ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ : СУТЬ, МОЖЛИВОСТІ РОБОТИ З ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ – УЧАСНИКАМИ БОЙОВИХ ДІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.1.1

Ключові слова:

гра, ігрові технології, військовослужбовці – учасники бойових дій

Анотація

У статті проаналізовано загальні підходи до проблеми застосування ігрових технологій у роботі з військовослужбовцями – учасниками бойових дій. У процесі дослідження представлено різні наукові підходи до сутності поняття «гра», що є особливим педагогічним творінням; проявом індивідуальної та колективної ігрової діяльності; вираженням ставлення людини до події, процесів, явищ; засобом отримання соціального досвіду. Охарактеризовано ігрові технології як групу методів і прийомів організації реабілітаційного процесу у формі різних ігор. Перевагами ігрових технологій при проведенні реабілітації військовослужбовці визначено можливості отримувати знання і формувати відповідні уміння і навички; приймати рішення; оцінювати власні дії і дії партнерів; розробляти стратегію і тактику власних дій. Встановлено, що при проведенні будь-яких видів ігор з комбатантами необхідно дотримуватися поетапної технології, що передбачає підготовку до проведення заняття в ігровій формі; безпосереднє проведення гри та аналітично-оцінювальний етап. Увагу зосереджено на принципах гри, які є обов’язковими і взаємопов’язаними між собою – імітаційного моделювання конкретних умов; проблемності змісту ділової гри; спільної діяльності учасників в умовах рольової взаємодії; діалогічного спілкування і взаємодії партнерів по грі; двоплановості ігрової діяльності.

Біографія автора

Yuriy Bryndikov, Хмельницький національний університет

кандидат психологічних наук, доцент, кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки,

Посилання

Гончаренко, С. У. (1997). Український педагогічний словник. К., Либідь, 376. Аванесов, В. С. (1986). Основы педагогики и психологии высшей школы : учеб. пособ. М., Изд-во Моск. ун-та, 304.

Бурлак, А. М. (2003). Игровые технологии как средство социально-культурной реабилитации военнослужащих : дис… канд. пед. наук : 13.00.05. М., РГБ, 204.

Бусел, В. Т. (2007). Великий тлумачний словник сучасної української мови. К., Ірпінь, Перун, 1736.

Головин, С. Ю. (1998). Словарь практического психолога. М., АСТ, Харвест, 800.

Довбня, С. О. (2011) Гра як історико-педагогічний феномен. Педагогічна освіта теорія і практика. (9), 245–249.

Кокун, О. М., Агаєв, Н. А., Пішко, І. О., Лозінська, Н. С., Остапчук, В. В. (2017). Психологічна робота з військовослужбовцями – учасниками АТО на етапі відновлення: методичний посібник. К., НДЦ ГП, 282.

Кононенко, Б. И. (2003). Большой толковый словарь по культурологии. М., Вече, АСТ, 511.

Кремень, В. Г. (2008). Енциклопедія освіти. К., Юрінком Інтер, 300.

Мельничук, І. М. (2010). Особливості застосування інтерактивних ігор у вищому навчальному закладі. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. (4).

Поляков, С. Ю. (2012). Ігрове навчання як спосіб підвищення і розвитку творчих здібностей курсантів вищих військових навчальних закладів. Наука і техніка Повітряних Сил Збройних Сил України. 3 (9), 189–193.

Рубинштейн, С. Л. (2000). Основы общей психологии. СПб., Питер, 705.

Стёпин В. С. (2001). Новая философская энциклопедия : В 4 тт. М., Мысль, 2659.

Федоренко, О. І. (2014). Використання ділових ігор при вивченні правових дисциплін у процесі підготовки майбутніх правоохоронців до професійної діяльності. Вісник Національного університету оборони України. 4 (41), 129–134.

Швейцер, А. (1993). Упадок и возрождение культуры. М., Прометей, 512.

Щедровицкий, Г. П., Котельников, С. И. (1983). Организационно-деятельностная игра как новая форма организации и метод развития коллективной мыследеятельности. Нововведения в организациях. М., ВНИСИ, 33–53.

References

Avanesov, V. S. (1986). Osnovy pedagogiki i psihologii vysshej shkoly : ucheb. posob. [Fundamentals of pedagogy and psychology of higher education]. Moskva, Mosk. un-t Publ., 304 p. [In Russian].

