Дослідження показників якості/результативності освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти в Україні
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.136430Ключові слова:
освітня діяльність, показники оцінки якості/результативності, рівень якості, компетентності, доброзичливості, комфортностіАнотація
Проведено аналіз системи показників/критеріїв оцінки якості / ефективності навчальної діяльності закладів загальної середньої освіти різних регіонів України. Інтерпретація результатів дослідження полягала в виокремлені основних показників оцінки якості/результативності освітньої діяльності Закладів загальної середньої освіти. Представлені результати проведеного опитування щодо основних показників оцінки якості/результативності освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти які відповідно, згрупували за чотирма основними критеріями якості, а саме:. показники, що характеризують загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти щодо відкритості та доступності інформації про заклади; показники, що характеризують загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти, щодо комфортності умов, в яких здійснюється освітня діяльність; показники, що характеризують загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності загальних закладів освіти, щодо доброзичливості, ввічливості та компетентності педагогічних працівників; показники, що характеризують загальний критерій оцінки якості освітньої діяльності закладів загальної середньої освіти, щодо задоволеності якістю освітньої діяльності школи.
Графічно представлені результати дослідження – типові відповіді опитування думок вчителів/керівників шкіл щодо критеріїв/показників оцінювання якості роботи школи, означені найбільш вагомі з урахуванням результативності та прогнозування розвитку закладів загальної середньої освіти в Україні..
Проведено аналіз взаємозв’язку критеріїв результативності/якості освітньої діяльності та оптимізації роботи школи оптимізації функціонування школи з урахуванням тенденцій та вимог сучасного розвитку освіти в контексті євроінтеграції України, а саме : прогностичного аспекту – для вибору найкращого варіанту прийняття управлінського рішення; оціночного аспекту – для оцінки проведених/запланованих подій, побудови прогнозу розвитку школи; контрольного аспекту – для відповідності та координації роботи закладів загальної середньої освіти, розробці нормативних актів; мотиваційного аспекту – для оцінки рівня інтелектуального розвитку, подальшої мотивації та самоосвіти усіх учасників освітнього процесу; когнітивно-діяльнісного аспекту – для оцінки глибини інтеграції знань та професійного досвіду, прогнозування перспективного розвитку школи
Посилання
- Kontseptsiia rozvytku osvity v Ukraini. Available at: https://pon.org.ua/novyny/3549-koncepciya-rozvitku-osviti-ukrayini-na-2015-2025.html
- Pro osvitu (2017). Zakon Ukrainy No. 2145-VIII. 05.09.2017. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
- Zamek, M. Ya. (1997). 32 uroka po ekonomike. Moscow: Vita-Press, 238.
- Hrazhevska, N., Karpiuk, H., Klymiuk, I., Kovalchuk, H., Oliinyk, O. (2004). Zovnishnie testuvannia z ekonomiky. Informaiini materialy. Kyiv: Ukr. rada z ekonom. osvity: Tsentr testovykh tekhnolohii, 256.
- Pidkasistyi, P. I. (1972). Samostoyatel'naya deyatel'nost' uchashhikhsya. Moscow: Pedagogika, 389.
- Klymchuk, I. (2017). Study of Indicators and Criteria for Evaluating the Effectiveness and Prognostication of Educational Activities of General Educational Institutions. EUREKA: Social and Humanities, 5, 3–10. doi: http://doi.org/10.21303/2504-5571.2017.00412
- Klymchuk, I. O. (2017). Vyvchennia pokaznykiv ta kryteriiv otsinky rezultatyvnosti prohnozuvannia diialnosti zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. Fundamentalni ta prykladni doslidzhennia u suchasnii nautsi. Kharkiv: Tekhnolohichnyi tsentr, 31–32.
- Danylenko, L. I., Ostroverkhova, N. M. (1996). Efektyvnist upravlinnia pravovoiu shkodoiu: sotsialno-pedahohichnyi aspekt. Kyiv: Shkolar, 302.
- Dmytrenko, Kh. A., Oliinyk, V. V., Anufriieva, O. L. (1996). Tsyvilne upravlinnia: vymyvannia rezultatyvnosti diialnosti uchniv ta pedahohiv. Kyiv: UIPKKO, 84.
- Dubytskyi, L. H. (2008). Problemy finansuvannia innovatsiinykh osvitnikh prohram ta shliakhy yikhnoho rozviazannia. Kompetentnist, 9-10 (60-61), 6–9.
- Kohut, I. (2014). Navchalne navantazhennia vchyteliv v Ukraini ta v krainakh Zakhidnoi Yevropy. Available at: https://cedos.org.ua/uk/osvita/navchalne-navantazhennia-vchyteliv-v-ukraini-ta-krainakh-yevropy
- Stadnyi, Ye., Kohut, I. (2015). Biudzhet osvity ta nauky 2016: shcho pryinialy deputaty. Available at: http://www.cedos.org.ua/uk/osvita/biudzhet-osvity-ta-nauky-2016-shcho-pryinialy-deputaty
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Iryna Klymchuk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.