СОЦІАЛЬНА РОБОТА З ДІТЬМИ ІЗ РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ: КОМУНІКАТИВНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Halyna Leshchuk Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна https://orcid.org/0000-0002-0017-9464

Ключові слова:

соціальна робота, комунікація, соціальна взаємодія, аутизм, розлади аутистичного спектру

Анотація

У статті розкрито специфіку комунікативної взаємодії соціального працівника з дітьми із розладами аутистичного спектру (РАС). Зазначено, що формування комунікативних навичок у дітей із РАС є насамперед проблемою соціально-педагогічного та психологічного характеру, яка потребує практичного вивчення та вирішення. Окреслено особливості та форми комунікації дітей із аутизмом. Охарактеризовано основні програми, метою яких є покращення та розвиток комунікативної взаємодії дітей-аутистів. Розглянуто основні стадії комунікації дитини із РАС та їх значення для подальшого планування роботи соціального працівника. Зазначено, що підготовка фахівця до роботи з дітьми із РАС має включати п’ять аспектів: теоретичні знання про аутизм; знання діагностичного інструментарію; адаптація навколишнього середовища до конкретної вади чи розладу у дитини; функціональність знань і вмінь, які засвоює дитина із РАС; адаптованість навчально-розвиваючих методик до особливостей дитини із РАС. Розкрито поняття альтернативної комунікації та її значення для розвитку комунікативних навичок дітей із РАС.

Біографія автора

Halyna Leshchuk, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат педагогічних наук, доцент кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи

Посилання

Афанасьева О.Г., Зиянгирова Э.И. Особенности социальной работыв преодолении трудностей адаптации детей с РДА / О.Г. Афанасьева, Э.И. Зиянгирова // Социосфера. – 2015. – № 50. – С.57-60.

Вощенко Н. Альтернативные способы коммуникации в работе с детьми с расстройствомаутистического спектра / Н. Вощенко // Сибирский вестник специального образования. – 2015. – № 2(15). – С. 22-24.

Кондратенко Е.В. Технологии социальной работы и их роль в процессе помощи детям, страдающим аутизмом / Е.В. Кондратенко // Социосфера. – 2013. – № 4. – С.63-66.

Шоплер Э. Сборник упражнений для специалистов и родителей. Поддержка детей с аутистическими нарушениями от 0 до 6 лет / Э. Шоплер , М. Ланзинд, Л. Ватерс. – Минск: «Медисон», 2009. – 200 с.

Communicating and interacting [Електронний ресурс]. – Режим доступу: <http://www.autism.org.uk/about/communication/communicating.aspx> – Загол. з екрану. – Мова англ.

The Hanen Programs [Електронний ресурс]. – Режим доступу: <http://researchautism.net/autism-interventions/types/parent-training-and-support/ hanen-program-and-autism> – Загол. з екрану. – Мова англ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-26

Як цитувати

Leshchuk, H. (2016). СОЦІАЛЬНА РОБОТА З ДІТЬМИ ІЗ РОЗЛАДАМИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ: КОМУНІКАТИВНИЙ АСПЕКТ. Social Work and Education, 3(2), 26–33. вилучено із https://journals.uran.ua/swe/article/view/87821

Номер

Розділ

RECENT ISSUES IN SOCIAL WORK EDUCATION