Cпівпраця закладу вищої освіти з недержавними організаціями, як суб’єкта соціального розвитку громад

Автор(и)

  • Оксана Кравченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань, Україна https://orcid.org/0000-0002-9732-6546
  • Максим Скочко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань, Україна https://orcid.org/0000-0003-2342-3834
  • Інна Молоченко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань, Україна https://orcid.org/0000-0001-9885-4474
  • Карина Шаповалюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань, Україна https://orcid.org/0000-0002-4657-1402

DOI:

https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.4.4

Ключові слова:

соціальна освіта, професійна підготовка, недержані організації, соціальний розвиток, громада, грант, компетентності, соціальні послуги

Анотація

У статті проведено аналіз сучасних тенденцій розвитку діяльності громадських інституцій в Україні. Розглянуто роль недержавних громадських організацій у наданні соціальних послуг. Досліджено основні тенденції розвитку недержавного сектору. Висвітлено роль грантових проектів. Розглянуто роль і місце недержавного сектору у наданні соціальних послуг. Проаналізовано приклади реалізації місцевих ініціатив та отримання грантової підтримки. Висвітлено важливість та актуальність проблематики недержавних громадських організацій у сфері надання соціальних послуг. Виявлено складові процесу забезпечення якості професійної підготовки фахівців соціальної сфери: якість освітніх програм, робочих навчальних програм та навчально-методичного забезпечення дисциплін; якість освітніх технологій, що сприяють формуванню професійних компетентностей; якість організаційного та навчально-методичного забезпечення практичної підготовки, яка дозволяє в умовах реальної соціальної діяльності вдосконалити і закріпити ці компетентності; якість підготовки фахівців. Для досягнення мети статті дослідження базувалося на методах теоретичного узагальнення та порівняння. Робота базується на аналізі змісту підготовки майбутніх соціальних працівників, діяльності неурядових організацій, а також на системному підході як сукупності взаємопов’язаних компонентів професійної освітньої діяльності, що в сукупності дають відповідний результат. Досліджено, що таке освітнє середовище формує готовність майбутніх соціальних працівників до роботи в громаді. Вони користуються цією можливістю і реалізують багато цікавих проектів в об’єднаних територіальних громадах. Це екологічні проекти, молодіжне та шкільне соціальне підприємництво, школи лідерства, молодіжні хаби, центри дозвілля, громадські майстерні, фестивалі тощо. Це допомагає молоді реалізувати свої потреби на селі, а не їхати в місто в пошуках кращих можливостей. Одночасно досліджено механізм визначення якості надання освітніх послуг у цій галуззі.

Біографії авторів

Оксана Кравченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, декан факультету соціальної та психологічної освіти, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

 

Максим Скочко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

доктор філософії, старший викладач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, факультет соціальної та психологічної освіти, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

Інна Молоченко, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

аспірант кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, факультет соціальної та психологічної освіти, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

Карина Шаповалюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

викладач кафедри психології, факультет соціальної та психологічної освіти, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м. Умань

Посилання

Безпалько, О. В. (2009). Соціальна педагогіка: схеми, таблиці, коментарі. Центр учбової літератури [Bezpalko, O. V. (2009). Sotsialna pedahohika: khemy, tablytsi, komentari. Tsentr uchbovoi literatury. [in Ukrainian].

Врублевський О. Як залучити гранти для розвитку громади: паради старостам. (2019). Децентралізація в Україні. https://decentralization.gov.ua/news/10564 [Vrublevskyi, O. Yak zaluchyty hranty dlia rozvytku hromad: porady starostam. (2019). Detsentralizatsiia v Ukraini. https://decentralization.gov.ua/news/10564 [in Ukrainian].

Кравченко О. О., Коляда Н. М., Каштан С. М., & Молоченко І. А. (2020). Громадські організації та спілки осіб з інвалідністю як субʼєкти надання соціальних та реабілітаційних послуг засобами інклюзивного туризму в громаді. ВПЦ «Візаві» [Kravchenko, O. O., Koliada, N. M., Kashtan, S. M., & Molochenko, I. A. (2020). Hromadski orhanizatsii ta spilky osib z invalidnistiu yak subʼiekty nadannia sotsialnykh ta reabilitatsiinykh posluh zasobamy inkliuzyvnoho turyzmu v hromadi. VPTs «Vizavi». [in Ukrainian].

