Особливості науково-дослідної роботи майбутніх авіаційних фахівців
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.298544Ключові слова:
науково-дослідна робота, авіаційні фахівці, практична підготовка, технології (методи) наукового дослідженняАнотація
У статті представлено особливості науково-дослідної роботи майбутніх авіаційних фахівців. Зазначено, що заклади вищої освіти авіаційного спрямування приділяють значну увагу забезпеченню науково-дослідної складової використання сучасних освітніх технологій для професійної підготовки майбутніх фахівців. Метою дослідження став аналіз та особливості науково-дослідної роботи авіаційних закладів вищої освіти, що спрямовані на формування дослідницьких вмінь та навичок професійного спрямування.
Методами дослідження виступили аналіз та узагальнення наукової літератури з організації науково-дослідної роботи у вищій школі, документів ICAO, що регламентують систему управління безпекою польотів на авіаційному транспорті.
Виокремлено особливості науково-дослідної роботи для здобувачів вищої освіти авіаційних закладів вищої освіти, зокрема: застосування проблемного методу навчання через анaлiз авіаційних нормативних документів і матеріалів розслідування авiaцiйниx пoдiй; моделювання peaльних пpoфeciйних cитуaцiй через ділову гру (імітаційне моделювання), де учacнику надається мoжливicть пoбувaти в poлi пілота, диспетчера із забезпечення польотів, диcпeтчepa-iнcтpуктopa, кepiвникa авіаційної змiни тощо; студентські конференції як можливість презентації наукової роботи професійного спрямування; тренажерна (практична) підготовка; практико орієнтований характер освітньої програми – залучення та використання досвіду роботи авіаційних фахівців-практиків.
Узагальнено критерії забезпечення ефективної організації та реалізації науково-дослідної роботи майбутніх авіаційних фахівців, що представляє собою комплексність, послідовність й всебічність засвоєння та використання методів і технологій виконання наукових досліджень, реалізації їх результатів, наступність науково-дослідної роботи за курсами навчання, логічність ускладнення методів, видів та форм наукової творчості
Посилання
- ICAO Uniting Aviation. Available at: https://www.icao.int/Pages/default.aspx Last accessed: 10.02.2024
- Human Factors Training Manual: Doc# 9683-an/950 – Hardcover. Available at: https://www.abebooks.com/9789291940905/Human-Factors-Training-Manual-Doc%23-9291940909/plp Last accessed: 10.02.2024
- Shopa, Ya. I., Konopelnyk, O. I., Ftomyn, N. Ye.; Yakibchuk, P. M. (Ed.) (2013). Studentska naukova robota. Lviv: LNU imeni Ivana Franka, 100.
- Slovnyk ukrainskoi movy. (1970–1980). Instytut movoznavstva. Kyiv: Naukova dumka.
- Zhuk, L. (2017). Scientific research in universities: nature, importance and perspectives. Journal of Lviv Polytechnic National University. Series of Economics and Management Issues, 4 (873 (5)), 146–153. https://doi.org/10.23939/semi2017.01.146
- Kosheleva, N. H. (2019). Osnovy naukovykh doslidzhen. Bakhmut, 117.
- Rosowsky, D. (2022). The Role of Research at Universities: Why it Matters. Available at: https://www.forbes.com/sites/davidrosowsky/2022/03/02/the-role-of-research-at-universities-why-it-matters/?sh=456c8e2e6bd5 Last accessed: 09.02.2024
- Teichler, U. (2015). Higher Education Research in Europe. The European Higher Education Area, 815–847. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20877-0_50
- Tyshchenko, V. (2017). Shchodo perspektyvnykh metodiv navchannia. Naukovyi visnyk Lotnoi akademii. Seriia: Pedahohichni nauky, 1 (1), 393–396. Available athttps://europub.co.uk/articles/-A-290489
- Baranova, Yu. V. (2019). Readiness for scientific research activity formation of future foreign language teachers. National Pedagogical Dragomanov University. Available at: https://npu.edu.ua/images/file/vidil_aspirant/dicer/D_26.053.01/dis_Baranova.pdf
- Mykhailov, V. M. et al. (2014) Metodolohiia ta orhanizatsiia naukovykh doslidzhen. KhDUKhT, 220.
- Danylko, O. H. (2016). Forming of intellectual abilities of future air traffic controllers by computer playing facilities of studies. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu, 135, 162–166. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2016_135_42
- Trenazherni tsentry. Flight Academy of National Aviation University. Available at: https://sfa.org.ua/index.php/ua/struktura/tc Last accessed: 10.02.2024
- Orhanizatsii, kompanii-partnery. Flight Academy of National Aviation University. Available at: https://sfa.org.ua/index.php/ua/foreign-students/2021-06-18-10-05-59/2022-04-11-06-49-03 Last accessed: 10.02.2024
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Oksana Danylko, Tetiana Ternavska, Kateryna Surkova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.