САКРАЛЬНО-РИТУАЛЬНИЙ АСПЕКТ ТАНЦЮ В АНГЛІЙСЬКІЙ ПРИДВОРНІЙ МАСЦІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2020.220095Ключові слова:
священний танець, танець-лабіринт, хоровод, елементи пантоміми, танці зі стрибками, Мосарабский обряд, англійська придворна Маска, сакральний сенс танцю.Анотація
Мета. Позначення етапів становлення Священного танцю та його можливих видів, визначення сакрально-ритульного значення Священного танцю, дослідження теми постановки Священного танцю в англійській придворній Масці в першій половині XVII століття. Методологія дослідження передбачає єдність таких методологічних підходів як системно-історичний і порівняльний метод аналізу. Системно-історичний метод дозволив розглянути етапи становлення, розквіту і періоду фактичної заборони Священного танцю. Порівняльний метод допоміг виявити схожість Священного танцю-лабіринту з танцем-лабіринтом в англійській придворній Масці. Наукова новизна лежить в спробі осмислення сакрального і ритуального значення Священного танцю, вперше в Україні Священний танець (танець-лабіринт) розглядається в рамках музично-театральної вистави англійської придворної Маски. Висновки. В ранньохристиянський період Священний танець розглядався як акт ритуалізованого поклоніння Богові, акт прояви безмірної любові до Бога. У різні історичні періоди відомі філософи, історики, драматурги, поети бачили в танці вищий сенс Божественної Любові. Особливість виконання танців у придворній Масці дозволяло запрошеним гостям стикнутися зі специфікою існування королівського англійського двору. Природа танцю, як частини англійської придворної Маски, космополітична з опорою на сакрально-ритуальний дискурс. Закони гармонії Вищого порядку і Розуму, християнський сенс яких розкривався за допомогою танцю в основній частині Маски, представляли англійського монарха як центр Всесвіту.
Посилання
Walter N. (1961). Art and the Message of the Church.
Philadelphia : The Westminster Press [in English].
Deyaniya Ioanna. Acts of John. Extant excerpts. URL: http://apokrif.fullweb.ru/apocryph1/act_john.shtml [in Russian].
Schmitz N. B. (1982). The Changing Relationship of Dance and Religion. Virginia : AAHPERD, Charter No.111 [in English].
Clement of Alexandria. (2007). Miscellanies Book VII: The Greek Text. Translators De F. J. A. Hort & J. B. Mayor. Montana : Kessinger Publishing, LLC. [in English].
Sacrosanctum Concilium — Sacro (1997). Florence : Magistero [in Latin].
Schmitz N. B. (1927). Who Dances Not Knows Not the way of Life. London : Qp.cit [in English].
Epiphanius of Salamis (1990). Panarion: Selected Passages Hardcover Bishop of Constantia in Cyprus. Translator P.R. Amidon. Oxford : Oxford University Press Inc, First Edition [in English].
De Methodius (2004). Oration Concerning Simeon And Anna (Inglés). Montana : Kessinger Publishing, LLC, Luke 2 [in French].
Migne J. P. (1894). Patrologia Graeca 5: S.P.N. Ignatius of Antioch. Paris: 1 Enero 1894 [in Polish].
Shawn T. (1946). Dance We Must. London: Dennis Dohson Ltd. [in English].
Trolin C. (1987). Movement in Prayer in a Hassldic Mode. Austin: Sharing Company [in English].
De Prynne W. (1972). Histrio-Mastix, the Players Scourge, or Actors Tragædie: Divided into Two Parts; Wherein It Is Largely Evidenced, by Divers Arguments, by the ... of the Whole Primitive Church. London: Forgotten Books. [in English].
Adams D. (1977). Congregational dancing in Christian Worship. Austin: Sharing Company [in English].
Pierre J. M. (1954). Le ballet des six (el baile de los seises). Paris : Tambourinaire [in French].
Muravska O. (2017). Eastern Christian paradigm of European culture and music of the XVIII-XX centuries. Odesa: Astroprynt [in Ukraine].
Taylor M. A. (1967). Time to Dance. Philadelphia : United Church Press 25. [in English].
Berdyaev N. (1955). The Meaning of the Creative Act. New York : Harper & Brothers [in English].
Keren'i K. (2020). Exploring the maze. Moskva : Yevraziya [in Russian].
Greene Th. M. (2001). Labyrinth Dances in the French and English Renaissance. Cambridge : Cambridge University Press, Vol. 54, No. 4, Part 2 [in English].
Arbeau Th. (1967). Orchesography. New York : Courier Corporation [in English].
Meagher J. C. (1962). The Dance and the Masques of Ben Jonson. Journal of the Warburg and Courtauld Institutes. London : The Warburg Institute. Vol. 25, No. 3/4. [in English].
Virginia Teach: URL: http://spenserians.cath.vt.edu/TextRecord.php?action=GET&textsid=32843[in English].
Jonson B. (1970). Selected Masques. London : Yale University Press, Vol 1. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.