Науково-методичний супровід розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.139441Ключові слова:
науково-методичний супровід, професійний розвиток, цифрова компетентність, неформальна освіта, післядипломна освітаАнотація
На підставі аналізу наукових джерел розглянуто проблему науково-методичного супроводу професійного розвитку педагога як багатофункціональну наукову категорію.
Розкрито сутність та особливості науково-методичного супроводу розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів. Визначено суб’єкти науково-методичного супроводу та педагогічні, організаційні й технологічні умови його реалізації.
Виокремлено та описано дві групи функцій науково-методичного супроводу розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів. Перша група функцій забезпечує організацію процесу супроводу, а друга - сприяє самонавчанню за індивідуальною освітньою траєкторією.
Процес навчально-методичного супроводу цифрової компетентності вчителів початкових класів розглянуто як структурну та змістову єдність формальної освіти (курси підвищення кваліфікації), неформальної освіти (науково-методична робота в період між курсами підвищення кваліфікації, тобто в міжкурсовий період) та інформальної освіти (самоосвіта вчителя) впродовж усієї професійної діяльності.
Схарактеризовано методичні продукти, які створені в процесі науково-методичного супроводу розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів в умовах проектної діяльності: програму спецкурсу «Розвиток цифрової компетентності вчителя початкових класів Нової української школи», програму вибіркового навчального модуля «Цифрова компетентність вчителя Нової української школи», програму тренінгу «Модель навчання «1 учень – 1 комп’ютер».
Розроблений науково-методичний супровід розвитку цифрової компетентності вчителів початкових класів вибудовує систему залучення вчителів у процес активного використання цифрових технологій у своїй педагогічній практиці та пробудження їх творчого потенціалу й готовності до самостійної діяльності в інформаційно-освітньому середовищіПосилання
- Nova ukrainska shkola: Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly. Uriadovyi portal (2016). Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf
- Proposal for a council recommendation on Key Competences for Lifelong Learning (2008). EUROPEAN COMMISSION. Available at: https://ec.europa.eu/education/sites/education/files/recommendation-key-competences-lifelong-learning.pdf
- Caena, F. (2011). Education and Training 2020 Thematic Working Group ‘Professional Development of Teachers. Available at: http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/repository/education/policy/strategic-framework/doc/teacher-development_en.pdf
- ICT in Primary Education Analytical survey. Volume 1: Exploring the origins, settings and initiatives. Available at: http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214707.pdf
- ICT in Primary Education Analytical survey. Volume 2: Policy, Practices, and Recommendations. Available at: http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214735.pdf
- ICT in Primary Education. Analytical Survey. Volume 3: Collective Case Study of Promising Practices. Available at: http://iite.unesco.org/pics/publications/en/files/3214736.pdf
- Tekhnolohii profesiinoho rozvytku pedahohiv: metodychnyi poradnyk [Technologies of professional development of teachers: methodical adviser] (2016). Kyiv, 231.
- Sydorenko, V. V. (2016). Innovatsiini napriamy naukovo-metodychnoho suprovodu profesiinoho rozvytku pedahohichnykh pratsivnykiv u systemi pisliadyplomnoi osvity [Innovative directions of scientific and methodical support of professional development of pedagogical workers in the system of postgraduate education]. Information compilation for the school principal and head of the kindergarten, 7-8 (48), 22–29.
- Batarshev, A. V. (2015). Systema psykholoho-pedahohycheskoho soprovozhdenyia professyonalnolychnostnoho razvytyia pedahoha [System of psychological and pedagogical support of professional development of a teacher]. Chelovek i obrazovanie, 1 (42), 16–21.
- Sorochan T. M. (2018). Methodical work: preparation of teachers for the implementation of the concept "New Ukrainian School". Available at: http://lib.iitta.gov.ua/710731/1/Сорочан_МЕТОДИСТ_05.pdf Last accessed: 20.06.2018
- Busel, V. T. (Ed.) (2004). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Great explanatory dictionary of modern Ukrainian language]. Kyiv; Irpen: Perun, 1440.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Nataliia Gushchуna
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.