Мистецтво як ідея

Автор(и)

  • Nina Ivanovska Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2016.138962

Ключові слова:

культура, бієнале, сучасне мистецтво, легітимність, куратор, Маніфеста, фестивальний рух

Анотація

Мета роботи. Визначення важливості феномена бієнале та того, чим є сучасне мистецтво, його історична і мистецька спадщини. Проаналізувати складність сучасного мистецтва як "історичного" явища. Дослідити сучасне мистецтво та творчість художників, які працюють та живуть в умовах складного глобального економічно-культурного періоду. Дослідження ґрунтується на прикладах із багаторічної історії бієнале та роздумів щодо основних принципів і положень, які можуть бути корисними для підготовки такого масштабного заходу. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного та історико-логічного методів. Зазначений методологічний підхід дає змогу розкрити та проаналізувати певні моделі антропологічної компоненти в соціальних та мистецьких відносинах з метою пошуку динамічного та прогресивного погляду на сучасне мистецтво. Наукова новизна роботи полягає в тому, щоб продемонструвати яскраве і виразне розуміння творчості мистців-професіоналів, котрі дедалі частіше позиціонуються суспільством як останні творці, яким доступна майже нічим не обмежена свобода. Однак світ мистецтва, як і будь-яке інше соціальне або професійне середовище, має свої конвенції і систему авторитарності. Тому, поки митців, чиї імена перетворилися на бренди, невпинно слав- лять за їхню унікальність, ми проводимо паралелі з митцями, які здебільшого вважаються не зовсім придатними для порівняння. Висновки. Осмислено розвиток парадигмальних систем, які мають стратегічне значення для розвитку культурної інфраструктури держави. Висвітлено проблеми мистецтва через ідею як первинний культур- ний рубікон у подоланні маргінальної позиції українського мистецтва у порівнянні з глобальними арт-процесами.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-21

Номер

Розділ

Відгуки. Рецензії. Повідомлення