Методологічні підходи до проблеми формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з електроніки у закладах вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.304931Ключові слова:
міждисциплінарність, інтегрований підхід, гуманітарна компетентність, дистанційне навчання, технологічний прогрес, адаптаціяАнотація
У представленому дослідженні автор подає результати глибокого вивчення та аналізу методологічних підходів до формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з електроніки у закладах вищої освіти. При цьому акцентує увагу на інтегрованому підході до навчання, який визначається поєднанням технічної складової та міждисциплінарним взаємозв’язком, сприяючи комплексному розвитку студентів. Це дозволяє відобразити багатогранність процесу формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з електроніки в закладах вищої освіти в сучасних реаліях. Автор представляє аналіз наукових розвідок, що безпосередньо чи опосередковано присвяченні проблемі формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з електроніки в закладах вищої освіти. Зазначено недостатність вивчення обраної проблематики, що обумовлює необхідність проведення систематизованого дослідження та визначення конкретних заходів для оптимізації процесу формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з електроніки. Також зазначаються особливості впливу умов військового конфлікту на процес формування професійної компетентності майбутніх бакалаврів з електроніки в українських закладах вищої освіти. Проаналізовано можливі обмеження в доступі до освітніх ресурсів, а також наголошено на необхідності коригування освітніх програм в умовах воєнного конфлікту. Акцент здійснено на аналізі стратегій адаптації вищої освіти до нових реалій та розробці ефективних методів забезпечення безпеки та якості навчання в умовах військових дій. Відзначено наявність необхідності розвитку інноваційних підходів до навчання, гнучкості відповіді вищої освіти на зміни в глобальному контексті та налагодженні ефективної співпраці з промисловістю. Дослідження вказує на актуальність поєднання технічних та гуманітарних аспектів у вищій освіті майбутніх бакалаврів з електроніки та розкриває перспективи для закладів освіти у формуванні висококваліфікованих фахівців, здатних відповідати викликам сучасного технологічного світу
Посилання
- Kolomiets, A. (2022). Implementation of the advanced learning in the process of fundamental mathematical training of bachelors in the field of electronics and telecommunication. The Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy, 1 (2), 81–87. https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.2.11
- Ilnitska, K. (2016). Do pytannia pro formuvannia tekhnichnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv fizyky u protsesi zastosuvannia zasobiv suchasnoi elektroniky y kompiuternoi tekhniky v navchalnomu fizychnomu eksperymenti. Naukovi zapysky. Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity, 10 (2), 52–56.
- Tatarchuk, V. (2023). Formation of graphic competence of future specialists in the industry of electronics and telecommunications. Science and Technology Today, 11 (25), 580–593. https://doi.org/10.52058/2786-6025-2023-11(25)-580-593
- Kapiton, A. M. (2023). Information and computational competence of future information technology specialists. Information Technologies and Learning Tools, 93 (1), 49–67. doi: https://doi.org/10.33407/itlt.v93i1.5090
- Gegenfurtner, A., Ebner, C. (2019). Webinars in higher education and professional training: A meta-analysis and systematic review of randomized controlled trials. Educational Research Review, 28, 100293. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2019.100293
- Striuk, K. M. (2019). Information and communication technologies as a means of forming the professional competence of future specialists in computer engineering. Pedagogical Sciences Reality and Perspectives, 69, 251–255. https://doi.org/10.31392/2311-5491/2019-69.57
- Striuk, K. M. (2017). Pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh molodshykh spetsialistiv z kompiuternoi inzhenerii. Virtus Scientific Journal, 17, 159–163.
- Matusz, M. (2008). Kompetencje informacyjne nauczycieli i uczniw. Edukacja Technika – informatyka – edukacjɚ. Rzeszow: Uniwersytet Rzeszowski, 2008. Tom X. Teoretyczne i praktyczne problemy edukacji informatycznej, 189–200.
- Chemshyt, V. H. (2012). Intehratsiia tekhnolohichnoi osvity dlia rozvytku kompetentnosti osobystosti. Tekhnolohii intehratsii zmistu osvity. Intehratsiia zmistu osvity za zasadakh osvity dlia staloho rozvytku». Poltava: POIPPO, 4, 293–300.
- Carberry, A. R., McKenna, A. F. (2014). Exploring Student Conceptions of Modeling and Modeling Uses in Engineering Design. Journal of Engineering Education, 103 (1), 77–91. https://doi.org/10.1002/jee.20033
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Lidiia Boiko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.