Дослідження показників якості/результативності освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти в Україні

Автор(и)

  • Iryna Klymchuk Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України вул. Січових Стрільців, 52-Д, м. Київ, Україна, 04053, Україна https://orcid.org/0000-0002-1883-480X

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.136430

Ключові слова:

освітня діяльність, показники оцінки якості/результативності, рівень якості, компетентності, доброзичливості, комфортності

Анотація

Проведено аналіз системи показників/критеріїв оцінки якості / ефективності навчальної діяльності закладів загальної середньої освіти різних регіонів України. Інтерпретація результатів дослідження полягала в виокремлені основних показників оцінки якості/результативності освітньої діяльності Закладів загальної середньої освіти. Представлені результати проведеного опитування щодо основних показників оцінки якості/результативності освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти які відповідно, згрупували за чотирма основними критеріями якості, а саме:. показники, що характеризують загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти щодо відкритості та доступності інформації про заклади; показники, що характеризують загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти, щодо комфортності умов, в яких здійснюється освітня діяльність; показники, що характеризують загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності загальних закладів освіти, щодо доброзичливості, ввічливості та компетентності педагогічних працівників; показники, що характеризують загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти, щодо задоволеності якістю освітньої діяльності школи.

 Графічно представлені результати дослідження – типові відповіді опитування думок вчителів/керівників шкіл щодо критеріїв/показників оцінювання якості роботи школи, означені найбільш вагомі з урахуванням результативності та прогнозування розвитку закладів загальної середньої освіти в Україні..

Проведено аналіз взаємозв’язку критеріїв результативності/якості освітньої діяльності та оптимізації роботи школи оптимізації функціонування школи з урахуванням тенденцій та вимог сучасного розвитку освіти в контексті євроінтеграції України, а саме : прогностичного аспекту – для вибору найкращого варіанту прийняття                управлінського рішення; оціночного аспекту – для оцінки проведених/запланованих подій, побудови прогнозу розвитку школи; контрольного аспекту – для відповідності та координації роботи закладів загальної середньої освіти, розробці нормативних актів; мотиваційного аспекту – для оцінки рівня інтелектуального розвитку, подальшої мотивації та самоосвіти усіх учасників освітнього процесу; когнітивно-діяльнісного аспекту – для оцінки глибини інтеграції знань та професійного досвіду, прогнозування перспективного розвитку школи

Біографія автора

Iryna Klymchuk, Інституту педагогіки Національної академії педагогічних наук України вул. Січових Стрільців, 52-Д, м. Київ, Україна, 04053

Кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Посилання

  1. Kontseptsiia rozvytku osvity v Ukraini. Available at: https://pon.org.ua/novyny/3549-koncepciya-rozvitku-osviti-ukrayini-na-2015-2025.html
  2. Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
  3. Zamek, M. Ya. (1997). 32 uroka po ekonomike. Moscow: Vita-Press, 238.
  4. Hrazhevska, N., Karpiuk, H., Klymiuk, I., Kovalchuk, H., Oliinyk, O. (2004). Zovnishnie testuvannia z ekonomiky. Informaiini materialy. Kyiv: Ukr. rada z ekonom. osvity: Tsentr testovykh tekhnolohii, 256.
  5. Pidkasistyi, P. I. (1972). Samostoyatel'naya deyatel'nost' uchashhikhsya. Moscow: Pedagogika, 389.
  6. Klymchuk, I. (2017). Study of Indicators and Criteria for Evaluating the Effectiveness and Prognostication of Educational Activities of General Educational Institutions. EUREKA: Social and Humanities, 5, 3–10. doi: http://doi.org/10.21303/2504-5571.2017.00412
  7. Klymchuk, I. O. (2017). Vyvchennia pokaznykiv ta kryteriiv otsinky rezultatyvnosti prohnozuvannia diialnosti zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. Fundamentalni ta prykladni doslidzhennia u suchasnii nautsi. Kharkiv: Tekhnolohichnyi tsentr, 31–32.
  8. Danylenko, L. I., Ostroverkhova, N. M. (1996). Efektyvnist upravlinnia pravovoiu shkodoiu: sotsialno-pedahohichnyi aspekt. Kyiv: Shkolar, 302.
  9. Dmytrenko, Kh. A., Oliinyk, V. V., Anufriieva, O. L. (1996). Tsyvilne upravlinnia: vymyvannia rezultatyvnosti diialnosti uchniv ta pedahohiv. Kyiv: UIPKKO, 84.
  10. Dubytskyi, L. H. (2008). Problemy finansuvannia innovatsiinykh osvitnikh prohram ta shliakhy yikhnoho rozviazannia. Kompetentnist, 9-10 (60-61), 6–9.
  11. Kohut, I. (2014). Navchalne navantazhennia vchyteliv v Ukraini ta v krainakh Zakhidnoi Yevropy. Available at: https://cedos.org.ua/uk/osvita/navchalne-navantazhennia-vchyteliv-v-ukraini-ta-krainakh-yevropy
  12. Stadnyi, Ye., Kohut, I. (2015). Biudzhet osvity ta nauky 2016: shcho pryinialy deputaty. Available at: http://www.cedos.org.ua/uk/osvita/biudzhet-osvity-ta-nauky-2016-shcho-pryinialy-deputaty

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-03

Як цитувати

Klymchuk, I. (2018). Дослідження показників якості/результативності освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти в Україні. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (25), 27–31. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.136430

Номер

Розділ

Педагогічна освіта