ТЕРЕБОВЛЯНСЬКИЙ КОЛЕДЖ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ – ОСЕРЕДОК НАРОДНО-СЦЕНІЧНОЇ ХОРЕОГРАФІЇ ТЕРНОПІЛЬЩИНИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220548Ключові слова:
Теребовлянський коледж культури і мистецтв, хореографія Тернопільщини, народно-сценічний танець, танці, хореографічна культура України.Анотація
Мета дослідження – виявити роль Теребовлянського коледжу культури і мистецтв у розвитку народно-сценічної хореографії Тернопільщини. Методологія. Застосовано комплекс методів, що включає аналіз літературної та джерельної бази, систематизацію подій за хронологічним принципом, аналіз діяльності коледжу крізь призму творчості викладачів, студентів, випускників. Наукова новизна. Вперше комплексно проаналізовано діяльність хореографічного відділу Теребовлянського коледжу культури і мистецтв в аспекті внеску у розвиток народно-сценічної хореографії; введено до наукового обігу архівні матеріали, що уточнюють та доповнюють наявні відомості про діяльність І. Николишина та ансамблю «Любисток». Висновки. Хореографічний відділ Теребовлянського коледжу культури і мистецтв продовжує традиції народно-сценічної хореографії, закладені фундаторами відділу. Запорукою високого рівня підготовки студентів стало постійне прагнення викладацького складу до підвищення рівня кваліфікації, здобуття освіти в Київському державному інституті культури ім. О. Є. Корнійчука, Рівненському інституті культури, Національному педагогічному університеті ім. М. П. Драгоманова. Модель навчальної роботи коледжу передбачає не лише суто тренувальні форми, а й потужну мистецько-просвітницьку діяльність педагогів та студентів, що проявляється в постановочній та концертній творчість. У діяльності студентських колективів (Ансамбль фольклорного танцю «Джерело» та Ансамбль народного танцю «Любисток») розвивається два напрями народно-сценічної хореографії – стилістично наближений до першоджерел та академічний. Випускники коледжу, завдяки концертно-творчій діяльності у складі студентських ансамблів, набувають професійних виконавських компетентностей, затребувані в сфері професійної виконавської діяльності в Україні.
Посилання
Aleksandrovych, H.S. (2015). Folklore as an effective aesthetic and educational tool. Preservation of traditions of dance folklore and their organic inclusion in modern choreographic culture. Podillya: collection of materials of the scientific-practical conference (Khmelnytsky, April 29, 2015). Khmelnytskyi, 101–107 [in Ukrainian].
Ievhenieva, M.V. (2017). Formation and development of bandura art of Ternopil region. Extended abstract of candidate’s thesis. Lviv [in Ukrainian].
Report on the consequences of a business trip to the Republic of Poland (2001, March 12). Archive of Terebovlia College of Culture and Arts, Terebovlia. The case of I. Nikolishin [in Ukrainian].
Department of Professional Methods and Technologies of Primary Educatio. Retrieved from https://kfmitpo.pnu.edu.ua/коваль-петро-миколайович/ [in Ukrainian].
Malovichko, S.M. (2016). Ternopil region in cultural studies of the end of XIX – early XXI century. Extended abstract of candidate’s thesis. Ivano-Frankivsk [in Ukrainian].
Folk amateur groups of Terebovlia Higher School of Culture. (2009). Ternopil region: regional information portal. Retrieved from https://irp.te.ua/2009-11-13-18-04-47/ [in Ukrainian].
Pidlypskyi, A. (2018). Igor Nikolyshyn's contribution to the development of folk stage choreography of Ukraine. Notes on Art Criticism, 33, 352–359 [in Ukrainian].
Pidlypskyi, A. (2019). Folk-stage dance of Ternopil region in the choreographic culture of Ukraine of the Soviet period. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 3, 329–333 [in Ukrainian].
Famous figures of Ternopil region. Galina Alexandrovich. (2019). Retrieved from http://tvuk.at.ua/ news/slavetni_postati_ternopilshhini_galina_aleksandrovich/2019-01-29-356 [in Ukrainian].
Stebelska, O.O. (2011). Concert life of Ternopil region of the second half of the XX - beginning of the XXI century. Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu im. V. Hnatiuka, 2, 108–114 [in Ukrainian].
Creative description of the folk dance ensemble of Terebovlia School of Culture. Archive of Terebovlia College of Culture and Arts, Terebovlia. The case of I. Nikolishin [in Ukrainian].
Creative description of the head of the choreographic team of Terebovlia School of Culture Igor Alekseevich Nikolishin. 1 sheet. Archive of Terebovlya College of Culture and Arts, Terebovlya. The case of I. Nikolishin. [in Ukrainian].
Terebovlia College of Culture and Arts. Retrieved from http://tvuk.at.ua/index/0-2 [in Ukrainian]/
Characteristics of the teacher of the highest category of Terebovlia higher … (2004). Archive of Terebovlya College of Culture and Arts, Terebovlia. The case of I. Nikolishin [in Ukrainian].
Panius, V.M. (Eds.) (2018). The magical world of dance: 50 years of the folk choreography department. Terebovlia [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.