Особливості реалізації політики навчання впродовж життя у Туреччині
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.257601Ключові слова:
навчання впродовж життя, неперервна освіта, освіта дорослих, освітня політика, ТуреччинаАнотація
Актуальність дослідження зумовлена тим, що у ХХІ столітті навчання впродовж життя визнано одним із ключових стовпів освіти, які тісно переплітаються з людським розвитком та фінансовим зростанням. Визначено, що великі університети, уряди та неурядові організації в усьому світі продовжують дискусії щодо практики навчання впродовж життя. Перебуваючи в процесі повноправного членства в ЄС, Туреччина продовжує дотримуватись міжнародних норм та стандартів і виконувати встановлені вимоги.
Проаналізовано інституційні спроби, зреалізовані для підтримки та поширення освіти дорослих у Туреччині, зміцнення системи професійної освіти та навчання у контексті реалізації концепції навчання впродовж життя. З’ясовано, що у Туреччині концепція упродовж життя розглядається як модель підходу до освіти та навчання. Доведено, що з метою розширення можливостей для навчання дорослих Туреччина потребує довгострокового бачення та стратегії навчання дорослих в рамках ширшої стратегії навчання упродовж усього життя.
Узагальнення прогресивного досвіду Туреччини дало змогу виявити особливості реалізації політики навчання впродовж життя, а саме: забезпечення єдності національної культури; здійснення потужної політики справедливості та рівності в освіті; сприяння громадянській освіті; активна участь у системах навчання впродовж усього життя, з метою побудови конкурентоспроможної економіки знань для ЄС; сприяння розвитку навичок мультиграмотності турецьких громадян; навчання кваліфікованих людей, яких потребує суспільство; адаптація сфери неформальної освіти та освіти дорослих до процесу навчання впродовж життя.
Узагальнення векторів розширення можливостей для навчання дорослих у Туреччині дало змогу окреслити перспективні напрями розвитку освіти дорослих в Україні, а саме: інвестування коштів для розширення та диверсифікації навчальних просторів або можливостей у сфері навчання впродовж життя; оновлення програм підтримки батьків дітей молодшого, дитячого та підліткового віку; організація тренінгів із підвищення обізнаності та навичок мульграмотності; визнання сертифікатів у процесі навчання впродовж життя та неформальної освіти; проведення досліджень соціальної свідомості для процесів навчання впродовж усього життя; підтримання розробки довгострокової стратегії навчання дорослих; розширення можливостей для навчання дорослих та ін.
Перспективами подальших наукових розвідок може бути створення в Україні Національної системи моніторингу навчання впродовж життя, яка містить дані установ та організацій, що діють у сфері неперервної освіти і освіти дорослих
Посилання
- Köksal, O., Yildirim, T., Özdemir, O. (2013). The Reflection of the Educational Policies of the European Union to Turkish Education System in Terms of Turkey-Eu Integration. Middle-East Journal of Scientific Research, 18 (6), 803–809. Available at: https://www.idosi.org/mejsr/mejsr18(6)13/10.pdf
- Lifelong Learning Strategy Paper. Ministry Of National Education. Ankara-Turkey. Available at: http://www.ikg.gov.tr/wp-content/uploads/pdf/LLL_Strategy_Paper_Turkey_2009_July.pdf
- Dilbaz, E. (2021). Rethinking Adult Education In Turkey: The Proposal Of AEP Model. European Journal of Alternative Education Studies, 6 (12), 116–150. doi: http://doi.org/10.46827/ejae.v6i2.3954
- Kayman, E. A., Ilbars, Z., Artuner, G. (2012). Adult Education in Turkey: In Terms of Lifelong Learning. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 46, 5858–5861. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.528
- Öngör, S. (2014). Lifelong Learning Strategies In Turkey/Izmir: The Purpose of Learning and Barriers to Women’s Participation. Institute of International Education, 116. Available at: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:727505/FULLTEXT01.pdf
- Tasçı, G., Titrek, O. (2020). Evaluation of Lifelong Learning Centers in Higher Education: A Sustainable Leadership Perspective. Sustainability, 12 (22), 18. doi: http://doi.org/10.3390/su12010022
- Buyuktanir, D., Duke, C., Karasar, N., Tileylioglu, A., Toth, J. Sz. (2006). Driving Force for the Success of Turkey: Lifelong Learning Policy Paper. Labour Market Team SVET. Ankara, 141. Available at: https://uil.unesco.org/i/doc/lifelong-learning/policies/turkey-driving-force-for-the-success-of-turkey-lifelong-learning-policy-paper.pdf
- Sayılan, F. (2015). Critical Reflections on Lifelong Learning Policy in Turkey. Available at: http://www.jceps.com/wp-content/uploads/2015/03/12-3-6r1.pdf
- Policies for human capital development. Turkey: An ETF TORINO Process Assesment (2020). European Training Foundation, 64. Available at: https://www.etf.europa.eu/sites/default/files/2020-02/06_trp_etf_assessment_2019_turkey.pdf
- Turkey: Lifelong learning strategy (2021). Available at: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/lifelong-learning-strategy-103_en
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Nadiia Postryhach
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.