Іменна драматургія опери Сан Бо “Метелик”

Автор(и)

  • E. Syanway E. Syanway аспірант кафедри теорії музики і фортепіано Харківської державной академії культури, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.1.2017.138612

Ключові слова:

іменна драматургія, іменна інтонема, ім'я-підпис, ім'я-надпис

Анотація

Мета дослідження – встановити роль онім і апеллятивів у музичній драмі перетворень Сан Бо "Метелик". Методологія дослідження основана на методі онономатологічного аналізу музики, розробленого О.Г. Рощенко. Наукова новизна дослідження полягає у розкритті сутності іменотворчих процесів у оформленні музично- поетичної концепції спокути опери Сан Бо "Метелик". Імена героєв опери диференційовани на власні (оніми) і загальні (сакральні апеллятиви). Вільне оголошення імені власного постає як свідоцтво здібності на жертовність в ім'я спокути. Відсутність імені власного обумовлено руйнуванням внутрішньої сутності героя, неспроможністю до здійснення спокути. Встановлено іменні інтонеми Лян Женбо и Цу Іньтей. Ім'я власне героя досягнуто в процесі переходу від аплелятива до оніми наприкінці монолога, що дозволяє уподібнити його класичному віршу китайської поезії, увінчаному іменем-підписом Поета-Блукача. Інтонема оніми Поета зрощена з інтонаційного потенціалу апеллятива, що свідчить про єдність іменних інтонем героя. Взаїмодія іменних інтонем Поета-Блукача призводить до утворення інтонаційної синтагми. "Іменна драматургія" вірша з музикою Цу Іньтей обумовлена іншою логікою становлення. На початку монолога героїні об'єднані у єдність її ім'я-функція та ім'я власне: "Метелика Дочка, Іньтей я". Іменна синтагма характеризує музичний образ Цу Іньтей. У монологах Закоханих Метеликів послідовність введення імен спільна: за сакральным апеллятивом йде ім'я власне. У монолозі Дочки Метелика оніма набуває значення імені-надпису, імені-передмови. Висновки. В опері Сан Бо діє закономірність іменотворчості у художніх творах: імена постають аналогами структури особистсті, відтворюють логіку оперного мифу, складають сис- тему закодованих, згорнутих сюжетів, що, взаємодіючи між собою, сприяють розвитку дії китайської музичної драми перетворень. Процеси розгорнення логіки ім'я свідчуть про спільність принципів іменотворчості в європейській та китайській операх, що свідчить про глибинні взаємодії в оперній драматургії західної та східної цивілізацій.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-05-18

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення