АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЯК ФАКТОР ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОСВІДОМОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ГУМАНІТАРНИХ ТА КУЛЬТУРНО-МИСТЕЦЬКИХ ГАЛУЗЕЙ ЗНАНЬ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220402Ключові слова:
плагіат, академічна доброчесність, академічна культура, вища освіта, професійна самосвідомість, роботодавці.Анотація
Мета роботи полягає в осмисленні академічної доброчесності як фактору формування академічної культури та професійної самосвідомості здобувачів вищої освіти гуманітарних та культурно-мистецьких галузей знань. Методологія дослідження ґрунтується на використанні методів герменевтичної інтерпретації (для порівняння потрактувань академічного плагіату в провідних закладах вищої освіти Сполучених Штатів Америки), компаративного аналізу (з метою виявлення методів боротьби, запобігання фактів порушення академічної доброчесності у закордонних та вітчизняних закладах освіти, визначенні ролі академічної доброчесності у формуванні професійної самосвідомості здобувачів вищої освіти України), структурно-функціонального методу (для розкриття ролі залучення роботодавців до освітнього процесу як фактору впливу та інтенсифікатора формування академічної культури та професійної свідомості здобувачів вищої освіти). Наукова новизна полягає у здійсненні теоретичного аналізу ролі академічної доброчесності у формуванні професійної самосвідомості здобувачів вищої освіти, форм та засобів актуалізації академічної доброчесності з врахуванням сучасних тенденцій провадження освітньої діяльності в Україні. Висновки. Визначення стратегії закладу вищої освіти щодо дотримання академічної доброчесності, виявлення та запобігання академічному плагіату, формування академічної культури та засобів стимулювання зростання професійної самосвідомості здобувачів вищої освіти є потужною платформою у забезпеченні якості вищої освіти.
Посилання
Fishman, T. (2009). "We know it when we see it" is not good enough: toward a standard definition of plagiarism that transcends theft, fraud, and copyright. Retrieved from https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/12/NJ_Leah-Wortham_Report-wi th-Recs_on_Academic-Integrity_ Dec-11_2019_UKR.pdf [in English].
High-Risk Situations. Retrieved from https://poorvucenter.yale.edu/writing/using-sources/understanding-and-avoiding-plagiarism/high-risk-situations [in English].
Mudrak, B. American Journal Experts. Self-Plagiarism: How to Define it and Why You Should Avoid It. Retrieved from https://www.aje.com/en/arc/self-plagiarism-how-to-define-it-and-why-to-avoid-it [in English].
Onufriieva, L. A. (2017). Psychological characteristics of personality development and the formation of professional self-consciousness of the student’s personality while studying at the higher educational institutions. Problems of Modern Psychology, 35, 336-346 [in English].
Part 689. Research Misconduct. Retrieved from https://www.nsf. gov/oig/pdf/cfr/45-CFR-689.pdf [in English].
Plagiarism and Academic Misconduct. Retrieved from https://www.plagiarism. admin.cam.ac.uk/definition [in English].
Plagiarism Questions. Retrieved from https://communitystandards.stanford. edu/policies-and-guidance/what-plagiarism/plagiarism-questions [in English].
Plagiarism Quiz. Retrieved from https://poorvucenter.yale.edu/writing/using-sources/understanding-and-avoiding-plagiarism/plagiarism-quiz [in English].
Rossikhina, H., & Rossikhin, V., & Kaganovska, T. (2019). Problems of education digitization in Ukraine. Advances in Economics, Business and Management Research, 105, 741-744. Retrieved from https://www.atlantis-press.com/proceedi ngs/iscde-19/125924698 [in English].
Sample Plagiarism Cases. Retrieved from https://communitystandards.stanford. edu/policies-and-guidance/what-plagiarism/sample-plagiarism-cases [in English].
What Is Plagiarism? Retrieved from https://communitystandards. stanford.edu/policies-and-guidance/what-plagiarism [in English].
What Is Plagiarism? Retrieved from https://poorvucenter.yale.edu /writing/using-sources/understanding-and-avoiding-plagiarism/what-plagiarism [in English].
Bakhrushyn, V. Academic plagiarism and text recycling in science and higher education: regulatory framework and global experience. Retrieved from http://education-ua.org/ ua/ artic les/1128-akademichnij-plagiat-i-samoplagiat-v-nautsi-ta-vishchij-osviti-norma tivna-baza-i-svitovij-dosvid [in Ukrainian].
Vortem, L. Strengthening academic honesty in higher education of Ukraine. Retrieved from https://naqa.gov.ua/wp-content/uploads/2019/12/NJ_Leah-Wortham _Report-with-Recs_on_Academic-Integrity_Dec-11_2019_UKR.pdf [in Ukrainian].
Huzhva, O. O. (Eds.). (2016). Academic honesty manual for schoolchildren. Kharkiv : KhNU V. N. Karazina [in Ukrainian].
The law of Ukraine On Education from September 5 2017, № 2145-VIII. Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Lehkostup, S. (2014). Psychologic determinants of personal liability in the formation of the official conduct of local self-government officials. Derzhavne upravlinnia ta mistseve samovriaduvannia, 2, 236-246 [in Ukrainian].
Masimova, L. H. (2016). Engagement of employers` representatives into the educational process (by the example of the publishing and editing specialist training). Intehrovani komunikatsii, 2, 53-58 [in Ukrainian].
Maslova, N. H. (2017). Academic freedom and academic liability. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Pravo», 43, vol. 1, 72-76 [in Ukrainian].
Poliakova, H. A., & Lola, Yu. Yu., & Pochuieva, O. O. (2019). Introduction, monitoring, and evaluation of academic honesty in higher education establishments. Innovatsiina pedahohika, 13, vol. 2, 149-155 [in Ukrainian].
Satsyk, V. Academic honesty: fabulous concept or effective means for higher education quality assurance? Retrieved from http://education-ua.org/ua/articles/930-akademichna-dobrochesnist-mifichna-kontseptsiya-chi-dievij-instrument-zabezpeche nnya-yakosti-vishchoji-osviti [in Ukrainian].
Svizhevska, S. A. (2013). Peculiarities of the employers’ and students’ engagement in the education quality assessment. Modern problems and ways of their solution in science, transport, production and education, 18-29 June. Retrieved from http://www.nmu.org.ua/ua/ content/ infrastructure/ structural divisions/science_ met_dep/statti_akr/967 [in Ukrainian].
Sydliarenko, A. Will the plagiarism inspection have impact on the education quality? Retrieved from https://ru.osvita.ua/vnz/68611/ [in Ukrainian].
Strakharchuk, V., & Strakharchuk, A. (2014). Interrelation of graduate students` successful employment and deepening of integration ties of higher education establishments with potential employers. Molod i rynok, 12, 96-100 [in Ukrainian].
Tytska, Ya. (2018). “Academic honesty” and “academic liability” in education quality assurance. Pidpryiemnytstvo, hospodarstvo i pravo, 11, 192-195 [in Ukrainian].
Trotska, V. (2016). Prevention and detection of plagiarism at higher school (by the research materials of European Union and Ukraine). Teoriia i praktyka intelektualnoi vlasnosti, 5, 29-38 [in Ukrainian].
With regard to the Recommendations on academic honesty for higher education establishments from October 23 2018, № 1/9-650. Retrieved from https://ips.ligazakon.net/document/MUS30874 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.