Значення принципу концертності у сучасному хоровому концерті (на прикладі "Духовного концерту" М. Скорика)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2017.138590Ключові слова:
хоровий концерт, духовний концерт, концертність, сакральність, літургійний текстАнотація
Принцип концертності є стильовим атрибутом жанру хорового концерту кінця ХVII–XVIII ст. У хорових концертах сучасних українських композиторів цей принцип багато в чому переосмислюється. Метою роботи є виявлення і характеристика ознак концертності у хорових концертах барокового і класичного етапів та аналіз су- часних зразків жанру хорового концерту, в яких ознаки концертності втрачають своє провідне значення. Методо- логія дослідження ґрунтується на історико-типологічному і жанрово-стильовому методах. Історико-типологічний метод пов’язаний з проблемами історичної еволюції української духовної музики, жанрово-стильовий – з питан- нями аналізу сучасної музики. Наукова новизна роботи визначається тим, що взаємодія понять "концерт – кон- цертність" у жанрі духовного концерту не одержала належного висвітлення в науковій літературі. Висновки поля- гають в обґрунтуванні причин, за якими автори сучасних хорових концертів поступово відмовляються від атрибутів концертності у своїх творах.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.