Подкастинг як засіб формування компетентності в англомовному аудіюванні студентів молодших курсів

Автор(и)

  • Olena Davydenko Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Графська, 2, м. Ніжин, Україна, 16600, Україна https://orcid.org/0000-0002-7204-1405
  • Olga Ponomarenko Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Графська, 2, м. Ніжин, Україна, 16600, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.139395

Ключові слова:

подкастинг, таксономія подкастів, компетентність в аудіюванні, стратегії аудіювання, етапи, комплекс вправ

Анотація

У статті розглядаються особливості застосування подкастів у формуванні компетентності в аудіюванні у студентів-першокурсників. Авторами дається визначення поняття “подкастинг” та розкривається дидактичний потенціал технології подкастингу(доступність, автентичність, інформативність, актуальність, компетентність, автономність).Визначено цілі формування мовленнєвої аудитивної компетентності студентів першого курсу. Доведено, що подкасти, які розміщеніна сайті Podcastsinenglish.com, мають три рівні складності та забезпечують перехід від рівня В1 до В2. Надаються характеристики з позиції таксономії подкасту: за типом, способом представлення, тривалістю, автором, стилем, призначенням. Авторами статті пропонуються вправи, розроблені на прикладі подкасту “CreatureComforts”. Детально охарактеризовано три етапи роботи над подкастом: до прослуховування, прослуховування, після прослуховування. Метою етапу “До прослуховування” є введення студентів у контекст подкасту, усунення мовних труднощів, прогнозування змісту. На цьому етапі представлено рецептивно-продуктивні, рецептивно-репродуктивні комунікативні та умовно-комунікативні вправи без ігрового компоненту. Етап “Прослуховування” передбачає власне слухання подкасту двічі з метою отримання загальної та детальної інформації. Авторами пропонуються рецептивно-репродуктивні завдання відповідно до мети аудіювання. На етапі“Після прослуховування” усі завдання націлені на реалізацію принципу взаємопов’язаного навчання видів мовленнєвої діяльності, а запропоновані авторами вправи є комунікативними. Проаналізовано стратегії аудіювання “зверху донизу” (top-down) та“знизу вгору” (bottom-up)при розробці вправ. Доведено здебільшого використання стратегії “зверху донизу”, коли фонові знання слухача активують його очікування щодо змісту подкасту та допомагають його спрогнозувати. Обґрунтовано доцільність застосування розробленого комплексу вправ, що можуть бути використані в процесі формування англомовної аудитивної компетентності студентів-першокурсників

Біографії авторів

Olena Davydenko, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Графська, 2, м. Ніжин, Україна, 16600

Кандидат педагогічних наук, викладач

Кафедра англійської мови та методики викладання

Olga Ponomarenko, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя вул. Графська, 2, м. Ніжин, Україна, 16600

Кандидат педагогічних наук, викладач

Кафедра англійської мови та методики викладання

Посилання

  1. Carvalho, A. A., Aguiar, C. (2009). A taxonomy of podcasts and its application to higher education. Available at: http://repository.alt.ac.uk/638/
  2. Koppelman, H. (2013). Using Podcasts in Distance Education. Available at: https://eric.ed.gov/?id=ED562304
  3. Idrissova, M., Smagulova, B., Tussupbekova, M. (2015). Improving Listening and Speaking Skills in Mixed Level Groups (on the Material of New English File). Procedia – Social and Behavioral Sciences, 199, 276–284. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.517
  4. Ducate, L., Lomicka, L. (2009). Podcasting: An Effective Tool for Honing Language Students' Pronunciation. Language Learning and Technology, 13 (3), 66–86. Available at: http://www.lltjournal.org/item/2678
  5. Kardashova, N. V. (2015). Anhlomovnyi podkast yak zasib formuvannia kompetentnosti v audiiuvanni studentiv movnykh spetsialnostei [English podcast as a means of forming competence in listening to students of language specialties]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho linhvistychnoho universytetu. Seriia Pedahohika ta psykholohiia, 24, 176–185.
  6. Naidionova, A., Ponomarenko, O. (2018). Use of podcasting technology to develop students’ listening skills. Information Technologies and Learning Tools, 63 (1), 177–185.
  7. Voronina, H. R. (2013). Kompiuterno oriientovani tekhnolohii u protsesi vyvchennia inozemnykh mov [Computer oriented technology in learning foreign languages]. Visnyk kafedry Yunesko Kyevskoho natsyonalnoho lynhvistychnoho unyversytetu. Seriia Filolohiia. Pedahohika. Psykholohiia, 27, 250–255.
  8. Sysoev, P. V. (2009). Tekhnolohiya Veb 2.0: Sotsyalnyi servys podkastov v obuchenyy inostrannomu yazyku [Sotsyalnyi servis podkastov v obuchenyy ynostrannomu yazyku]. Inostrannye yazyky v shkole, 6, 8–11.
  9. McMinn, S. (2008). Podcasting possibilities: Increasing time and motivation in the language learning classroom. European Institute for E-Learning. Learning Forum, 212–215.
  10. Betsko, O. S. (2012). Dydaktychni ta metodychni zasady intehratsii podkastiv v protses navchannia inozemnoi movy u vyshchii shkoli [Didactic and methodical principles of integration of podcasts in the process of teaching a foreign language in higher school]. Available at: http://confesp.fl.kpi.ua/node/1074
  11. Hrytsyk, N. V. (2015). Tekhnolohiia podkastynh u vykladanni inozemnoii movy (za profesiinym spriamuvanniam) [Podcasting technology in teaching a foreign language (according to professional direction)]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu, 124, 24–26.
  12. Nikolaiev, S. Iu. (2003). Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoi osvity. Common European Framework of Reference for languages: Learning, Teaching and Assessment. Kyiv: Lenvit, 273.
  13. Hahina, N. V. (2014). Umovy rozvytku navchalnoi avtonomii studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu, 117, 309–311.
  14. Carvalho, A., Aguiar C. (2014). A taxonomy of podcasts and its application to higher education. ALT-C, 132–140.
  15. Creature Comforts. Available at: https://www.podcastsinenglish.com/pages1/level2.shtml

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-23

Як цитувати

Davydenko, O., & Ponomarenko, O. (2018). Подкастинг як засіб формування компетентності в англомовному аудіюванні студентів молодших курсів. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (25), 43–46. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.139395

Номер

Розділ

Педагогічна освіта