Сутність і структура професійної самореалізації здобувачів вищої освіти КНР

Автор(и)

  • Ван Сян Національний університет біоресурсів і природокористування України , Україна https://orcid.org/0009-0001-3684-4614

DOI:

https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.319420

Ключові слова:

самореалізація, професійна самореалізація, сутність, структура, здобувач вищої освіти, заклад вищої освіти

Анотація

Розглядаються питання структури і змісту професійної самореалізації здобувачів вищої освіти Китайської Народної Республіки. Актуальність і важливість дослідження сутності і структури професійної самореалізації здобувачів вищої освіти КНР обумовлена потребою у вирішенні протиріччя між сучасними вимогами до професійної самореалізації здобувачів вищої освіти КНР як майбутніх фахівців зі сформованими професійно важливими якостями, визначеними мотивами, цілями, ціннісними орієнтаціями та ставленнями до професійної діяльності, спрямовані на оволодіння необхідними знаннями, вміннями та навичками, професійною компетентністю, самоконтролем і відповідальністю за результати та реальним станом їх підготовки до здійснення такої діяльності. Крім того, майбутній фахівець має володіти розвиненим логічним мисленням, сформованою професійною культурою, готовністю до конкурентоспроможної професійної діяльності на ринку праці. Це потребує осучаснення професійної підготовки здобувачів вищої освіти у закладах вищої освіти КНР на основі оновленого змісту, вдосконалених форм і методів навчання та інноваційних освітніх технологій тощо. Професійна самореалізація особистості пов'язана із певними досягненнями у професійній діяльності: набуттям нових умінь і навичок, займанням високих посад, визнанням професійної спільноти, експертного середовища або успіхами власного бізнесу. Фахівці, що володіють професійною самореалізацією часто ставлять перед собою амбітні цілі, постійно шукають можливості для їх досягнення та прагнуть до кар’єрного зростання. Відповідно, професійна самореалізація здобувачів вищої освіти КНР є однією з найважливіших і актуальніших освітніх проблем. Досягнення мети нашого дослідження передбачало розробку програми дослідження та застосування відповідних методів, серед яких чільне місце посіли: аналіз нормативно-правової бази, наукових джерел, освітньо-професійних програм підготовки здобувачів вищої освіти, вивчення науково-організаційного та навчально-методичного забезпечення процесу підготовки, співбесіди із здобувачами та викладачами закладів вищої освіти КНР. На підставі проведеного дослідження встановлено, що здобувачі недостатньо обізнані із сутністю та структурою професійної самореалізації, яка є необхідною в професійній діяльності, мають недостатній рівень знань щодо структурних компонентів професійної самореалізації, що може негативно позначиться на якості освіти здобувачів вищої освіти та майбутній професійній діяльності

Біографія автора

Ван Сян, Національний університет біоресурсів і природокористування України 

Аспірант

Кафедрa управління та освітніх технологій

Посилання

  1. Bin, M., Sinven, C., Miniu, L. (2019). Changes of employment policy for college graduates since 1949. Journal of Hebei Normal Univrsity, 119 (11), 32–37. Available at: http://www.hprc.org.cn/gsyj/whs/jys/201910/P020191011566127564490.pdf Last accessed: 25.12.2024
  2. Chan, W. K. (2015). Higher Education and Graduate Employment in China: Challenges for Sustainable Development. Higher Education Policy, 28 (1), 35–53. https://doi.org/10.1057/hep.2014.29
  3. Xiang, B., Wang, H., Wang, H. (2023). Is There a Surplus of College Graduates in China? Exploring Strategies for Sustainable Employment of College Graduates. Sustainability, 15 (21), 15540. https://doi.org/10.3390/su152115540
  4. 王圣丹 (2015). 以管理类专业毕业生就业意向为视角浅谈就业辅导员工作 展—以中国海洋大学管理学院2015届毕业生为例 [J]. 现代企业教育, 3, 236–237.
  5. Feng, S. (2020). Problems and Countermeasures of Entrepreneurship Education in Colleges and Universities. Journal of Finance Research,·3 (5), 53–55. https://doi.org/10.26549/whyscx.v3i5.5711
  6. Qiang, L. (2021). The Influence of “Self-Realization” Goal-Oriented Curriculumon Students’ Self-Development. Journal of Finance Research, 4 (6), 92–96. https://doi.org/10.26549/jxffcxysj.v4i6.6838
  7. Ji, F., Luo, Q., Zhang, T. (2016). Study on Professional Ability Structure of Master of Logistics Engineering and Its Influential Factors for Excellence Engineer. Modern Management, 6 (6), 200–206. https://doi.org/10.12677/mm.2016.66026
  8. Wen-Ying, A., Da-Zhen, X., Qiao-Li, K. (2010). The Development of Vocational Competence Status and Prospect in China. Studies of Production, learning & researching, 1, 69–73.
  9. Guoxue, S. (2008). Study on Structure and Dimensions of Professional Skills for Chinese University Graduates from the Perspective of Employability. China soft science, 12, 129–138. Available at: https://d.wanfangdata.com.cn/periodical/zgrkx200812017 Last accessed: 20.12.2024
  10. Kytaiska tsyvilizatsiia: tradytsii ta suchasnist (2020). Kyiv: Vydavnychyi dim «Helvetyka», 496. Available at: https://eportfolio.kubg.edu.ua/data/conference/6320/document.pdf Last accessed: 25.12.2024
  11. 国家中长期教育改革和发展规划纲要(2010-2020年). Available at: https://www.gov.cn/jrzg/2010-07/29/content_1667143.htm Last accessed: 11.12.2024
  12. 赵志群 (2023). 基于职业教育学理论学脉的技术技能人才培养新理念 ——新《职业教育法》学习心得. Available at: https://www.civte.edu.cn/info/1125/3518.htm Last accessed: 20.12.2024
  13. Xiao, H., Zhong, Z., Peng, Q., Yin, L. (2024). Developing Employability Competences through Career Coaching in Higher Education. Vocational Education, 13 (4), 1248–1254. https://doi.org/10.12677/ve.2024.134198
  14. Wanquan, G., Tsytsiura, K. (2019). The experience of the people’s republic of china in the determination of the results of professional training of bachelors of business economics. Professional Pedagogics, 2 (19), 154–160. https://doi.org/10.32835/2223-5752.2019.19.154-160
  15. Li, X., Li, Y. (2023). Individualized and Innovation-Centered General Education in a Chinese STEM University. Education Sciences, 13(8), 846. https://doi.org/10.3390/educsci13080846
  16. Dacre Pool, L., Sewell, P. (2007). The key to employability: developing a practical model of graduate employability. Education + Training, 49 (4), 277–289. https://doi.org/10.1108/00400910710754435

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

Сян, В. (2024). Сутність і структура професійної самореалізації здобувачів вищої освіти КНР. ScienceRise: Pedagogical Education, (4(61), 61–66. https://doi.org/10.15587/2519-4984.2024.319420

Номер

Розділ

Педагогічна освіта