САКРАЛЬНО-РИТУАЛЬНИЙ АСПЕКТ ТАНЦЮ В АНГЛІЙСЬКІЙ ПРИДВОРНІЙ МАСЦІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220095Ключові слова:
священний танець, танець-лабіринт, хоровод, елементи пантоміми, танці зі стрибками, Мосарабский обряд, англійська придворна Маска, сакральний сенс танцю.Анотація
Мета. Позначення етапів становлення Священного танцю та його можливих видів, визначення сакрально-ритульного значення Священного танцю, дослідження теми постановки Священного танцю в англійській придворній Масці в першій половині XVII століття. Методологія дослідження передбачає єдність таких методологічних підходів як системно-історичний і порівняльний метод аналізу. Системно-історичний метод дозволив розглянути етапи становлення, розквіту і періоду фактичної заборони Священного танцю. Порівняльний метод допоміг виявити схожість Священного танцю-лабіринту з танцем-лабіринтом в англійській придворній Масці. Наукова новизна лежить в спробі осмислення сакрального і ритуального значення Священного танцю, вперше в Україні Священний танець (танець-лабіринт) розглядається в рамках музично-театральної вистави англійської придворної Маски. Висновки. В ранньохристиянський період Священний танець розглядався як акт ритуалізованого поклоніння Богові, акт прояви безмірної любові до Бога. У різні історичні періоди відомі філософи, історики, драматурги, поети бачили в танці вищий сенс Божественної Любові. Особливість виконання танців у придворній Масці дозволяло запрошеним гостям стикнутися зі специфікою існування королівського англійського двору. Природа танцю, як частини англійської придворної Маски, космополітична з опорою на сакрально-ритуальний дискурс. Закони гармонії Вищого порядку і Розуму, християнський сенс яких розкривався за допомогою танцю в основній частині Маски, представляли англійського монарха як центр Всесвіту.
Посилання
Walter N. (1961). Art and the Message of the Church.
Philadelphia : The Westminster Press [in English].
Deyaniya Ioanna. Acts of John. Extant excerpts. URL: http://apokrif.fullweb.ru/apocryph1/act_john.shtml [in Russian].
Schmitz N. B. (1982). The Changing Relationship of Dance and Religion. Virginia : AAHPERD, Charter No.111 [in English].
Clement of Alexandria. (2007). Miscellanies Book VII: The Greek Text. Translators De F. J. A. Hort & J. B. Mayor. Montana : Kessinger Publishing, LLC. [in English].
Sacrosanctum Concilium — Sacro (1997). Florence : Magistero [in Latin].
Schmitz N. B. (1927). Who Dances Not Knows Not the way of Life. London : Qp.cit [in English].
Epiphanius of Salamis (1990). Panarion: Selected Passages Hardcover Bishop of Constantia in Cyprus. Translator P.R. Amidon. Oxford : Oxford University Press Inc, First Edition [in English].
De Methodius (2004). Oration Concerning Simeon And Anna (Inglés). Montana : Kessinger Publishing, LLC, Luke 2 [in French].
Migne J. P. (1894). Patrologia Graeca 5: S.P.N. Ignatius of Antioch. Paris: 1 Enero 1894 [in Polish].
Shawn T. (1946). Dance We Must. London: Dennis Dohson Ltd. [in English].
Trolin C. (1987). Movement in Prayer in a Hassldic Mode. Austin: Sharing Company [in English].
De Prynne W. (1972). Histrio-Mastix, the Players Scourge, or Actors Tragædie: Divided into Two Parts; Wherein It Is Largely Evidenced, by Divers Arguments, by the ... of the Whole Primitive Church. London: Forgotten Books. [in English].
Adams D. (1977). Congregational dancing in Christian Worship. Austin: Sharing Company [in English].
Pierre J. M. (1954). Le ballet des six (el baile de los seises). Paris : Tambourinaire [in French].
Muravska O. (2017). Eastern Christian paradigm of European culture and music of the XVIII-XX centuries. Odesa: Astroprynt [in Ukraine].
Taylor M. A. (1967). Time to Dance. Philadelphia : United Church Press 25. [in English].
Berdyaev N. (1955). The Meaning of the Creative Act. New York : Harper & Brothers [in English].
Keren'i K. (2020). Exploring the maze. Moskva : Yevraziya [in Russian].
Greene Th. M. (2001). Labyrinth Dances in the French and English Renaissance. Cambridge : Cambridge University Press, Vol. 54, No. 4, Part 2 [in English].
Arbeau Th. (1967). Orchesography. New York : Courier Corporation [in English].
Meagher J. C. (1962). The Dance and the Masques of Ben Jonson. Journal of the Warburg and Courtauld Institutes. London : The Warburg Institute. Vol. 25, No. 3/4. [in English].
Virginia Teach: URL: http://spenserians.cath.vt.edu/TextRecord.php?action=GET&textsid=32843[in English].
Jonson B. (1970). Selected Masques. London : Yale University Press, Vol 1. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.