Педагогічна підтримка майбутніх вихователів у процесі дистанційного навчання

Автор(и)

  • Ірина Валеріївна Карапузова Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна http://orcid.org/0000-0003-3552-080X
  • Віта Миколаївна Коваль Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Україна https://orcid.org/0000-0003-4172-8463

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.257858

Ключові слова:

педагогічна підтримка, студент, дистанційне навчання, освітній процес, викладач, вимоги, методи

Анотація

Розкриваються особливості організації педагогічної підтримки студентів закладів вищої освіти (на досвіді підготовки майбутніх вихователів) у процесі дистанційного навчання. Організація педагогічної підтримки процесу дистанційного навчання здійснюється за кількома напрямами, а саме: аналітико-діагностичний (здійснення моніторингу дистанційних курсів; вивчення індивідуальних особливостей студентів; виявлення їх пізнавальних і професійних інтересів; визначення індивідуального стилю пізнавальної діяльності; здійснення моніторингу взаємодії суб’єктів навчального процесу); просвітницький (проведення заходів, що сприяють підвищенню психологічної компетентності учасників дистанційного навчання); консультативний (консультування при розробці навчальних матеріалів, консультування учасників дистанційного навчання з питань розвитку, навчання, професійного та особистісного самовизначення, з конкретних проблем, що виникають у студентів в процесі навчання) і методичний (створення рекомендацій для педагогів по підвищенню мотивації навчання у студентів та організації педагогічної підтримки). Автори показують, що педагогічна підтримка це не тільки педагогічна діяльність, що спрямована на самореалізацію особистості студента, а це й ціннісне ставлення педагога до особистості кожного студента; повага до його індивідуальної самобутності; сприйняття студента як рівного, як суб’єкта освітнього процесу та власного життя, який має свій власний, не подібний до інших, внутрішній світ, своє власне «Я»; турбота про психологічний комфорт майбутнього учителя. Працюючи в умовах педагогічної підтримки, завдання педагога полягає у підборі видів та засобів підтримки, які б дали можливість студенту розкрити свій внутрішній потенціал, при цьому не нав’язуючи йому свій шлях розв’язання проблем, що виникають

Біографії авторів

Ірина Валеріївна Карапузова, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра «Дошкільної освіти»

Віта Миколаївна Коваль, Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка

Асистент

Кафедра «Дошкільної освіти»

Посилання

  1. Yan, Ya. (2019). Vyznachennia poniattia «pedahohichna pidtrymka» v ukrainskii ta kytaiskii naukovii literaturi. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia, 47, 211–219.
  2. Krasnoshchok, I., Kravtsova, T. (2019). Pedahohichnyi suprovid samorealizatsii maibutnikh fakhivtsiv. Ridna shkola, 2, 34–38.
  3. Malkova, M. O. (2012). Psykholoho-pedahohichna pidtrymka studentiv pershokursnykiv u period adaptatsii u vyshchomu navchalnomu zakladi. Visnyk LNU imeni Tarasa Shevchenka, 22 (257 (VI)), 246–252.
  4. Lee, J.-Y. (2003). Current status of learner support in distance education: emerging issues and directions for future research. Asia Pacific Education Review, 4 (2), 181–188. doi: http://doi.org/10.1007/bf03025360
  5. Zazymko, O., Kot, A. (2021). Trudnoshchi studentiv u dystantsiinomu navchanni. Science and practice in the era of globalization. Rotterdam, 39–41.
  6. Dystantsiina osvita. Vyshcha osvita: informatsiino-analitychnyi portal pro vyshchu osvitu v Ukraini ta za kordonom. Available at: http://vnz.org.ua/dystantsijna-osvita/pro
  7. Shynkovska, I. L., Zaiets, I. P. (2017). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia v systemi vyshchoi osvity. Naukova dumka suchasnosti i maibutnoho. Available at: http://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/45-p-yatnadtsyata-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya/269-osoblivosti-distantsijnogo-navchannya-v-sistemi-vishchoji-osviti
  8. Karapuzova, I. V. (2015). Organization of Pedagogical Support Technology of Students With Difficulties in Training Activities and Research. Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh, 45 (98), 117–123.
  9. Karapuzova, I. V. (2010). Orhanizatsiia pedahohichnoi pidtrymky maibutnikh uchyteliv u protsesi navchannia. Poltava. Available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/10468
  10. Kukharenko, V. M., Bondarenko, V. V. (2020). Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini. Kharkiv: Vyd-vo KP «Miska drukarnia», 409.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-31

Як цитувати

Карапузова, І. В., & Коваль, В. М. (2022). Педагогічна підтримка майбутніх вихователів у процесі дистанційного навчання. ScienceRise: Pedagogical Education, (3(48), 32–36. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2022.257858

Номер

Розділ

Педагогічна освіта