КОНТЕНТ-АНАЛІЗ ПРОФЕСІОГРАМИ ФАХІВЦЯ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ, КОМПЕТЕНТНОГО У РОЗВ’ЯЗАННІ ПРОФЕСІЙНИХ КОНФЛІКТІВ
DOI:
https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.1.2Ключові слова:
професіограма, теоретична компетентність, процесуально-діяльнісна компетентність, професійні компетенції, професійно значущі якості, професійні та особистісні характеристикиАнотація
У статті проаналізовано потребу у розробці професіограми фахівців соціальної сфери, яка спрямована на формування компетентності фахівців соціономічних професій у розв’язуванні конфліктів. На основі проведеного узагальнення та систематизації наукової інформації досліджено основні підходи до розробки та змісту професіограми. Обґрунтовано позицію про те, що професіограма повинна містити комплекс теоретичних знань (теоретичну компетентність), сукупність практичних умінь і навичок (процесуально-діяльнісну компетентність), охоплювати перелік професійних компетенцій, базуватися на професійно значущих якостях, професійних і особистісних характеристиках, що необхідні для ефективного розв’язування професійних конфліктів. Усі складові професіограми виступають підґрунтям для формування високого професіоналізму майбутніх фахівців соціальної сфери та безпосередньо впливають на вдосконалення їхньої готовності до розв’язання конфліктів у професійній діяльності.Посилання
Гончаренко, С. У. (1997). Український педагогічний словник. К., Либідь, 376.
Караванова, Л. Ж. (2012). Профессионально-личностное развитие специалиста по социальной работе в период вузовского обучения : дисс. … доктора психол. наук : 19.00.07. М., 410.
Карпіловська, С. Я., Мітельман, Р. І., Синявський, В. В., Ткаченко, О. М., Федоришин, Б. О., Ящишин, О. О. (1997). Основи професіографії : навч. посіб. К., МАУП, 148.
Климов Е. А. (1996). Психология профессионала: избр. психол. тр. Москва, Воронеж : Ин-т практической психологии: НПО «Модекс», 400.
Наталія Костенко, Валерій Іванов (2003). Досвід контент-аналізу: моделі та практики: [монографія]. К. : Центр вільної преси, 200 с.
Професійна освіта: Словник : навч. посіб. / уклад. Гончаренко С. У. та ін., за ред. Н. Г. Ничкало (2000). К., Вища школа, 273.
Рижиков, В.С. (2010) Теорія і практика конструювання цільових моделей (професіограм) та процесу професійної підготовки майбутніх юристів: [монографія]. Херсон : Айлан, 280.
Сластенин, В. А., Исаев, И. Ф., Шиянов, Е. Н. (2002). Педагогика : учеб. пособ. для студ. высш. пед. учеб. заведений. М., Академия, 576.
Толочек, В. А. (2005). Современная психология труда: учебн. пособие. СПб., Питер, 479.
References
Honcharenko, S. U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk. K., Lybid, 376. [In Ukrainian].
Karavanova, L. ZH. (2012). Professional'no-lichnostnoe razvitie specialista po social'noj rabote v period vuzovskogo obucheniya : diss. … doktora psihol. nauk : 19.00.07. M., 410. [In Russian].
Karavanova, L. Zh. (2012). Professyonalno-lychnostnoe razvytye spetsyalysta po sotsyalnoi rabote v peryod vuzovskoho obuchenyia : dyss. … doktora psykhol. nauk : 19.00.07. M., 410. [In Ukrainian].
Klimov E. A. (1996). Psihologiya professionala: izbr. psihol. tr. Moskva, Voronezh : In-t prakticheskoj psihologii: NPO «Modeks», 400. [In Russian].
Nataliia Kostenko, Valerii Ivanov (2003). Dosvid kontent-analizu: modeli ta praktyky: [monohrafiia]. K. : Tsentr vilnoi presy, 200 s.
Profesiina osvita: Slovnyk : navch. posib. / uklad. Honcharenko S. U. ta in., za red. N. H. Nychkalo (2000). K., Vyshcha shkola, 273. [In Ukrainian].
Ryzhykov, V.S. (2010) Teoriia i praktyka konstruiuvannia tsilovykh modelei (profesiohram) ta protsesu profesiinoi pidhotovky maibutnikh yurystiv: [monohrafiia]. Kherson : Ailan, 280. [In Ukrainian].
Slastenin, V. A. Isaev, I. F. SHiyanov, E. N. (2002). Pedagogika : ucheb. posob. dlya stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenij. M., Akademiya, 576. [In Russian].
Tolochek, V. A. (2005). Sovremennaya psihologiya truda: uchebn. posobie. SPb., Piter, 479. [In Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Світлана Калаур
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
- Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
- Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).