ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ АНІМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.3.2

Ключові слова:

технологія розвитку соціальної культури, студентська молодь, анімаційна діяльність, засоби анімаційної діяльності.

Анотація

У статті аналізується сутність соціально-педагогічної технології розвитку соціальної культури студентської молоді засобами анімаційної діяльності в інформаційному суспільстві, яка актуалізується в умовах освітнього середовища ЗВО, позанавчальної діяльності студентів та у відкритому соціальному просторі інформаційної доби. Актуальність зумовлена необхідністю пошуку нових засобів соціального виховання сучасних інтелектуалів з метою розвитку соціальної творчості та позитивної просоціальної взаємодії. Метою є характеристика технології та аналіз її ефективності. Методами дослідження є проектування для розробки соціально-педагогічної технології розвитку соціальної культури студентської молоді засобами анімаційної діяльності; спостереження, методи опитування, аналіз документації, математичної статистики для обробки експериментальних даних, кількісного та якісного аналізу емпіричного матеріалу й інтерпретації отриманих результатів. В результаті дослідження визначено, що соціальна культура студентської молоді – це рівень соціальності, що забезпечує підвищення ефективності соціальної взаємодії в професійній, громадянській, інформаційній сферах, виявляється в соціальних цінностях, сформованості соціальних якостей та просоціальній поведінці, завдяки чому відбувається удосконалення соціально-професійного середовища, сприяння соціальній інтеграції різних соціальних груп, ініціювання нових моделей взаємодії у соціумі. Соціально-педагогічна технологія розвитку соціальної культури студентської молоді засобами анімаційної діяльності, як сукупність дій, спрямованих на конкретний результат, виявилася ефективною. Для порівняння рівня сформованості соціальної культури студентської молоді в експериментальних і контрольних групах, використано статистичний критерій Пірсона, для перевірки ефективності експерименту була застосована методика порівняння середніх величин за критерієм Стьюдента. Перспективою подальших досліджень є наукове обґрунтування та реалізація технології розвитку соціальної творчості студентської молоді засобами мистецтва.

Біографія автора

Natalia Maksymovska, Харківська державна академія культури, м. Харків, Україна

доктор педагогічних наук, доцент, кафедра соціальної педагогіки

Посилання

Вайнола, Р. Х. (2012). Технологія соціальна. Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / за заг. ред. І. Д. Звєрєвої. Київ ; Сімферополь : Універсум, 510-511 (Vainola, R. K. Social technology. Encyclopedia for specialists in social field / gen. ed. by I. D. Zviereva. Kyiv ; Simferopol : Universum, 2012. P. 510-511. (ukr).

Заверико, Н. В. (2012). Технологія соціальної / соціально-педагогічної роботи. Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / за заг. ред. І. Д. Звєрєвої. Київ ; Сімферополь : Універсум, 513-514 (Zaveriko, N. V. Technology for social / social-pedagogical work. Encyclopedia for specialists in social field / gen. ed. by I. D. Zviereva. Kyiv ; Simferopol : Universum, 2012. P. 513-514. (ukr).

Лесіна, Т. М. (2009). Соціально-педагогічні умови стимулювання майбутніх соціальних педагогів до анімаційної діяльності : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / Херсонський державний університет. Херсон, 253 (Lesina, T. M. (2009) Social-pedagogical conditions to encourage future social pedagogues to conduct animation activities : pedagogical sciences candidate’s thesis : 13.00.05 / Kherson state university. Kherson, 253. (ukr).

Максимовська, Н. О. (2015). Соціально-педагогічна діяльність зі студентською молоддю у сфері дозвілля: анімаційний підхід .: монографія. Харків : Друк ТОВ „Тім Пабліш Груп”, 368 (Maksymovska, N. O. Social-pedagogical activities with student youth in recreation field: animation approach: monograph. Kharkiv : Druk PLC "Team Publish Group", 2015. p. 368. (ukr).

Максимовський, М. І. (2017). Технологія розвитку соціальної культури студентської молоді засобами анімаційної діяльності в інформаційному суспільстві. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Старобільськ, № 8 (313), Ч ІІ. 158–167 (Maksymovskyi, M. I. Technology for development of student youth's social culture by means of animation activities in information society. Herald of Taras Shevchenko National University of Luhansk. Starobilsk, 2017. № 8 (313), Ch. II. P. 158-167. (ukr).

Олійник, В. О. (2017). Соціально-педагогічна профілактика жорстокої поведінки учнів основної школи засобами анімаційної діяльності : автореф. дис. … канд. пед. наук 13.00.05. „Соціальна педагогіка” / Харківська державна академія культури. Харків, 265. (Oliynyk, V. O. (2017). Social-pedagogical prophylaxis of cruel behavior of primary school pupils by means of animation activities : extended abstract of pedagogical sciences candidate’s thesis 13.00.05 “Social pedagogy” / Kharkiv state academy of culture. Kharkiv, 265. (ukr).

Рассказова, О. І. (2012). Розвиток соціальності учнів в умовах інклюзивної освіти: теорія та технологія : монографія. Харків : ФОП Шейніна О. В., 468 (Rasskazova, O. I. (2012). Development of students’ sociality under conditions of inclusion: theory and technology : monograph. Kharkiv : PEI Sheinina O. V., 468. (ukr).

Рижанова, А. О. (2013). Соціальність. Енциклопедія для фахівців соціальної сфери.2-ге видання /За заг. ред. проф. І. Д. Звєрєвої. Київ, Сімферополь: Універсум, 98–101 (Ryzhanova, A. O. (2013). Sociality. Encyclopedia for specialists in social field. 2nd edition / Gen. ed. by prof. I. D. Zvereva. Kyiv, Simferopol: Universum, 98-101. (ukr).

Савченко, С. В. (2004). Науково-теоретичні засади соціалізації студентської молоді в позанавчальній діяльності в умовах регіонального освітнього простору : дис. … д-ра пед. наук : 13.00.05 „Соц. педагогіка” / Луг. нац. ун-т. Луганськ, 455 (Savchenko, S. V. (2004). Scientific and theoretical foundation of student youth socialization in extracurricular activities under conditions of regional education space : pedagogical sciences doctor’s thesis : 13.00.05 “Social pedagogy” / Luhansk national university. Luhansk, 455. (ukr).

Тарасов, Л. В. (2008). Социокультурная анимация: истоки, традиции, современность. Москва : Одухотворение, 132 (Tarasov, L. V. Sociocultural animation: origins, traditions, modernity. Moscow : Inspiration, 2008. 132 p. (rus).

Ярошенко, Н. Н. (2005). Социально-культурная анимация : учеб. пособие. Изд. 2-е, испр. и доп. Москва : МГУКИ, 126 (Yaroshenko, N. N. (2005). Sociocultural animation : training manual. 2nd edition, corrected and supplemented. Moscow : MSACU, 126 (rus).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-30

Як цитувати

Maksymovska, N. (2018). ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ АНІМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Social Work and Education, 5(3), 17–27. https://doi.org/10.25128/2520-6230.18.3.2

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION