СТВОРЕННЯ ХОРЕОГРАФІЧНОГО ОБРАЗУ ЗАСОБАМИ ПЛАСТИЧНИХ І ЧАСОВИХ МИСТЕЦТВ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2019.191348Abstract
Мета статті – розкрити роль просторових і часових мистецтв у створенні хореографічного образу. До- слідити зв‘язок образотворчого та музичного мистецтва як невід‘ємної складової балетних вистав. Показати взаємозв‘язок українського балетного театру, національного фольклору та літератури. Методологія. У до- слідженні застосовано комплекс методів, а саме: історичний, порівняльний, типологічний, метод аналізу та уза- гальнень, описовий, візуальний, художньо-стилістичний (аналіз творчої манери окремих авторів, їхніх шкіл та ху- дожніх епох). Завдяки цим методам було досліджено індивідуальну творчу манеру окремих сценографів, композиторів та балетмейстерів, а також синтез та художню стилістику хореографічних творів. Наукова новизна роботи визначається розкриттям ролі просторових і часових мистецтв у створенні хореографічного образу, зо- крема у встановленні глибинного взаємозв‘язку образотворчого та музичного мистецтва. У цьому контексті було досліджено індивідуальну творчу манеру та унікальний стиль відомих українських сценографів, композиторів, музикантів та хореографів. Висновки. Створення високопрофесійного хореографічного образу засобами просто- рових і часових мистецтв є надзвичайно складним творчим процесом. У ньому відчутна співпраця режисера, ком- позитора, сценографа та балетмейстера. У цьому контексті важливе значення посідає не тільки індивідуальна, але й колективна творчість тих митців, які причетні до створення хореографічного образу у відповідності до мож- ливостей та засобів тих видів мистецтв, у рамках яких вони творять. Слід також наголосити на тому, що доскона- ла пластична мова образотворчого мистецтва, поєднана з музичним супроводом та хореографічною пластикою, створює єдиний цілісний образ вистави. Важливими компонентами створення художнього образу є художній стиль і техніка виконання, поєднання традиції та новаторства. Проте дослідження питання, що стосуються про- блеми створення хореографічного образу засобами просторових і часових мистецтв ще потребують глибших до- сліджень та нових наукових підходів.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).