Змістово-процесуальне забезпечення методичної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти

Автор(и)

  • Руслана Григорівна Найда Відокремлений структурний підрозділ «Дубенський педагогічний фаховий коледж Рівненського державного гуманітарного університету», Україна https://orcid.org/0000-0002-6521-8233

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.257825

Ключові слова:

методична підготовка, коледж, анкетне опитування, підготовка майбутніх вихователів, дошкільна освіта

Анотація

Розкрито актуальність проблеми методичної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у педагогічних коледжах. Проаналізовано наукові здобутки з питання підготовки та формування професійної компетентності у майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Визначено змістове наповнення методичного забезпечення фахової підготовки за спеціальністю 012 Дошкільна освіта. Описано процесуальне забезпечення підготовки фахівців дошкільної освіти. Визначено критерії діагностування методичної підготовки студентів у педагогічному коледжі: когнітивно-інформаційний та операційно-діяльнісний. Визначено показники критеріїв: знання сучасних технологій навчання; обізнаність із методами та засобами навчання; обізнаність із досвідом творчих педагогів; здатність конструктивно розвивати професійні навички; уміння створювати розвивальне середовище у закладі дошкільної освіти; здатність до саморозвитку та самореалізації. Увага приділена опису матеріалів для проведення дослідження, зокрема, складено діагностувальну та методичну карту організації дослідження. У статті представлено результати педагогічного дослідження, яке проводилося на базі педагогічного коледжу та аналіз даних. На основі діагностичного інструментарію визначено критерії, які допоможуть реалізувати поставлену мету дослідження. Використано якісні (наративне інтерв’ю) та кількісні (опитувальні методи) методи дослідження: опитування та наративне інтерв’ю в онлайн режимі шляхом самозаповнення Google Forms. Результати дослідження вказали на необхідність посилення методичного інформування студентів третьокурсників. Зроблено висновки теоретичного аналізу та результатів емпіричного дослідження змістово-процесуального забезпечення студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта. Визначено перспективи наступних наукових досліджень

Біографія автора

Руслана Григорівна Найда, Відокремлений структурний підрозділ «Дубенський педагогічний фаховий коледж Рівненського державного гуманітарного університету»

Кандидат педагогічних наук, доцент, голова циклової комісії

Посилання

  1. Bohush, A. (2022). Estimating the quality of preschool education: methodological orientation. Scientific bulletin of South Ukrainian National Pedagogical University named after K. D. Ushynsky, 1 (138), 7–16.
  2. Bielienka, H., Bohinich, O., Borysova, Z.; Zaharnytska, U. U. (Ed.) (2009). Pidhotovka vykhovatelia do rozvytku osobystosti dytyny v doshkilnomu vitsi. Kyiv: Vyd-vo PPKh imeni M. P. Drahomanova, 310.
  3. Sharmahd, N., Peeters, J., Bushati, M. (2018). Towards continuous professional development: Experiencing group reflection to analyse practice. European Journal of Education, 53 (1), 58–65. doi: http://doi.org/10.1111/ejed.12261
  4. Mitina, S. (2016). The psychological component in the structure of professional competence of the teacher of the high school. Aktualni pytannia osvity i nauky, 2016, 301–305.
  5. Kniazheva, I. (2014). Teoretyko-metodolohichni zasady rozvytku metodychnoi kultury maibutnikh vykladachiv pedahohichnykh dystsyplin v umovakh mahistratury. Odesa, 45.
  6. Melnychuk, L., Paguta, M. (2019). Model of preparing the future educators for familiarising preschoolers with social environments. Young Scientist, 9 (73), 87–90. doi: http://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-9-73-19
  7. Miller, M. M., Kehl, L. M. (2019). Comparing Parents’ and Teachers’ Rank-Ordered Importance of Early School Readiness Characteristics. Early Childhood Education Journal, 47 (4), 445–453. doi: http://doi.org/10.1007/s10643-019-00938-4
  8. Havryliuk, S. M. (2016). Teoretyko-metodychni zasady profesiinoi pidhotovky maibutnikh vykhovateliv doshkilnykh navchalnykh zakladiv do pedahohichnoi tvorchosti. Uman: Umanskyi derzhavnyi pedahohichnyi universytet imeni P. Tychyny, 414.
  9. Kononenko, N. (2016). Upravlinnia yakistiu profesiino-pedahohich-nykh znan v protsesi pidhotovky maibutnikh vykhovateliv. Aktualni problemy pedahohichnoi nauky. Kyiv: HO «Instytut innovatsiinoi osvity», 48–51.
  10. Korneieva, O. (2012). Orhanizatsiia metodychnoi roboty z vykhovateliamy doshkilnykh navchalnykh zakladiv. Odesa, 21.
  11. Kulish, R. (2014). Training of future specialists preschool education to professional activities. Naukovyi visnyk Mykolaivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.O.Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky. Mykolaiv: MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho, 1.45 (106), 73–77.
  12. Koshil, O. (2021). Status of readiness of future educators to design the educational environment of preschool education institution. Polish journal of science, 2 (35), 39–42.
  13. Palasevych, I. (2016). Zmist pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv doshkilnoi osvity do komunikatyvno-movlennievoi diialnosti. Naukovyi visnyk MNU imeni V. O. Sukhomlynskoho. Pedahohichni nauky, 3 (LXXIV), 85–90.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-31

Як цитувати

Найда, Р. Г. (2022). Змістово-процесуальне забезпечення методичної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. ScienceRise: Pedagogical Education, (3(48), 50–55. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.257825

Номер

Розділ

Педагогічна освіта