Burlak, A. M. (2003). Igrovye tekhnologii kak sredstvo social'no-kul'turnoj reabilitacii voennosluzhashchih. Dis. kand. ped. nauk [Game technologies as a means of socio-cultural rehabilitation of servicemen: Cand. ped. sci. diss.]. Moskva, RGB, 204 p. [In Russian].

Busel, V. T. (2007). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Great explanatory dictionary of modern Ukrainian language]. Kiev, Irpin, Perun Publ., 1736 p. [In Ukrainian].

Golovin, S. YU. (1998). Slovar' prakticheskogo psihologa [Dictionary of practical psychologist]. Moskva, AST, Harvest Publ., 800 p. [In Russian].

Dovbnia, S. O. (2011) Hra yak istoryko-pedahohichnyi fenomen [Play as a historical and pedagogical phenomenon]. Pedahohichna osvita : teoriia i praktyka [Pedagogical Education: Theory and Practice], no. 9, pp. 245–249 [In Ukrainian].

Kokun, O. M., Ahaiev, N. A., Pishko, I. O., Lozinska, N. S., Ostapchuk, V. V. (2017). Psykholohichna robota z viiskovosluzhbovtsiamy – uchasnykamy ATO na etapi vidnovlennia: metodychnyi posibnyk [Psychological work with troops – ATO participants at the stage of recovery: a methodological manual]. Kiev, NDTs HP Publ., 282 p. [In Ukrainian].

Kononenko, B. I. (2003). Bol'shoj tolkovyj slovar' po kul'turologii [Great Dictionary of Cultural Studies]. Moskva, Veche, AST Publ., 511 p. [In Russian].

Kremen, V. H. (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Kiev, Yurinkom Inter Publ., 300 p. [In Ukrainian].

Melnychuk, I. M. (2010). Osoblyvosti zastosuvannia interaktyvnykh ihor u vyshchomu navchalnomu zakladi [Features of the use of interactive games in higher education]. Visnyk Natsionalnoi akademii Derzhavnoi prykordonnoi sluzhby Ukrainy [Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine], no. 4 [In Ukrainian].

Poliakov, S. Yu. (2012). Ihrove navchannia yak sposib pidvyshchennia i rozvytku tvorchykh zdibnostei kursantiv vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv [Game teaching as a way to enhance and develop the creative abilities of cadets of higher military educational institutions]. Nauka i tekhnika Povitrianykh Syl Zbroinykh Syl Ukrainy [Science and Technology of the Air Forces of the Armed Forces of Ukraine], no. 3 (9), pp. 189–193 [In Ukrainian].

Rubinshtejn, S. L. (2000). Osnovy obshchej psihologii [Fundamentals of general psychology]. Piter, SPb Publ., 705 p. [In Russian].

Styopin V. S. (2001). Novaya filosofskaya ehnciklopediya : V 4 tt. [New Philosophical Encyclopedia]. Moskva, Mysl' Publ., 2659 p. [In Russian].

Fedorenko, O. I. (2014). Vykorystannia dilovykh ihor pry vyvchenni pravovykh dystsyplin u protsesi pidhotovky maibutnikh pravookhorontsiv do profesiinoi diialnosti [Use of business games in the study of legal disciplines in the process of preparing future law enforcement officers for professional activities.]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy [Bulletin of the National Defense University of Ukraine], no. 4 (41), pp. 129–134 [In Ukrainian].

SHvejcer, A. (1993). Upadok i vozrozhdenie kul'tury [Decline and revival of culture]. Moskva, Prometej Publ., 512 p. [In Russian].

SHCHedrovickij, G. P., Kotel'nikov, S. I. (1983). Organizacionno-deyatel'nostnaya igra kak novaya forma organizacii i metod razvitiya kollektivnoj mysledeyatel'nosti [Organizational-activity game as a new form of organization and method of development of collective thought activity]. Novovvedeniya v organizaciyah [Innovations in organizations]. Moskva, VNISI Publ., pp. 33–53 [In Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-03-31

Як цитувати

Bryndikov, Y. (2018). ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ : СУТЬ, МОЖЛИВОСТІ РОБОТИ З ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦЯМИ – УЧАСНИКАМИ БОЙОВИХ ДІЙ. Social Work and Education, 5(1), 8–17. https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.1.1

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION