Подкастинг як засіб формування компетентності в англомовному аудіюванні студентів молодших курсів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.139395Ключові слова:
подкастинг, таксономія подкастів, компетентність в аудіюванні, стратегії аудіювання, етапи, комплекс вправАнотація
У статті розглядаються особливості застосування подкастів у формуванні компетентності в аудіюванні у студентів-першокурсників. Авторами дається визначення поняття “подкастинг” та розкривається дидактичний потенціал технології подкастингу(доступність, автентичність, інформативність, актуальність, компетентність, автономність).Визначено цілі формування мовленнєвої аудитивної компетентності студентів першого курсу. Доведено, що подкасти, які розміщеніна сайті Podcastsinenglish.com, мають три рівні складності та забезпечують перехід від рівня В1 до В2. Надаються характеристики з позиції таксономії подкасту: за типом, способом представлення, тривалістю, автором, стилем, призначенням. Авторами статті пропонуються вправи, розроблені на прикладі подкасту “CreatureComforts”. Детально охарактеризовано три етапи роботи над подкастом: до прослуховування, прослуховування, після прослуховування. Метою етапу “До прослуховування” є введення студентів у контекст подкасту, усунення мовних труднощів, прогнозування змісту. На цьому етапі представлено рецептивно-продуктивні, рецептивно-репродуктивні комунікативні та умовно-комунікативні вправи без ігрового компоненту. Етап “Прослуховування” передбачає власне слухання подкасту двічі з метою отримання загальної та детальної інформації. Авторами пропонуються рецептивно-репродуктивні завдання відповідно до мети аудіювання. На етапі“Після прослуховування” усі завдання націлені на реалізацію принципу взаємопов’язаного навчання видів мовленнєвої діяльності, а запропоновані авторами вправи є комунікативними. Проаналізовано стратегії аудіювання “зверху донизу” (top-down) та“знизу вгору” (bottom-up)при розробці вправ. Доведено здебільшого використання стратегії “зверху донизу”, коли фонові знання слухача активують його очікування щодо змісту подкасту та допомагають його спрогнозувати. Обґрунтовано доцільність застосування розробленого комплексу вправ, що можуть бути використані в процесі формування англомовної аудитивної компетентності студентів-першокурсників
Посилання
- Carvalho, A. A., Aguiar, C. (2009). A taxonomy of podcasts and its application to higher education. Available at: http://repository.alt.ac.uk/638/
- Koppelman, H. (2013). Using Podcasts in Distance Education. Available at: https://eric.ed.gov/?id=ED562304
- Idrissova, M., Smagulova, B., Tussupbekova, M. (2015). Improving Listening and Speaking Skills in Mixed Level Groups (on the Material of New English File). Procedia – Social and Behavioral Sciences, 199, 276–284. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.517
- Ducate, L., Lomicka, L. (2009). Podcasting: An Effective Tool for Honing Language Students' Pronunciation. Language Learning and Technology, 13 (3), 66–86. Available at: http://www.lltjournal.org/item/2678
- Kardashova, N. V. (2015). Anhlomovnyi podkast yak zasib formuvannia kompetentnosti v audiiuvanni studentiv movnykh spetsialnostei [English podcast as a means of forming competence in listening to students of language specialties]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho linhvistychnoho universytetu. Seriia Pedahohika ta psykholohiia, 24, 176–185.
- Naidionova, A., Ponomarenko, O. (2018). Use of podcasting technology to develop students’ listening skills. Information Technologies and Learning Tools, 63 (1), 177–185.
- Voronina, H. R. (2013). Kompiuterno oriientovani tekhnolohii u protsesi vyvchennia inozemnykh mov [Computer oriented technology in learning foreign languages]. Visnyk kafedry Yunesko Kyevskoho natsyonalnoho lynhvistychnoho unyversytetu. Seriia Filolohiia. Pedahohika. Psykholohiia, 27, 250–255.
- Sysoev, P. V. (2009). Tekhnolohiya Veb 2.0: Sotsyalnyi servys podkastov v obuchenyy inostrannomu yazyku [Sotsyalnyi servis podkastov v obuchenyy ynostrannomu yazyku]. Inostrannye yazyky v shkole, 6, 8–11.
- McMinn, S. (2008). Podcasting possibilities: Increasing time and motivation in the language learning classroom. European Institute for E-Learning. Learning Forum, 212–215.
- Betsko, O. S. (2012). Dydaktychni ta metodychni zasady intehratsii podkastiv v protses navchannia inozemnoi movy u vyshchii shkoli [Didactic and methodical principles of integration of podcasts in the process of teaching a foreign language in higher school]. Available at: http://confesp.fl.kpi.ua/node/1074
- Hrytsyk, N. V. (2015). Tekhnolohiia podkastynh u vykladanni inozemnoii movy (za profesiinym spriamuvanniam) [Podcasting technology in teaching a foreign language (according to professional direction)]. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu, 124, 24–26.
- Nikolaiev, S. Iu. (2003). Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoi osvity. Common European Framework of Reference for languages: Learning, Teaching and Assessment. Kyiv: Lenvit, 273.
- Hahina, N. V. (2014). Umovy rozvytku navchalnoi avtonomii studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu, 117, 309–311.
- Carvalho, A., Aguiar C. (2014). A taxonomy of podcasts and its application to higher education. ALT-C, 132–140.
- Creature Comforts. Available at: https://www.podcastsinenglish.com/pages1/level2.shtml
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Olena Davydenko, Olga Ponomarenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.