КОНТЕНТ-АНАЛІЗ ПРОФЕСІОГРАМИ ФАХІВЦЯ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ, КОМПЕТЕНТНОГО У РОЗВ’ЯЗАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОНФЛІКТІВ

Автор(и)

  • Svitlana Kalaur Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна https://orcid.org/0000-0001-8099-9392

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.1.2

Ключові слова:

професіограма, теоретична компетентність, процесуально-діяльнісна компетентність, професійні компетенції, професійно значущі якості, професійні та особистісні характеристики

Анотація

У статті проаналізовано потребу у розробці професіограми фахівців соціальної сфери, яка спрямована на формування компетентності фахівців соціономічних професій у розв’язуванні конфліктів. На основі проведеного узагальнення та систематизації наукової інформації досліджено основні підходи до розробки та змісту професіограми. Обґрунтовано позицію про те, що професіограма повинна містити комплекс теоретичних знань (теоретичну компетентність), сукупність практичних умінь і навичок (процесуально-діяльнісну компетентність), охоплювати перелік професійних компетенцій, базуватися на професійно значущих якостях, професійних і особистісних характеристиках, що необхідні для ефективного розв’язування професійних конфліктів. Усі складові професіограми виступають підґрунтям для формування високого професіоналізму майбутніх фахівців соціальної сфери та безпосередньо впливають на вдосконалення їхньої готовності до розв’язання конфліктів у професійній діяльності.

Біографія автора

Svitlana Kalaur, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент, кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи,

Посилання

Гончаренко, С. У. (1997). Український педагогічний словник. К., Либідь, 376.

Караванова, Л. Ж. (2012). Профессионально-личностное развитие специалиста по социальной работе в период вузовского обучения : дисс. … доктора психол. наук : 19.00.07. М., 410.

Карпіловська, С. Я., Мітельман, Р. І., Синявський, В. В., Ткаченко, О. М., Федоришин, Б. О., Ящишин, О. О. (1997). Основи професіографії : навч. посіб. К., МАУП, 148.

Климов Е. А. (1996). Психология профессионала: избр. психол. тр. Москва, Воронеж : Ин-т практической психологии: НПО «Модекс», 400.

Наталія Костенко, Валерій Іванов (2003). Досвід контент-аналізу: моделі та практики: [монографія]. К. : Центр вільної преси, 200 с.

Професійна освіта: Словник : навч. посіб. / уклад. Гончаренко С. У. та ін., за ред. Н. Г. Ничкало (2000). К., Вища школа, 273.

Рижиков, В.С. (2010) Теорія і практика конструювання цільових моделей (професіограм) та процесу професійної підготовки майбутніх юристів: [монографія]. Херсон : Айлан, 280.

Сластенин, В. А., Исаев, И. Ф., Шиянов, Е. Н. (2002). Педагогика : учеб. пособ. для студ. высш. пед. учеб. заведений. М., Академия, 576.

Толочек, В. А. (2005). Современная психология труда: учебн. пособие. СПб., Питер, 479.

References

Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. K., Lybid, 376. [In Ukrainian].

Karavanova, L. ZH. (2012). Professional'no-lichnostnoe razvitie specialista po social'noj rabote v period vuzovskogo obucheniya : diss. … doktora psihol. nauk : 19.00.07. M., 410. [In Russian].

Karavanova, L. Zh. (2012). Professyonalno-lychnostnoe razvytye spetsyalysta po sotsyalnoi rabote v peryod vuzovskoho obuchenyia : dyss. … doktora psykhol. nauk : 19.00.07. M., 410. [In Ukrainian].

Klimov E. A. (1996). Psihologiya professionala: izbr. psihol. tr. Moskva, Voronezh : In-t prakticheskoj psihologii: NPO «Modeks», 400. [In Russian].

Nataliia Kostenko, Valerii Ivanov (2003). Dosvid kontent-analizu: modeli ta praktyky: [monohrafiia]. K. : Tsentr vilnoi presy, 200 s.

Profesiina osvita: Slovnyk : navch. posib. / uklad. Honcharenko S. U. ta in., za red. N. H. Nychkalo (2000). K., Vyshcha shkola, 273. [In Ukrainian].

Ryzhykov, V.S. (2010) Teoriia i praktyka konstruiuvannia tsilovykh modelei (profesiohram) ta protsesu profesiinoi pidhotovky maibutnikh yurystiv: [monohrafiia]. Kherson : Ailan, 280. [In Ukrainian].

Slastenin, V. A. Isaev, I. F. SHiyanov, E. N. (2002). Pedagogika : ucheb. posob. dlya stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenij. M., Akademiya, 576. [In Russian].

Tolochek, V. A. (2005). Sovremennaya psihologiya truda: uchebn. posobie. SPb., Piter, 479. [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-31

Як цитувати

Kalaur, S. (2018). КОНТЕНТ-АНАЛІЗ ПРОФЕСІОГРАМИ ФАХІВЦЯ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ, КОМПЕТЕНТНОГО У РОЗВ’ЯЗАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОНФЛІКТІВ. Social Work and Education, 5(1), 18–28. https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.1.2

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION