Структурно-системний аналіз визначення сучасних ключових компетентностей у світі

Автор(и)

  • Svitlana Tolochko Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601, Україна https://orcid.org/0000-0002-9262-2311

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.139110

Ключові слова:

компетентність, ключові компетентності, міждержавні структури, некомерційні міжнародні організації, освітні системи

Анотація

Проаналізовано нормативні документи міждержавних структур (ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, ПРООН, Міжнародний департамент стандартів) та некомерційних міжнародних організацій і фондів (Римський клуб, Партнерство для навчання 21-го століття, Центр перепроектування навчальних програм, Інститут ділової етики, Світовий освітній форум, Школа підготовки студентів Оксфордського університету та Британський фонд розвитку інновацій Nesta), розроблені впродовж останніх десятиліть, викладено світовий досвід визначення компетентностей. Уточнено зміст термінів «компетентність», «ключові компетентності» з метою визначення категоріального апарату та термінологічної бази дослідження. Представлено результати довгострокового дослідження компетентностей у 100 країнах світу з метою визначення й вибору із них ключових та подано їхній порівняльний аналіз 2015 та 2020 років аналітиками та експертами Всесвітнього економічного форуму. Дані здійсненого дослідження свідчать, що пріоритетом у сучасному світовому просторі залишається компетентність щодо комплексного розв’язання проблем. А критичне мислення та креативність мають забезпечити відбір інформації, правильне її переосмислення, сприяти якнайповнішому розкриттю талантів та зреалізованості потенціалу. Створено системно-структурну схему аналізу визначення ключових компетентностей у світі міждержавними структурами та некомерційними міжнародними організаціями і фондами. Охарактеризовано глобальні проблеми виникнення кризи в освіті та визначено вимоги суспільства до підготовки фахівців. Проаналізовано закордонну практику розв’язання сучасних проблем і формулювання вимог до освіти 21 століття, виявлено сутнісні характеристики оновлених ключових компетентностей для подальшої імплементації міжнародних норм в освітній процес вітчизняних закладів освіти. Доведено, що для успішної реалізації компетентностей у навчальних програмах і планах необхідно визначити загальний їх набір у межах закладів освіти залежно від галузей знань і спеціалізацій та забезпечити педагогічних і науково-педагогічних працівників необхідним науковим, методологічним і методичним інструментарієм, розвивати в них здатність до самоосвіти й побудови кар'єри та вміння по-новому навчати інших

Біографія автора

Svitlana Tolochko, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601

Кандидат педагогічних наук

Кафедра освіти дорослих

Посилання

  1. Dryden, G., Vos, G. (2011). Revolution in teaching. Lviv: Chronicle, 544.
  2. Delour, G. Education: A Hidden Treasure: Thesis of the Report of the International Commission on the 21st Century Education. UNESCO, 1996. Available at: https://www.ifap.ru/library/book201.pdf
  3. Definition and selection of competences (DeSeCo): theoretical and conceptual foundations: strategy paper. Available at: http://www.voced.edu.au/content/ngv%3A9408
  4. Partnership for 21st Century Skills (2016). Available at: http://www.p21.org/storage/documents/21st_Century_Skills_Assessment_e-paper.pdf
  5. Fadel, C., Bialik, M. (2017). Assessments for the 21st Century. Available at: https://www.nais.org/magazine/independent-school/winter-2017/assessments-for-the-21st-century/
  6. Trilling, B., Fadel, C. (2009). 21st Century Skills: Learning for Life in Our Times. Jossey-Bass. Available at: https://yasamboyuogrenme.wikispaces.com/file/view/21st+CENTURY+SKILLS.pdf
  7. Promoting Cultures of Integrity: Six Ethical Issues for Business Education. Available at: https://www.ibe.org.uk/business-ethics/53/53
  8. Von Weizsaecker, E., Wijkman, A. (2018). Come On! Capitalism, Short-termism, Population and the Destruction of the Planet. Springer, 220.
  9. New vision for education: unlocking the potential of technology. Available at: http://www3.weforum.org/docs/WEFUSA_NewVisionforEducation_Report2015.pdf
  10. The Future of Jobs. Employment, Skills and Workforce Strategy for the Fourth Industrial Revolution. Available at: http://www3.weforum.org/docs/WEF_Future_of_Jobs.pdf
  11. Gray, A. (2016). The 10 skills you need to thrive in the Fourth Industrial Revolution. Available at: https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-10-skills-you-need-to-thrive-in-the-fourth-industrial-revolution/
  12. The United Kingdom (UK) plays host to the world’s largest gathering of education and skills ministers from 21–24 January 2018. Available at: https://thepienews.com/event/education-world-forum-2018/
  13. Effective Teacher Policies Insights from PISA. Available at: http://www.oecd.org/education/effective-teacher-policies-9789264301603-en.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-20

Як цитувати

Tolochko, S. (2018). Структурно-системний аналіз визначення сучасних ключових компетентностей у світі. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (25), 36–42. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.139110

Номер

Розділ

Педагогічна освіта