Педагогічна підтримка майбутніх вихователів у процесі дистанційного навчання
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.257858Ключові слова:
педагогічна підтримка, студент, дистанційне навчання, освітній процес, викладач, вимоги, методиАнотація
Розкриваються особливості організації педагогічної підтримки студентів закладів вищої освіти (на досвіді підготовки майбутніх вихователів) у процесі дистанційного навчання. Організація педагогічної підтримки процесу дистанційного навчання здійснюється за кількома напрямами, а саме: аналітико-діагностичний (здійснення моніторингу дистанційних курсів; вивчення індивідуальних особливостей студентів; виявлення їх пізнавальних і професійних інтересів; визначення індивідуального стилю пізнавальної діяльності; здійснення моніторингу взаємодії суб’єктів навчального процесу); просвітницький (проведення заходів, що сприяють підвищенню психологічної компетентності учасників дистанційного навчання); консультативний (консультування при розробці навчальних матеріалів, консультування учасників дистанційного навчання з питань розвитку, навчання, професійного та особистісного самовизначення, з конкретних проблем, що виникають у студентів в процесі навчання) і методичний (створення рекомендацій для педагогів по підвищенню мотивації навчання у студентів та організації педагогічної підтримки). Автори показують, що педагогічна підтримка це не тільки педагогічна діяльність, що спрямована на самореалізацію особистості студента, а це й ціннісне ставлення педагога до особистості кожного студента; повага до його індивідуальної самобутності; сприйняття студента як рівного, як суб’єкта освітнього процесу та власного життя, який має свій власний, не подібний до інших, внутрішній світ, своє власне «Я»; турбота про психологічний комфорт майбутнього учителя. Працюючи в умовах педагогічної підтримки, завдання педагога полягає у підборі видів та засобів підтримки, які б дали можливість студенту розкрити свій внутрішній потенціал, при цьому не нав’язуючи йому свій шлях розв’язання проблем, що виникають
Посилання
- Yan, Ya. (2019). Vyznachennia poniattia «pedahohichna pidtrymka» v ukrainskii ta kytaiskii naukovii literaturi. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia, 47, 211–219.
- Krasnoshchok, I., Kravtsova, T. (2019). Pedahohichnyi suprovid samorealizatsii maibutnikh fakhivtsiv. Ridna shkola, 2, 34–38.
- Malkova, M. O. (2012). Psykholoho-pedahohichna pidtrymka studentiv pershokursnykiv u period adaptatsii u vyshchomu navchalnomu zakladi. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka, 22 (257 (VI)), 246–252.
- Lee, J.-Y. (2003). Current status of learner support in distance education: emerging issues and directions for future research. Asia Pacific Education Review, 4 (2), 181–188. doi: http://doi.org/10.1007/bf03025360
- Zazymko, O., Kot, A. (2021). Trudnoshchi studentiv u dystantsiinomu navchanni. Science and practice in the era of globalization. Rotterdam, 39–41.
- Dystantsiina osvita. Vyshcha osvita: informatsiino-analitychnyi portal pro vyshchu osvitu v Ukraini ta za kordonom. Available at: http://vnz.org.ua/dystantsijna-osvita/pro
- Shynkovska, I. L., Zaiets, I. P. (2017). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia v systemi vyshchoi osvity. Naukova dumka suchasnosti i maibutnoho. Available at: http://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/45-p-yatnadtsyata-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya/269-osoblivosti-distantsijnogo-navchannya-v-sistemi-vishchoji-osviti
- Karapuzova, I. V. (2015). Organization of Pedagogical Support Technology of Students With Difficulties in Training Activities and Research. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 45 (98), 117–123.
- Karapuzova, I. V. (2010). Orhanizatsiia pedahohichnoi pidtrymky maibutnikh uchyteliv u protsesi navchannia. Poltava. Available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/10468
- Kukharenko, V. M., Bondarenko, V. V. (2020). Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini. Kharkiv: Vyd-vo KP «Miska drukarnia», 409.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Iryna Karapuzova, Vita Koval
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.