СПЕЦИФІКА ПЛАСТИЧНОГО ОБРАЗОТВОРЕННЯ В ПЕРВІСНОМУ ТАНЦІ: СИМВОЛІКО-СЕМАНТИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Karyna, Kinder

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220416

Ключові слова:

первісний танець, пластичний символ, тілесна виражальність, образ, семантика.

Анотація

Мета статті – проаналізувати символічний зміст пластичних засобів вираження та визначити семантичний аспект танцювальних образів в первісному танці. Методологія дослідження базується на засадах комплексного підходу та застосуванні аналітичного, історичного, порівняльного, семіотичного та узагальнюючого методів для формування цілісного уявлення щодо першообразної і символічної природи прадавньої хореографічної творчості. Наукова новизна: проведено комплексне аналітичне дослідження танцювальної символіки у синкретичному просторі первісної культури. Запропоновано теоретичне узагальнення з проблеми семантикі пластичного образу. Танцювальний образ інтерпретовано як цілісний феномен буття, як тілесне вираження мислительного та практичного досвіду. Висновки. Дослідження специфіки танцювального образотворення дозволяє виявити, що атрибутивною характеристикою людської сутності і людського світобачення на ранній стадії суспільства є здатність до пластичного перетворення. Танцювальний образ, створений виразними імітаційними рухами і жестами, слугував символом, за допомогою якого стверджувалась ідея єдності з природою, тотемними покровителями, предками і божествами.

Посилання

Abrahamyan, L. (1983). Primeval holiday and mythology. Yerevan: Publishing House of the Academy of Sciences of the Armenian SSR [in Russian].

Avdeev, A. (1959). The origin of the theater. Elements of the theater in the primitive system]. Lеningrad-Moscow: Iskusstvo [in Russia].

Bibikov, S. (1981). The oldest musical complex of mammoth bones. Kiev : Naukova dumka [in Russian].

Vinnikov, I. (1938). Unpublished Lewis T.Morgan Manuscript on the Dances of North American Indian Tribes. Soviet ethnography. No 1. pp. 167-184 [in Russian].

Vysotskaya, T. (1976). Cults and rites of the late Scythians. Bulletin of Ancient History. No 3, pp. 51-73 [in Russian].

Gvaramadze, E. (1964). About some specific features of Georgian folk dance. The 7ns International Congress of Anthropological and Ethnographic Sciences. Moscow: Nauka [in Russian].

Holovei, V. (2012). Sacral in art: problems of visual representation]. Lutsk: Volyn. nats. un-t im. Lesi Ukrainki [in Ukrainian].

Danilenko, V. & Shilov, Y. (1994). The beginning of civilization. Cosmogony of primitive society. The prehistory of Russia 7ns millennium BC – 1st millennium AD. Moscow : Raritet [in Russian].

Eliade, M. (2001). Sacred and worldly; Myths, dreams, and mysteries; Mephistopheles and androgyne; Occultism, divination, and cultural preferences. Translated from French by G. Kjoryan. Kyiv: Vydavnytstvo Solomii Pavlychko “Osnovy” [in Ukrainian].

Zholkhovcev, A. (1986). Hieroglyph in art. Art of the East. Moscow: Prosveshchenie. pp. 240-268. [in Russian].

Siegfried, V. (1995). Dance is the art of movement: beauty as a property of behavior. Beauty and the brain. Biological aspects of aesthetics. Moscow: Mir, pp. 125-155 [in Russian].

Kabo, V. (1972). Syncretism of primitive art. In: E.Meletinsky, ed. Early art forms. Moscow: Iskusstvo, pp. 275-301[in Russian].

Korol'ova, E. (1977). Early forms of dance. Kishinev: Stiinca [in Russian].

Losev, A. (1995). Symbol problem and realistic art. Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Mirimanov, V. (1997). Art and myth. The central image of the picture of the world. Moscow: Soglasie [in Russian].

Romm, V. (1994). To the technique of paleochoreographic analysis. Novosibirsk: Nauka [in Russian].

Okladnikov, A. (1967) . Morning art. Leningrad: Iskusstvo [in Russian].

Toporov, V. (1988). About the ritual. Introduction to the issue. Archaic ritual in folklore and early literary monuments. Moscow: Nauka, pp. 7-60 [in Russian].

Fraser, J. (1998). Golden branch. Translated from English by A.Homik. Moscow : «Refl-buk», Kiev: «Vakler» [in Russian].

Shahnovich, M. (1971). Primeval mythology and philosophy. Leningrad: Nauka [in Russian].

Аndrews, T. (1996). The magic of dance. Your body as a tool of strength. Translated from English. Moscow: «REFL-book», Kyiv: «Vakler» [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Хореографія