АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОСВІДОМОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ГУМАНІТАРНИХ ТА КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКИХ ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220402Ключові слова:
плагіат, академічна доброчесність, академічна культура, вища освіта, професійна самосвідомість, роботодавці.Анотація
Мета роботи полягає в осмисленні академічної доброчесності як фактору формування академічної культури та професійної самосвідомості здобувачів вищої освіти гуманітарних та культурно-мистецьких галузей знань. Методологія дослідження ґрунтується на використанні методів герменевтичної інтерпретації (для порівняння потрактувань академічного плагіату в провідних закладах вищої освіти Сполучених Штатів Америки), компаративного аналізу (з метою виявлення методів боротьби, запобігання фактів порушення академічної доброчесності у закордонних та вітчизняних закладах освіти, визначенні ролі академічної доброчесності у формуванні професійної самосвідомості здобувачів вищої освіти України), структурно-функціонального методу (для розкриття ролі залучення роботодавців до освітнього процесу як фактору впливу та інтенсифікатора формування академічної культури та професійної свідомості здобувачів вищої освіти). Наукова новизна полягає у здійсненні теоретичного аналізу ролі академічної доброчесності у формуванні професійної самосвідомості здобувачів вищої освіти, форм та засобів актуалізації академічної доброчесності з врахуванням сучасних тенденцій провадження освітньої діяльності в Україні. Висновки. Визначення стратегії закладу вищої освіти щодо дотримання академічної доброчесності, виявлення та запобігання академічному плагіату, формування академічної культури та засобів стимулювання зростання професійної самосвідомості здобувачів вищої освіти є потужною платформою у забезпеченні якості вищої освіти.
Посилання
Fishman, T. (2009). "We know it when we see it" is not good enough: toward a standard definition of plagiarism that transcends theft, fraud, and copyright. Retrieved from https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/12/NJ_Leah-Wortham_Report-wi th-Recs_on_Academic-Integrity_ Dec-11_2019_UKR.pdf [in English].
High-Risk Situations. Retrieved from https://poorvucenter.yale.edu/writing/using-sources/understanding-and-avoiding-plagiarism/high-risk-situations [in English].
Mudrak, B. American Journal Experts. Self-Plagiarism: How to Define it and Why You Should Avoid It. Retrieved from https://www.aje.com/en/arc/self-plagiarism-how-to-define-it-and-why-to-avoid-it [in English].
Onufriieva, L. A. (2017). Psychological characteristics of personality development and the formation of professional self-consciousness of the student’s personality while studying at the higher educational institutions. Problems of Modern Psychology, 35, 336-346 [in English].
Part 689. Research Misconduct. Retrieved from https://www.nsf. gov/oig/pdf/cfr/45-CFR-689.pdf [in English].
Plagiarism and Academic Misconduct. Retrieved from https://www.plagiarism. admin.cam.ac.uk/definition [in English].
Plagiarism Questions. Retrieved from https://communitystandards.stanford. edu/policies-and-guidance/what-plagiarism/plagiarism-questions [in English].
Plagiarism Quiz. Retrieved from https://poorvucenter.yale.edu/writing/using-sources/understanding-and-avoiding-plagiarism/plagiarism-quiz [in English].
Rossikhina, H., & Rossikhin, V., & Kaganovska, T. (2019). Problems of education digitization in Ukraine. Advances in Economics, Business and Management Research, 105, 741-744. Retrieved from https://www.atlantis-press.com/proceedi ngs/iscde-19/125924698 [in English].
Sample Plagiarism Cases. Retrieved from https://communitystandards.stanford. edu/policies-and-guidance/what-plagiarism/sample-plagiarism-cases [in English].
What Is Plagiarism? Retrieved from https://communitystandards. stanford.edu/policies-and-guidance/what-plagiarism [in English].
What Is Plagiarism? Retrieved from https://poorvucenter.yale.edu /writing/using-sources/understanding-and-avoiding-plagiarism/what-plagiarism [in English].
Bakhrushyn, V. Academic plagiarism and text recycling in science and higher education: regulatory framework and global experience. Retrieved from http://education-ua.org/ ua/ artic les/1128-akademichnij-plagiat-i-samoplagiat-v-nautsi-ta-vishchij-osviti-norma tivna-baza-i-svitovij-dosvid [in Ukrainian].
Vortem, L. Strengthening academic honesty in higher education of Ukraine. Retrieved from https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/12/NJ_Leah-Wortham _Report-with-Recs_on_Academic-Integrity_Dec-11_2019_UKR.pdf [in Ukrainian].
Huzhva, O. O. (Eds.). (2016). Academic honesty manual for schoolchildren. Kharkiv : KhNU V. N. Karazina [in Ukrainian].
The law of Ukraine On Education from September 5 2017, № 2145-VIII. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Lehkostup, S. (2014). Psychologic determinants of personal liability in the formation of the official conduct of local self-government officials. Derzhavne upravlinnia ta mistseve samovriaduvannia, 2, 236-246 [in Ukrainian].
Masimova, L. H. (2016). Engagement of employers` representatives into the educational process (by the example of the publishing and editing specialist training). Intehrovani komunikatsii, 2, 53-58 [in Ukrainian].
Maslova, N. H. (2017). Academic freedom and academic liability. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Pravo», 43, vol. 1, 72-76 [in Ukrainian].
Poliakova, H. A., & Lola, Yu. Yu., & Pochuieva, O. O. (2019). Introduction, monitoring, and evaluation of academic honesty in higher education establishments. Innovatsiina pedahohika, 13, vol. 2, 149-155 [in Ukrainian].
Satsyk, V. Academic honesty: fabulous concept or effective means for higher education quality assurance? Retrieved from http://education-ua.org/ua/articles/930-akademichna-dobrochesnist-mifichna-kontseptsiya-chi-dievij-instrument-zabezpeche nnya-yakosti-vishchoji-osviti [in Ukrainian].
Svizhevska, S. A. (2013). Peculiarities of the employers’ and students’ engagement in the education quality assessment. Modern problems and ways of their solution in science, transport, production and education, 18-29 June. Retrieved from http://www.nmu.org.ua/ua/ content/ infrastructure/ structural divisions/science_ met_dep/statti_akr/967 [in Ukrainian].
Sydliarenko, A. Will the plagiarism inspection have impact on the education quality? Retrieved from https://ru.osvita.ua/vnz/68611/ [in Ukrainian].
Strakharchuk, V., & Strakharchuk, A. (2014). Interrelation of graduate students` successful employment and deepening of integration ties of higher education establishments with potential employers. Molod i rynok, 12, 96-100 [in Ukrainian].
Tytska, Ya. (2018). “Academic honesty” and “academic liability” in education quality assurance. Pidpryiemnytstvo, hospodarstvo i pravo, 11, 192-195 [in Ukrainian].
Trotska, V. (2016). Prevention and detection of plagiarism at higher school (by the research materials of European Union and Ukraine). Teoriia i praktyka intelektualnoi vlasnosti, 5, 29-38 [in Ukrainian].
With regard to the Recommendations on academic honesty for higher education establishments from October 23 2018, № 1/9-650. Retrieved from https://ips.ligazakon.net/document/MUS30874 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.