Науково-методичний супровід розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів

Автор(и)

  • Nataliia Gushchуna Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти Державний вищий навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України вул. Січових Стрільців, 52-А, м. Київ, Україна, 04053, Україна https://orcid.org/0000-0003-0864-4188

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.139441

Ключові слова:

науково-методичний супровід, професійний розвиток, цифрова компетентність, неформальна освіта, післядипломна освіта

Анотація

На підставі аналізу наукових джерел розглянуто проблему науково-методичного супроводу професійного розвитку педагога як багатофункціональну наукову категорію.

Розкрито сутність та особливості науково-методичного супроводу розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів. Визначено суб’єкти науково-методичного супроводу та педагогічні, організаційні й технологічні умови його реалізації.

Виокремлено та описано дві групи функцій науково-методичного супроводу розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів. Перша група функцій забезпечує організацію процесу супроводу, а друга - сприяє самонавчанню за індивідуальною освітньою траєкторією.

Процес навчально-методичного супроводу цифрової компетентності вчителів початкових класів розглянуто як структурну та змістову єдність формальної освіти (курси підвищення кваліфікації), неформальної освіти (науково-методична робота в період між курсами підвищення кваліфікації, тобто в міжкурсовий період) та інформальної освіти (самоосвіта вчителя) впродовж усієї професійної діяльності.

Схарактеризовано методичні продукти, які створені в процесі науково-методичного супроводу розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів в умовах проектної діяльності: програму спецкурсу «Розвиток цифрової компетентності вчителя початкових класів Нової української школи», програму вибіркового навчального модуля «Цифрова компетентність вчителя Нової української школи», програму тренінгу «Модель навчання «1 учень – 1 комп’ютер».

Розроблений науково-методичний супровід розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів вибудовує систему залучення вчителів у процес активного використання цифрових технологій у своїй педагогічній практиці та пробудження їх творчого потенціалу й готовності до самостійної діяльності в інформаційно-освітньому середовищі

Біографія автора

Nataliia Gushchуna, Центральний інститут післядипломної педагогічної освіти Державний вищий навчальний заклад «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України вул. Січових Стрільців, 52-А, м. Київ, Україна, 04053

Старший викладач

Кафедра відкритих освітніх систем та інформаційно-комунікаційних технологій

Посилання

  1. Nova ukrainska shkola: Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly. Uriadovyi portal (2016). Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf
  2. Proposal for a council recommendation on Key Competences for Lifelong Learning (2008). EUROPEAN COMMISSION. Available at: https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/recommendation-key-competences-lifelong-learning.pdf
  3. Caena, F. (2011). Education and Training 2020 Thematic Working Group ‘Professional Development of Teachers. Available at: http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/repository/education/policy/strategic-framework/doc/teacher-development_en.pdf
  4. ICT in Primary Education Analytical survey. Volume 1: Exploring the origins, settings and initiatives. Available at: http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214707.pdf
  5. ICT in Primary Education Analytical survey. Volume 2: Policy, Practices, and Recommendations. Available at: http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214735.pdf
  6. ICT in Primary Education. Analytical Survey. Volume 3: Collective Case Study of Promising Practices. Available at: http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214736.pdf
  7. Tekhnolohii profesiinoho rozvytku pedahohiv: metodychnyi poradnyk [Technologies of professional development of teachers: methodical adviser] (2016). Kyiv, 231.
  8. Sydorenko, V. V. (2016). Innovatsiini napriamy naukovo-metodychnoho suprovodu profesiinoho rozvytku pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi pisliadyplomnoi osvity [Innovative directions of scientific and methodical support of professional development of pedagogical workers in the system of postgraduate education]. Information compilation for the school principal and head of the kindergarten, 7-8 (48), 22–29.
  9. Batarshev, A. V. (2015). Systema psykholoho-pedahohycheskoho soprovozhdenyia professyonalnolychnostnoho razvytyia pedahoha [System of psychological and pedagogical support of professional development of a teacher]. Chelovek i obrazovanie, 1 (42), 16–21.
  10. Sorochan T. M. (2018). Methodical work: preparation of teachers for the implementation of the concept "New Ukrainian School". Available at: http://lib.iitta.gov.ua/710731/1/Сорочан_МЕТОДИСТ_05.pdf Last accessed: 20.06.2018
  11. Busel, V. T. (Ed.) (2004). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Great explanatory dictionary of modern Ukrainian language]. Kyiv; Irpen: Perun, 1440.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-24

Як цитувати

Gushchуna N. (2018). Науково-методичний супровід розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів. ScienceRise: Pedagogical Education, (5 (25), 57–62. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.139441

Номер

Розділ

Педагогічна освіта