Іменна драматургія опери Сан Бо “Метелик”
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2017.138612Ключові слова:
іменна драматургія, іменна інтонема, ім'я-підпис, ім'я-надписАнотація
Мета дослідження – встановити роль онім і апеллятивів у музичній драмі перетворень Сан Бо "Метелик". Методологія дослідження основана на методі онономатологічного аналізу музики, розробленого О.Г. Рощенко. Наукова новизна дослідження полягає у розкритті сутності іменотворчих процесів у оформленні музично- поетичної концепції спокути опери Сан Бо "Метелик". Імена героєв опери диференційовани на власні (оніми) і загальні (сакральні апеллятиви). Вільне оголошення імені власного постає як свідоцтво здібності на жертовність в ім'я спокути. Відсутність імені власного обумовлено руйнуванням внутрішньої сутності героя, неспроможністю до здійснення спокути. Встановлено іменні інтонеми Лян Женбо и Цу Іньтей. Ім'я власне героя досягнуто в процесі переходу від аплелятива до оніми наприкінці монолога, що дозволяє уподібнити його класичному віршу китайської поезії, увінчаному іменем-підписом Поета-Блукача. Інтонема оніми Поета зрощена з інтонаційного потенціалу апеллятива, що свідчить про єдність іменних інтонем героя. Взаїмодія іменних інтонем Поета-Блукача призводить до утворення інтонаційної синтагми. "Іменна драматургія" вірша з музикою Цу Іньтей обумовлена іншою логікою становлення. На початку монолога героїні об'єднані у єдність її ім'я-функція та ім'я власне: "Метелика Дочка, Іньтей я". Іменна синтагма характеризує музичний образ Цу Іньтей. У монологах Закоханих Метеликів послідовність введення імен спільна: за сакральным апеллятивом йде ім'я власне. У монолозі Дочки Метелика оніма набуває значення імені-надпису, імені-передмови. Висновки. В опері Сан Бо діє закономірність іменотворчості у художніх творах: імена постають аналогами структури особистсті, відтворюють логіку оперного мифу, складають сис- тему закодованих, згорнутих сюжетів, що, взаємодіючи між собою, сприяють розвитку дії китайської музичної драми перетворень. Процеси розгорнення логіки ім'я свідчуть про спільність принципів іменотворчості в європейській та китайській операх, що свідчить про глибинні взаємодії в оперній драматургії західної та східної цивілізацій.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.