Зв’єрєва І. (Ред.). (2013). Енциклопедія для фахівців соціальної роботи. Всесвіт [Zvierieva, I. (Red.). (2013). Entsyklopediia dlia fakhivtsiv sotsialnoi roboty. Universum. [in Ukrainian].

Мельничук, І. М. (2011). Теорія і методика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників засобами інтерактивних технологій у вищих навчальних закладах. Тернопіль. нац. пед. ун-т ім. Володимир Гнатюка [Melnychuk, I. M. (2011). Teoriia i metodyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv zasobamy interaktyvnykh tekhnolohii u vyshchykh navchalnykh zakladakh. Ternopil. nats. ped. un-t im. Volodymyra Hnatiuka. [in Ukrainian].

Міщик Л. І. (2011). Теорія і практика професійної підготовки соціального педагога. РВВ ХНПУ ім. О. Довженка [Mishchyk, L. I. (2011). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky sotsialnoho pedahoha. RVV HNPU im. O. Dovzhenka. [in Ukrainian].

Поліщук, В. (2013). Роль волонтерської практики у процесі професійної підготовки майбутніх соціальних практиків. Науковий вісник Ужгородського національного університету, (29), 153–157 [Polishchuk, V. (2013). Rol volonterskoi praktyky v protsesi profesiinoi pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, (29), 153–157. [in Ukrainian].

Попович, А. М. (2004). Умови інституціоналізації соціальної роботи в Україні [Popovych, A. M. (2004). Umovy instytutsializatsii sotsialnoi roboty v Ukraini. [in Ukrainian].

Семигіна Т. В. (2015). Міжнародна соціальна робота: глобальні пріоритети соціального розвитку і нове визначення соціальної роботи. Вісник Академії праці і соціальних відносин Федерації профспілок України, (1-2), 6-11 [Semyhina, T. V. (2015). Mizhnarodna sotsialna robota: hlobalni priorytety sotsialnoho rozvytku i nove vyznachennia sotsialnoi roboty. Visnyk Akademii pratsi i sotsialnykh vidnosyn Federatsii profspilok Ukrainy, (1-2), 6-11. [in Ukrainian].

Полтавець В. (Ред.). (2000). Соціальна робота в Україні: перші кроки. КМ «Академія» [Poltavets, V. (Red.). (2000). Sotsialna robota v Ukraini: pershi kroky. KM" Academia". [in Ukrainian].

Капська, А. Й. (2011). Соціальна робота: технологічний аспект. Видавничий дім «Слово» [Kapska, A. Y. (2011). Sotsialna robota: tekhnolohichnyi aspekt. Vydavnychyi dim «Slovo». [in Ukrainian].

Цвок, М. С. (2016). Інформаційно-правове забезпечення діяльності недержавних громадських організацій в Україні [Tsvok, M. S. (2016). Informatsiino-pravove zabezpechennia diialnosti nederzhavnykh hromadskykh orhanizatsii v Ukraini. [in Ukrainian].

Черкашина Т. О. (2010). Недержавні громадські організації як суб'єкт надання соціальної допомоги населенню. Вісник НТУУ «КПІ». Політологія. соціологія. Право: збірник наукових праць, (2), 89–94 [Cherkashyna, T. O. (2010). Nederzhavni hromadski orhanizatsii yak subiekt nadannia sotsialnoi dopomohy naselenniu. Visnyk NTUU "KPI". Politolohiia. Sotsiolohiia. Pravo : zbirnyk naukovykh prats, (2), 89–94. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Кравченко, О. ., Скочко, М., Молоченко, І., & Шаповалюк, К. . (2021). Cпівпраця закладу вищої освіти з недержавними організаціями, як суб’єкта соціального розвитку громад. Social Work and Education, 8(4), 472–480. https://doi.org/10.25128/2520-6230.21.4.4

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK