Значення принципу концертності у сучасному хоровому концерті (на прикладі "Духовного концерту" М. Скорика)

Автор(и)

  • Maryna Varakuta кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри історії та теорії музики Дніпропетровської академії музики ім. М. Глінки, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2017.138590

Ключові слова:

хоровий концерт, духовний концерт, концертність, сакральність, літургійний текст

Анотація

Принцип концертності є стильовим атрибутом жанру хорового концерту кінця ХVII–XVIII ст. У хорових концертах сучасних українських композиторів цей принцип багато в чому переосмислюється. Метою роботи є виявлення і характеристика ознак концертності у хорових концертах барокового і класичного етапів та аналіз су- часних зразків жанру хорового концерту, в яких ознаки концертності втрачають своє провідне значення. Методо- логія дослідження ґрунтується на історико-типологічному і жанрово-стильовому методах. Історико-типологічний метод пов’язаний з проблемами історичної еволюції української духовної музики, жанрово-стильовий – з питан- нями аналізу сучасної музики. Наукова новизна роботи визначається тим, що взаємодія понять "концерт – кон- цертність" у жанрі духовного концерту не одержала належного висвітлення в науковій літературі. Висновки поля- гають в обґрунтуванні причин, за якими автори сучасних хорових концертів поступово відмовляються від атрибутів концертності у своїх творах.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-18

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення