ЖАНР СИМФОНІЇ КРІЗЬ ПРИЗМУ ІННОВАЦІЙНОГО ПІДХОДУ О. ЯКОВЧУКА (НА ПРИКЛАДІ СИМФОНІЇ-КОНЦЕРТУ № 6 “ПАМ’ЯТІ С. БАРБЕРА”)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2019.191787Анотація
Мета роботи пов’язана із пізнанням метаморфоз жанру симфонії на сучасному етапі, що простежується у численних модифікаціях її класичного інваріанту, однією з яких постав змішаний жанр. У контексті цього висвітлення жанрово-стильових особливостей Симфонії-концерту № 6 “Пам’яті Барбера” (2013) О. Яковчука сприятиме глибшому розумінню не лише інноваційного підходу митця, але й провідних тенденцій у розвитку жанру. Методологія дослідження заснована на застосуванні культурологічного підходу, джерелознавчого, текстологічного методів, а також методів цілісного аналізу та інтерв’ювання. Зазначений підхід дозволяє розкрити художньо-виразові якості даного твору в аспекті оновлення жанрових рис симфонії. Наукова новизна. У статті вперше висвітлено жанрово-стильові особливості Симфонії-концерту № 6 “Пам’яті Барбера” О. Яковчука з огляду на інноваційність підходу композитора (оновлення прийомів подачі симфонічних принципів, змішаний жанр, інтертекстуальні зв’язки). Висновки. Художньо-образна самобутність задуму твору О. Яковчука заснована на ідеї творчого діалогу з музикою С. Барбера. Це відобразилося як у прямому цитуванні, так і в майстерній роботі з інтонацією, вмінням показати витонченість переходу від запозиченого слова до власного. Інноваційність підходу простежується на приналежності твору до типової на сучасному етапі групи жанрів-мікстів. Неканонічність Симфонії-концерту № 6 проявляється у сконцентрованості контрасту між двома частинами її циклу, відсутності повільної частини та скерцо, трактуванню сонатності у першій частині лише експозиційно (без розробки і репризи), заміні сонатної форми у фіналі на поліфонічну (фуґа), застосуванні інтертекстуальності, яка відіграє домінуючу роль у становленні цілісності даної композиції##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.