slagaemye pedagogicheskoi tehnologii [Components of pedagogical technology]. Moscow: Pedagogika, 192. Available at: https://www.twirpx.com/file/460333/ Last accessed: 25.06.2018
- Volkova, N. P. (2018). Interaktyvni tekhnologhii navchannia u vyshhii shkoli [Interactive technologies in higher education]. Dnepr: Universytet imeni Alfreda Nobelia, 360.
- Naboka, O. Gh. (2012). Profesiyno-orientovani tekhnologhii navchannia u fakhovii pidghotovci maibutnikh ekonomistiv: teoriia ta metodyka zastosuvannia [Professional-oriented technology of training in the professional training of future economists: theory and method of application]. Slovyansk: Pidpryemec Matorin B. I., 303.
- Andzheievska, A., Yankovych, O., Bednaryk, Yu. (2015). Osvitni tekhnolohii suchasnykh navchalnykh zakladiv [Educational technologies of modern educational institutions]. Ternopil: Ternopilskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni Volodymyra Hnatiuka, 235.
- Naboka, O. Gh. (2012). Konceptualni aspekty zastosuvannia profesiino orientovanykh tekhnologhii u fakhovii pidghotovci maibutnikh ekonomistiv [Conceptual aspects of the application of professionally oriented technologies in the training of future economists]. Origins of pedagogical skill, 9, 148–153.
- Slastenin, V. A., Isaev, I. F., Shiianov, E. N.; Slastenin, V. A. (Eds.) (2013). Pedagogika [Pedagogy]. Moscow: Izdatel'skii centr «Akademiia», 576.
- Otych, O. M. (2014). Osnovy pedahohichnoi maisternosti vykladacha profesiinoi shkoly [Fundamentals of pedagogical skills of a teacher of a professional school]. Kirovohrad: Imeks-LTD, 208.
- Dziubenko, Yu. V., Oliinyk, L. V. (2007). Osoblyvosti tekhnolohichnoho pidkhodu do navchalnoho protsesu u vyshchii shkoli yak providnoho zasobu yoho optymizatsii [Features of technological approach to the educational process in high school as a leading means of its optimization]. Visnyk NTUU «KPI». Filosofiia. Psykholohiia. Pedahohika [Bulletin of the NTUU "KPI". Philosophy. Psychology. Pedagogy], 3 (21), 138–147. Available at: http://ela.kpi.ua/handle/123456789/11014 Last accessed: 25.06.2018
- Hutorskoi, A. V., Korol, A. D., Andrianova, G. A. (2011). Kompetencii uspeha v obrazovanii [Competencies of success in education]. Eydos [Eidos], 10. Available at: http://www.eidos.ru/journal/2011/1023-10.htm Last accessed: 25.06.2018
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Olga Naboka
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.