ЖАНР СИМФОНІЇ КРІЗЬ ПРИЗМУ ІННОВАЦІЙНОГО ПІДХОДУ О. ЯКОВЧУКА (НА ПРИКЛАДІ СИМФОНІЇ-КОНЦЕРТУ № 6 “ПАМ’ЯТІ С. БАРБЕРА”)
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2019.191787Abstract
Мета роботи пов’язана із пізнанням метаморфоз жанру симфонії на сучасному етапі, що простежується у численних модифікаціях її класичного інваріанту, однією з яких постав змішаний жанр. У контексті цього висвітлення жанрово-стильових особливостей Симфонії-концерту № 6 “Пам’яті Барбера” (2013) О. Яковчука сприятиме глибшому розумінню не лише інноваційного підходу митця, але й провідних тенденцій у розвитку жанру. Методологія дослідження заснована на застосуванні культурологічного підходу, джерелознавчого, текстологічного методів, а також методів цілісного аналізу та інтерв’ювання. Зазначений підхід дозволяє розкрити художньо-виразові якості даного твору в аспекті оновлення жанрових рис симфонії. Наукова новизна. У статті вперше висвітлено жанрово-стильові особливості Симфонії-концерту № 6 “Пам’яті Барбера” О. Яковчука з огляду на інноваційність підходу композитора (оновлення прийомів подачі симфонічних принципів, змішаний жанр, інтертекстуальні зв’язки). Висновки. Художньо-образна самобутність задуму твору О. Яковчука заснована на ідеї творчого діалогу з музикою С. Барбера. Це відобразилося як у прямому цитуванні, так і в майстерній роботі з інтонацією, вмінням показати витонченість переходу від запозиченого слова до власного. Інноваційність підходу простежується на приналежності твору до типової на сучасному етапі групи жанрів-мікстів. Неканонічність Симфонії-концерту № 6 проявляється у сконцентрованості контрасту між двома частинами її циклу, відсутності повільної частини та скерцо, трактуванню сонатності у першій частині лише експозиційно (без розробки і репризи), заміні сонатної форми у фіналі на поліфонічну (фуґа), застосуванні інтертекстуальності, яка відіграє домінуючу роль у становленні цілісності даної композиціїDownloads
Published
Issue
Section
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
3. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).