Підготовка майбутніх викладачів вищої школи до проектування професійно-орієнтованих технологій навчання

Автор(и)

  • Olga Naboka Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет» вул. Генерала Батюка, 19, м. Слов’янськ, Донецька обл., Україна, 84116, Україна https://orcid.org/0000-0003-4635-0009

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.136362

Ключові слова:

викладач вищої школи, професійно-орієнтована технологія, технологія навчання, проектування освітніх технологій

Анотація

У статті розкрито основні складові процесу проектування професійно-орієнтованих технологій навчання. Зважаючи на тенденції оновлення та модернізації освітнього процесу концептуальні засади підготовки майбутніх викладачів вищої школи до проектування професійно-орієнтованих технологій спираються на розуміння професійно-орієнтованої технології навчання як системи форм, методів, прийомів і засобів, що спрямовані на гарантоване досягнення цілей фахової підготовки і максимально наближують її до умов професійної діяльності, забезпечуючи формування конкурентоспроможного на ринку праці фахівця. Проектування професійно-орієнтованих технологій навчання відбувається у відповідності із принципами системної цілісності; діагностичної, диференційованої цілеспрямованості; стимулювання й мотивації позитивного ставлення студентів до навчання; гнучкого алгоритму та варіативності навчання; професійної доцільності; синергетичної інформаційної підтримки навчання. Системність у процесі проектування забезпечується сукупністю таких компонентів професійно-орієнтованої технології навчання: цільовий, змістовний, процесуально-діяльнісний, діагностично-корегувальний. Провідними умовами застосування професійно-орієнтованих технологій навчання є створення відповідного освітнього середовища закладу вищої освіти, де відбувається запровадження означеної дидактичної системи, а також забезпечення позитивного психоемоційного клімату в процесі фахової підготовки, системної реалізації суб’єкт↔суб’єктної взаємодії студентів і викладачів; активного стимулювання студентів до самоосвіти, самовиховання, саморозвитку; індивідуалізованого вибору типу професійно-орієнтованої технології навчання; застосування інноваційного фахово-спрямованого педагогічного інструментарію професійної підготовки

Біографія автора

Olga Naboka, Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет» вул. Генерала Батюка, 19, м. Слов’янськ, Донецька обл., Україна, 84116

Доктор педагогічних наук, професор

Посилання

  1. Ohneviuk, V.; Kremen, V., Levovytskyi, T., Sysoieva, S. (Eds.) (2013). Reformuvannia – yak sutnisna kharakterystyka suchasnoi osvity [Reformation – as an essential characteristic of modern education]. Osvitni reformy: misiia, diisnist, refleksiia [Educational Reforms: mission, reality, reflection]. Kyiv: Edelveis, 61–106.
  2. Bespal'ko, V. P. (1989). Slagaemye pedagogicheskoi tehnologii [Components of pedagogical technology]. Moscow: Pedagogika, 192. Available at: https://www.twirpx.com/file/460333/ Last accessed: 25.06.2018
  3. Volkova, N. P. (2018). Interaktyvni tekhnologhii navchannia u vyshhii shkoli [Interactive technologies in higher education]. Dnepr: Universytet imeni Alfreda Nobelia, 360.
  4. Naboka, O. Gh. (2012). Profesiyno-orientovani tekhnologhii navchannia u fakhovii pidghotovci maibutnikh ekonomistiv: teoriia ta metodyka zastosuvannia [Professional-oriented technology of training in the professional training of future economists: theory and method of application]. Slovyansk: Pidpryemec Matorin B. I., 303.
  5. Andzheievska, A., Yankovych, O., Bednaryk, Yu. (2015). Osvitni tekhnolohii suchasnykh navchalnykh zakladiv [Educational technologies of modern educational institutions]. Ternopil: Ternopilskyi natsionalnyi pedahohichnyi universytet imeni Volodymyra Hnatiuka, 235.
  6. Naboka, O. Gh. (2012). Konceptualni aspekty zastosuvannia profesiino orientovanykh tekhnologhii u fakhovii pidghotovci maibutnikh ekonomistiv [Conceptual aspects of the application of professionally oriented technologies in the training of future economists]. Origins of pedagogical skill, 9, 148–153.
  7. Slastenin, V. A., Isaev, I. F., Shiianov, E. N.; Slastenin, V. A. (Eds.) (2013). Pedagogika [Pedagogy]. Moscow: Izdatel'skii centr «Akademiia», 576.
  8. Otych, O. M. (2014). Osnovy pedahohichnoi maisternosti vykladacha profesiinoi shkoly [Fundamentals of pedagogical skills of a teacher of a professional school]. Kirovohrad: Imeks-LTD, 208.
  9. Dziubenko, Yu. V., Oliinyk, L. V. (2007). Osoblyvosti tekhnolohichnoho pidkhodu do navchalnoho protsesu u vyshchii shkoli yak providnoho zasobu yoho optymizatsii [Features of technological approach to the educational process in high school as a leading means of its optimization]. Visnyk NTUU «KPI». Filosofiia. Psykholohiia. Pedahohika [Bulletin of the NTUU "KPI". Philosophy. Psychology. Pedagogy], 3 (21), 138–147. Available at: http://ela.kpi.ua/handle/123456789/11014 Last accessed: 25.06.2018
  10. Hutorskoi, A. V., Korol, A. D., Andrianova, G. A. (2011). Kompetencii uspeha v obrazovanii [Competencies of success in education]. Eydos [Eidos], 10. Available at: http://www.eidos.ru/journal/2011/1023-10.htm Last accessed: 25.06.2018

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-03

Як цитувати

Naboka, O. (2018). Підготовка майбутніх викладачів вищої школи до проектування професійно-орієнтованих технологій навчання. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (25), 23–27. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.136362

Номер

Розділ

Педагогічна освіта