Особливості реалізації політики навчання впродовж життя у Туреччині

Автор(и)

  • Надія Олегівна Постригач Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України, Україна https://orcid.org/0000-0002-5433-2938

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.257601

Ключові слова:

навчання впродовж життя, неперервна освіта, освіта дорослих, освітня політика, Туреччина

Анотація

Актуальність дослідження зумовлена тим, що у ХХІ столітті навчання впродовж життя визнано одним із ключових стовпів освіти, які тісно переплітаються з людським розвитком та фінансовим зростанням. Визначено, що великі університети, уряди та неурядові організації в усьому світі продовжують дискусії щодо практики навчання впродовж життя. Перебуваючи в процесі повноправного членства в ЄС, Туреччина продовжує дотримуватись міжнародних норм та стандартів і виконувати встановлені вимоги.

Проаналізовано інституційні спроби, зреалізовані для підтримки та поширення освіти дорослих у Туреччині, зміцнення системи професійної освіти та навчання у контексті реалізації концепції навчання впродовж життя. З’ясовано, що у Туреччині концепція упродовж життя розглядається як модель підходу до освіти та навчання. Доведено, що з метою розширення можливостей для навчання дорослих Туреччина потребує довгострокового бачення та стратегії навчання дорослих в рамках ширшої стратегії навчання упродовж усього життя.

Узагальнення прогресивного досвіду Туреччини дало змогу виявити особливості реалізації політики навчання впродовж життя, а саме: забезпечення єдності національної культури; здійснення потужної політики справедливості та рівності в освіті; сприяння громадянській освіті; активна участь у системах навчання впродовж усього життя, з метою побудови конкурентоспроможної економіки знань для ЄС; сприяння розвитку навичок мультиграмотності турецьких громадян; навчання кваліфікованих людей, яких потребує суспільство; адаптація сфери неформальної освіти та освіти дорослих до процесу навчання впродовж життя.

Узагальнення векторів розширення можливостей для навчання дорослих у Туреччині дало змогу окреслити перспективні напрями розвитку освіти дорослих в Україні, а саме: інвестування коштів для розширення та диверсифікації навчальних просторів або можливостей у сфері навчання впродовж життя; оновлення програм підтримки батьків дітей молодшого, дитячого та підліткового віку; організація тренінгів із підвищення обізнаності та навичок мульграмотності; визнання сертифікатів у процесі навчання впродовж життя та неформальної освіти; проведення досліджень соціальної свідомості для процесів навчання впродовж усього життя; підтримання розробки довгострокової стратегії навчання дорослих; розширення можливостей для навчання дорослих та ін.

Перспективами подальших наукових розвідок може бути створення в Україні Національної системи моніторингу навчання впродовж життя, яка містить дані установ та організацій, що діють у сфері неперервної освіти і освіти дорослих

Біографія автора

Надія Олегівна Постригач, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна Національної академії педагогічних наук України

Доктор педагогічних наук, старший дослідник

Відділ зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих

Посилання

  1. Köksal, O., Yildirim, T., Özdemir, O. (2013). The Reflection of the Educational Policies of the European Union to Turkish Education System in Terms of Turkey-Eu Integration. Middle-East Journal of Scientific Research, 18 (6), 803–809. Available at: https://www.idosi.org/mejsr/mejsr18(6)13/10.pdf
  2. Lifelong Learning Strategy Paper. Ministry Of National Education. Ankara-Turkey. Available at: http://www.ikg.gov.tr/wp-content/uploads/pdf/LLL_Strategy_Paper_Turkey_2009_July.pdf
  3. Dilbaz, E. (2021). Rethinking Adult Education In Turkey: The Proposal Of AEP Model. European Journal of Alternative Education Studies, 6 (12), 116–150. doi: http://doi.org/10.46827/ejae.v6i2.3954
  4. Kayman, E. A., Ilbars, Z., Artuner, G. (2012). Adult Education in Turkey: In Terms of Lifelong Learning. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 46, 5858–5861. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2012.06.528
  5. Öngör, S. (2014). Lifelong Learning Strategies In Turkey/Izmir: The Purpose of Learning and Barriers to Women’s Participation. Institute of International Education, 116. Available at: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:727505/FULLTEXT01.pdf
  6. Tasçı, G., Titrek, O. (2020). Evaluation of Lifelong Learning Centers in Higher Education: A Sustainable Leadership Perspective. Sustainability, 12 (22), 18. doi: http://doi.org/10.3390/su12010022
  7. Buyuktanir, D., Duke, C., Karasar, N., Tileylioglu, A., Toth, J. Sz. (2006). Driving Force for the Success of Turkey: Lifelong Learning Policy Paper. Labour Market Team SVET. Ankara, 141. Available at: https://uil.unesco.org/i/doc/lifelong-learning/policies/turkey-driving-force-for-the-success-of-turkey-lifelong-learning-policy-paper.pdf
  8. Sayılan, F. (2015). Critical Reflections on Lifelong Learning Policy in Turkey. Available at: http://www.jceps.com/wp-content/uploads/2015/03/12-3-6r1.pdf
  9. Policies for human capital development. Turkey: An ETF TORINO Process Assesment (2020). European Training Foundation, 64. Available at: https://www.etf.europa.eu/sites/default/files/2020-02/06_trp_etf_assessment_2019_turkey.pdf
  10. Turkey: Lifelong learning strategy (2021). Available at: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/lifelong-learning-strategy-103_en

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-31

Як цитувати

Постригач, Н. О. (2022). Особливості реалізації політики навчання впродовж життя у Туреччині. ScienceRise: Pedagogical Education, (3(48), 56–61. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.257601

Номер

Розділ

Педагогічна освіта