Значення принципу концертності у сучасному хоровому концерті (на прикладі "Духовного концерту" М. Скорика)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2017.138590Ключові слова:
хоровий концерт, духовний концерт, концертність, сакральність, літургійний текстАнотація
Принцип концертності є стильовим атрибутом жанру хорового концерту кінця ХVII–XVIII ст. У хорових концертах сучасних українських композиторів цей принцип багато в чому переосмислюється. Метою роботи є виявлення і характеристика ознак концертності у хорових концертах барокового і класичного етапів та аналіз су- часних зразків жанру хорового концерту, в яких ознаки концертності втрачають своє провідне значення. Методо- логія дослідження ґрунтується на історико-типологічному і жанрово-стильовому методах. Історико-типологічний метод пов’язаний з проблемами історичної еволюції української духовної музики, жанрово-стильовий – з питан- нями аналізу сучасної музики. Наукова новизна роботи визначається тим, що взаємодія понять "концерт – кон- цертність" у жанрі духовного концерту не одержала належного висвітлення в науковій літературі. Висновки поля- гають в обґрунтуванні причин, за якими автори сучасних хорових концертів поступово відмовляються від атрибутів концертності у своїх творах.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.