Мистецтво як ідея
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2016.138962Ключові слова:
культура, бієнале, сучасне мистецтво, легітимність, куратор, Маніфеста, фестивальний рухАнотація
Мета роботи. Визначення важливості феномена бієнале та того, чим є сучасне мистецтво, його історична і мистецька спадщини. Проаналізувати складність сучасного мистецтва як "історичного" явища. Дослідити сучасне мистецтво та творчість художників, які працюють та живуть в умовах складного глобального економічно-культурного періоду. Дослідження ґрунтується на прикладах із багаторічної історії бієнале та роздумів щодо основних принципів і положень, які можуть бути корисними для підготовки такого масштабного заходу. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного та історико-логічного методів. Зазначений методологічний підхід дає змогу розкрити та проаналізувати певні моделі антропологічної компоненти в соціальних та мистецьких відносинах з метою пошуку динамічного та прогресивного погляду на сучасне мистецтво. Наукова новизна роботи полягає в тому, щоб продемонструвати яскраве і виразне розуміння творчості мистців-професіоналів, котрі дедалі частіше позиціонуються суспільством як останні творці, яким доступна майже нічим не обмежена свобода. Однак світ мистецтва, як і будь-яке інше соціальне або професійне середовище, має свої конвенції і систему авторитарності. Тому, поки митців, чиї імена перетворилися на бренди, невпинно слав- лять за їхню унікальність, ми проводимо паралелі з митцями, які здебільшого вважаються не зовсім придатними для порівняння. Висновки. Осмислено розвиток парадигмальних систем, які мають стратегічне значення для розвитку культурної інфраструктури держави. Висвітлено проблеми мистецтва через ідею як первинний культур- ний рубікон у подоланні маргінальної позиції українського мистецтва у порівнянні з глобальними арт-процесами.##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.