Особливості науково-дослідної роботи майбутніх авіаційних фахівців

Автор(и)

  • Оксана Григорівна Данилко Льотна академія Національного авіаційного університету, Україна https://orcid.org/0000-0002-7942-8012
  • Тетяна Анатоліївна Тернавська Льотна академія Національного авіаційного університету, Україна http://orcid.org/0000-0002-9464-3175
  • Катерина Вікторівна Суркова Льотна академія Національного авіаційного університету, Україна https://orcid.org/0000-0002-1388-7611

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.298544

Ключові слова:

науково-дослідна робота, авіаційні фахівці, практична підготовка, технології (методи) наукового дослідження

Анотація

У статті представлено особливості науково-дослідної роботи майбутніх авіаційних фахівців. Зазначено, що заклади вищої освіти авіаційного спрямування приділяють значну увагу забезпеченню науково-дослідної складової використання сучасних освітніх технологій для професійної підготовки майбутніх фахівців. Метою дослідження став аналіз та особливості науково-дослідної роботи авіаційних закладів вищої освіти, що спрямовані на формування дослідницьких вмінь та навичок професійного спрямування.

Методами дослідження виступили аналіз та узагальнення наукової літератури з організації науково-дослідної роботи у вищій школі, документів ICAO, що регламентують систему управління безпекою польотів на авіаційному транспорті.

Виокремлено особливості науково-дослідної роботи для здобувачів вищої освіти авіаційних закладів вищої освіти, зокрема: застосування проблемного методу навчання через анaлiз авіаційних нормативних документів і матеріалів розслідування авiaцiйниx пoдiй; моделювання peaльних пpoфeciйних cитуaцiй через ділову гру (імітаційне моделювання), де учacнику надається мoжливicть пoбувaти в poлi пілота, диспетчера із забезпечення польотів, диcпeтчepa-iнcтpуктopa, кepiвникa авіаційної змiни тощо; студентські конференції як можливість презентації наукової роботи професійного спрямування; тренажерна (практична) підготовка; практико орієнтований характер освітньої програми – залучення та використання досвіду роботи авіаційних фахівців-практиків.

Узагальнено критерії забезпечення ефективної організації та реалізації науково-дослідної роботи майбутніх авіаційних фахівців, що представляє собою комплексність, послідовність й всебічність засвоєння та використання методів і технологій виконання наукових досліджень, реалізації їх результатів, наступність науково-дослідної роботи за курсами навчання, логічність ускладнення методів, видів та форм наукової творчості

Біографії авторів

Оксана Григорівна Данилко, Льотна академія Національного авіаційного університету

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедрa фізико-математичних дисциплін та застосування інформаційних технологій в авіаційних системах

Тетяна Анатоліївна Тернавська, Льотна академія Національного авіаційного університету

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедрa права та соціально-гуманітарних дисциплін

Катерина Вікторівна Суркова, Льотна академія Національного авіаційного університету

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри

Кафедра фізико-математичних дисциплін та застосування інформаційних технологій в авіаційних системах

Посилання

  1. ICAO Uniting Aviation. Available at: https://www.icao.int/Pages/default.aspx Last accessed: 10.02.2024
  2. Human Factors Training Manual: Doc# 9683-an/950 – Hardcover. Available at: https://www.abebooks.com/9789291940905/Human-Factors-Training-Manual-Doc%23-9291940909/plp Last accessed: 10.02.2024
  3. Shopa, Ya. I., Konopelnyk, O. I., Ftomyn, N. Ye.; Yakibchuk, P. M. (Ed.) (2013). Studentska naukova robota. Lviv: LNU imeni Ivana Franka, 100.
  4. Slovnyk ukrainskoi movy. (1970–1980). Instytut movoznavstva. Kyiv: Naukova dumka.
  5. Zhuk, L. (2017). Scientific research in universities: nature, importance and perspectives. Journal of Lviv Polytechnic National University. Series of Economics and Management Issues, 4 (873 (5)), 146–153. https://doi.org/10.23939/semi2017.01.146
  6. Kosheleva, N. H. (2019). Osnovy naukovykh doslidzhen. Bakhmut, 117.
  7. Rosowsky, D. (2022). The Role of Research at Universities: Why it Matters. Available at: https://www.forbes.com/sites/davidrosowsky/2022/03/02/the-role-of-research-at-universities-why-it-matters/?sh=456c8e2e6bd5 Last accessed: 09.02.2024
  8. Teichler, U. (2015). Higher Education Research in Europe. The European Higher Education Area, 815–847. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20877-0_50
  9. Tyshchenko, V. (2017). Shchodo perspektyvnykh metodiv navchannia. Naukovyi visnyk Lotnoi akademii. Seriia: Pedahohichni nauky, 1 (1), 393–396. Available athttps://europub.co.uk/articles/-A-290489
  10. Baranova, Yu. V. (2019). Readiness for scientific research activity formation of future foreign language teachers. National Pedagogical Dragomanov University. Available at: https://npu.edu.ua/images/file/vidil_aspirant/dicer/D_26.053.01/dis_Baranova.pdf
  11. Mykhailov, V. M. et al. (2014) Metodolohiia ta orhanizatsiia naukovykh doslidzhen. KhDUKhT, 220.
  12. Danylko, O. H. (2016). Forming of intellectual abilities of future air traffic controllers by computer playing facilities of studies. Visnyk Chernihivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu, 135, 162–166. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2016_135_42
  13. Trenazherni tsentry. Flight Academy of National Aviation University. Available at: https://sfa.org.ua/index.php/ua/struktura/tc Last accessed: 10.02.2024
  14. Orhanizatsii, kompanii-partnery. Flight Academy of National Aviation University. Available at: https://sfa.org.ua/index.php/ua/foreign-students/2021-06-18-10-05-59/2022-04-11-06-49-03 Last accessed: 10.02.2024

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-29

Як цитувати

Данилко, О. Г., Тернавська, Т. А., & Суркова, К. В. (2024). Особливості науково-дослідної роботи майбутніх авіаційних фахівців. ScienceRise: Pedagogical Education, (1 (58), 41–45. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.298544

Номер

Розділ

Педагогічна освіта