Gorokhova T., Babek H. Formation of marketing strategy in the local government system.

Authors

  • Тетяна Вадимівна Горохова ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0435-5047
  • Ганна Ігорівна Бабек ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.128915

Keywords:

marketing, local self-government, local development, non-differentiated strategy.

Abstract

The article shows that strategic planning of social and economic development of the city is a systematic process by which local authorities can form the direction of development of the city and determine the stages of achieving the future based on the use of local resources. Highlighted that the development of the city is a multi-dimensional process, which always has a target orientation, that is, aimed at achieving one or more goals. It is noted that marketing experience in business can be used as a basis for the development of marketing complex in the field of local self-government, but taking into account the specifics of this sphere. Also were analyzed the problems of urban strategic planning. It is shown that in developing the strategy, the place, role and functions of the city are identified, the economic and organizational mechanisms of strategy implementation are substantiated. It was determined that modern methods of management of local government provide the basis for reforming this management mechanism. The role of marketing at the local level is not only in the analysis of the market, the demand for products produced in a particular territory, but also in the formation of a favorable investment climate, that is, the key tool for increasing the competitiveness of the territory, which allows to expand access to innovative projects, innovative technologies, etc. The article determined that the characteristics of the development of the territory affect the process of forming the brand and causes a more detailed and complex process of developing the mechanism of branding of this territory. Strategic directions for increasing the efficiency of local government management were proposed, taking into account the specifics of this sphere of economic activity.

References

  1. 1. Буднікевич І. М. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика: монографія / І. М. Буднікевич. – Чернівці: Чернівецький національний університет, 2012. – 645 с.
  2. 2. Синяева И. М. Маркетинг в малом бизнесе: учеб. пособие для студентов вузов. / И.М. Синяева, СВ. Земляк, В.В. Синяев. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2006. - 287 с.
  3. 3. Григорчук Т. В. Маркетинг. Частина друга [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://sites.google.com/site/marketingdistance/pro-posibnik
  4. 4. Калінін О. В. Стимулювання розвитку маркетингової діяльності підприємств України / О. В. Калінін // Теоретичні і практичні аспекти економіки та інтелектуальної власності: Збірник наукових праць. – Маріуполь: ДВНЗ «ПДТУ», 2017. – Вип. 15. – С. 54 – 58.
  5. 5. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф. — СПб: Питер, 2007. — 496 с.
  6. 6. Пащук О. В. Маркетинг послуг : підручник / О. В. Пащук, Л. В. Ткаченко.— К.: Вища школа, 2006. — 389 с.
  7. 7. Котлер Ф. Маркетинговий менеджмент : підручник / Ф. Котлер, К. Л. Келлер, А. Ф. Павленко та ін. — К.: Хімджест, 2008. — 720 с.
  8. 8. Інформація про кількість створених об’єднань ОСББ по регіонах станом на 01.07.2016 [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://www.minregion.gov.ua/napryamki-diyalnosti/zhkh/zhitlova-politika/diyalnist-osbb/informatsiya-pro-kilkist-stvorenih-osbb-po-regionah-stanom-na-01-07-2016/

Published

2017-09-28

How to Cite

Горохова, Т. В., & Бабек, Г. І. (2017). Gorokhova T., Babek H. Formation of marketing strategy in the local government system. REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY Section: Economic Sciences, (34), 110–117. https://doi.org/10.31498/2225-6725.34.2017.128915

Issue

Section

Статті