Тенденції професійної підготовки педагогів фізичного виховання у Німеччині
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2018.143352Ключові слова:
професійна підготовка, педагог фізичного виховання, тенденції, стан, характерні риси, НімеччинаАнотація
У статті з’ясовано та обґрунтовано провідні тенденції професійної підготовки педагогів фізичного виховання у системі професійних навчальних закладів Німеччини (наприкінці ХVIIІ – початку ХХІ ст.). В результаті дослідження професійної підготовки вчителів фізичного виховання у Німеччині виявлено: 1) основні тенденції становлення (наприкінці ХVIII ‒ початок ХХ ст.): початкова; організаційно-оформлювальна; організаційно-завершальна; 2) основні тенденції розвитку (перша третина ХХ – кінець ХХ ст.): за часів панування Третього Рейху ‒ безпосередньо військово-прикладна; за часів НДР ‒ політично-ідеологічна і за часів ФРН ‒ традиційно-реставраційна; 3) з’ясовано провідну тенденцію підготовки педагогів фізичного виховання Німеччини на сучасному етапі – уніфікація та стандартизація – (з 1990 р. по нині): поширення Болонського процесу в педагогічній освіті; перехід на систему освіти «бакалавр – магістр»; збереження традиційної системи педагогічної освіти; підготовка вчителів за типом школи та за посадою. У результаті аналізу сучасних навчальних планів німецьких ВНЗ, що здійснюють підготовку вчителів фізичного виховання, з’ясовано такі характерні риси: 1) навчальні плани включають як обов’язкові дисципліни, так і дисципліни за вибором студентів; 2) підготовка вчителів фізичного виховання охоплює чотири різні сфери: вивчення наук про освіту: набуття педагогічних та інших спеціалізованих педагогічних кваліфікацій; фахово-наукова підготовка за двома обраними предметами викладання; фахово-дидактичне навчання: засвоєння спеціалізованих теорій і методів для передавання навчального матеріалу; практика: підготовка педагогів фізичного виховання є практико-орієнтованою, левова частка навчального навантаження становлять практичні заняття, семінари та різноманітні педагогічні практики; 3) у педагогічній освіті Німеччини існує рефендаріат, що триває від 16 до 24 місяців та є самостійним, шкільно-практично орієнтованим, заключним етапом набуття педагогічної освіти вчителівПосилання
- Langenfeld, H. (1985). Die Enstehung der deutschen Turnlehrerschaft / Körperlichkeit und Schulturnen im Keiserreich. Puttys Sport-Paperback: Reihe Theorie; 2 Aufl. Wuppertal: Putty, 164‒201.
- Lutter, K. (1996). Zur Entwicklung der Turnlehrerausbildung in Deutschland: eine strukturgeschichtlich-sozialwissenschaftliche Untersuchung von den Anfängen bis zum 1. Weltkrieg, Diss. Lutter K. Bayreuth, Univ., 395.
- Krüger, M. (2013). Sportlehrer(aus)bildung in Münster. sportunterricht, Schorndorf, 62 Heft 2. Available at: https://www.hofmann-verlag.de/project/zs_archiv/archiv/sportunterricht/2013/Sportunterricht-Ausgabe-Februar-2013.pdf (Last accessed: 30.07.2017).
- Naul, R., Hardman, К. (2002). Sport and Physical Education in Germany. London. New York: Routledge, 256.
- Baur, J. (1981). Zur beruflichen Sozialisation von Sportlehrern. Theoretischer Bezugsrahmen und empirische Befunde. Schorndorf, 278.
- Großbröhmer, R. (1994). Die Geschichte der preußischen Turnlehrer. Vom Vorturner zum staatlich geprüften Turnlehrer. Aachen. Meyer & Meyer, 288.
- Krombholz, G. (1981). Die Entwicklung des Schulsports und der Sportlehrerausbildung in Bayern von den Anfängen bis zum Ende des Zweiten Weltkrieges. München, Techn. Univ., Diss., 699 Bl.
- Bernett, H. (1985). Sportunterricht an der nationalsozialistischen Schule: der Schulsport an den höheren Schulen Preußens 1933–1940. Sankt Augustin, 143.
- Beuschel, W. (1992). Neulehrerausbildung für die Körpererziehung in der sowjetischen Besatzungszone und in der DDR. Sport als Beruf. Sankt Augustin: Academia Verlag, 139.
- Bobrakov, S. V. (2014). Praktyko-orijentovana sprjamovanistj profesijnoji pidghotovky vchyteliv u vyshhykh navchaljnykh zakladakh Nimechchyny. Lughansjk, 20.
- Djachenko, L. M. (2016). Psykhologho-pedaghoghichna pidghotovka majbutnikh uchyteliv zaghaljnoosvitnikh shkil v universytetakh Federatyvnoji Respubliky Nimechchyna. Kyiv, 300.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Olha Haiduk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.