НАПРЯМОК K-POP ТА ЙОГО РОЛЬ У КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ АУДІОВІЗУАЛЬНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220070Ключові слова:
К-рор, музична культура, аудіовізуальна культура, мистецтво, функції мистецтва.Анотація
Мета дослідження полягає у висвітленні особливостей аудіальних та візуальних проявів напрямку K-pop, виділенні тих аспектів, що дають можливість прослідкувати взаємодію традицій та новацій в межах даного культурно-мистецького явища. Дана мета може бути досягнута шляхом аналізу тих чинників, які представлені в цьому напрямку – в тому числі музичний компонент, візуальний, іміджевий, соціальний, ідеологічний, політичний, економічний та інші. Методологія дослідження пов’язана з застосуванням компаративного методу для висвітлення особливостей розвитку К-рор, на відміну від західних напрямків поп-музики. Метод аналізу використовується задля виокремлення ключових ознак К-рор. Наукова новизна полягає у висвітленні особливостей напрямку К-рор та виокремленні його ролі в контексті культури сьогодення. Наголошено увагу на тому, що К-рор не варто розглядати як суто явище музичного життя, адже воно виступає втіленням різних культурних, соціальних, економічних та навіть політичних чинників та виконує чимало функцій, окрім суто мистецьких. Висновки та перспективи подальших досліджень. К-рор – це напрямок розвитку популярної культури Південної Кореї, який представляє значний науковий інтерес. На відміну від багатьох явищ, наявних в музичному мистецтві сьогодення, К-рор є цілою культурою. Цей напрямок відіграє інтегративну, ідеологічну, комунікативну функцію, виступаючи фактором інтеграції багатьох азійських країн. К-рор напряму пов'язаний з розвитком технологій та формує стійкий інтерес до «айдолів», які є невід’ємною частиною цієї культури. Важливу роль у просуванні гуртів та виконавців, які відносяться до К-рор є увага до візуального та іміджевого начал, що сприяє інтересу з боку глядацької аудиторії. Перспективним напрямком є більш ґрунтовний аналіз динаміки формування цього напрямку та виявлення можливих подальших шляхів його розвитку.
Посилання
Kononova. D., Kobus, O. (2020). Haracteristics of k-pop culture and its role in contemporary world mass culture. Humanities science current issues: Interuniversity collection of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University Young Scientists Research Papers, (№27, Vol.2), (pp.20-27) [in Ukrainian].
Kostenko. N., Ruchka A. (ed.) (2008). Media. Democracy. Culture. Kyiv: Institute of Sociology, 356 p. [in Ukrainian].
Fashion in K-Pop or K-Pop in fashion: how Korean bands, along with musical Olympus, also conquered fashion. Retrieved from: http://www.sncmedia.ru/fashion/moda-vk-pop-ili-k-pop-v-mode-kak-koreyskie-gruppy-vmeste-s-muzykalnym-olimpom-zavoevali-eshche-i- mo / [in Russian].
Samartseva, Yu. What is k-pop and why are they listening to it? Retrieved from: https://www.parafraz.org/single-post/something-k-pop [in Russian].
Shulga, R. (2001). Art culture in Ukraine: life after the old myth. Sotsiologiya: teoriya, metody, marketing, (No. 1), (pp. 99-112) [in Russian].
Eco, U. (1996). Innovation and repetition. Between the aesthetics of Art Nouveau and postmodern. The philosophy of the postmodern era: a collection of translations and essays. Minsk: Krasiko-print (pp.48-74) [in Russian].
Choi, J., Maliangkay, R. (2015). Introduction. Why fandom matters to the international rise of K-pop. K-pop - The International Rise of the Korean Music Industry (Media, Culture, and Social Change in Asia) 1st Edition. Routlege, pp. 1-18 [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.