СТВОРЕННЯ ХОРЕОГРАФІЧНОГО ОБРАЗУ ЗАСОБАМИ ПЛАСТИЧНИХ І ЧАСОВИХ МИСТЕЦТВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2019.191348Анотація
Мета статті – розкрити роль просторових і часових мистецтв у створенні хореографічного образу. До- слідити зв‘язок образотворчого та музичного мистецтва як невід‘ємної складової балетних вистав. Показати взаємозв‘язок українського балетного театру, національного фольклору та літератури. Методологія. У до- слідженні застосовано комплекс методів, а саме: історичний, порівняльний, типологічний, метод аналізу та уза- гальнень, описовий, візуальний, художньо-стилістичний (аналіз творчої манери окремих авторів, їхніх шкіл та ху- дожніх епох). Завдяки цим методам було досліджено індивідуальну творчу манеру окремих сценографів, композиторів та балетмейстерів, а також синтез та художню стилістику хореографічних творів. Наукова новизна роботи визначається розкриттям ролі просторових і часових мистецтв у створенні хореографічного образу, зо- крема у встановленні глибинного взаємозв‘язку образотворчого та музичного мистецтва. У цьому контексті було досліджено індивідуальну творчу манеру та унікальний стиль відомих українських сценографів, композиторів, музикантів та хореографів. Висновки. Створення високопрофесійного хореографічного образу засобами просто- рових і часових мистецтв є надзвичайно складним творчим процесом. У ньому відчутна співпраця режисера, ком- позитора, сценографа та балетмейстера. У цьому контексті важливе значення посідає не тільки індивідуальна, але й колективна творчість тих митців, які причетні до створення хореографічного образу у відповідності до мож- ливостей та засобів тих видів мистецтв, у рамках яких вони творять. Слід також наголосити на тому, що доскона- ла пластична мова образотворчого мистецтва, поєднана з музичним супроводом та хореографічною пластикою, створює єдиний цілісний образ вистави. Важливими компонентами створення художнього образу є художній стиль і техніка виконання, поєднання традиції та новаторства. Проте дослідження питання, що стосуються про- блеми створення хореографічного образу засобами просторових і часових мистецтв ще потребують глибших до- сліджень та нових наукових підходів.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.