ПІДСВІДОМІ ПРОЦЕСИ ТВОРЧОГО ЖИТТЯ АКТОРА В РОЛІ

Автор(и)

  • Michael Barnych

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2020.220585

Ключові слова:

творчий стан актора, творча діяльність, психорефлекси, мотив діяльності, дія, підсвідомість.

Анотація

Мета роботи. Дослідження зумовлене науковим обґрунтуванням і осмисленням підсвідомих процесів та механізмів функціонування психоемоційної системи актора під час виконання ролі. Ідентифікації акторських сутностей, що проявляються на рівні підсвідомості актора під час виконання ролі, не надано достатньої уваги з огляду на механізм їх співіснування. Методологія дослідження. Застосовуються методи аналітично-синтетичної обробки джерел (при вивченні психологічної, спеціальної літератури з психофізіології); структурно-функціонального і типологічного підходів (при з’ясуванні психологічних сутностей та їхнього взаємозв’язку в процесі акторського виконання ролі). Наукова новизна. Уперше здійснено наукове обґрунтування підсвідомих процесів і механізмів функціонування психоемоційної системи актора під час виконання ролі. Виявлено, що процес виконання ролі та феномен створення органічного життя в ній відбувається у зв’язку з психологічним станом роздвоєння свідомості актора за принципом суміщення його творчої діяльності з діяльністю персонажа. Висновки. З огляду на психоемоційний стан актора в творчому акті зовні аналогічному до стану персонажа п’єси, можна стверджувати, що актор перебуває в психологічному стані діяльності персонажа. Його творча діяльність як факт зовнішнього відображення відмежовується від цього його стану, однак функціонує напівсвідомо (автоматично). Даний процес двоїстий, тому що спрямований на відмежування мислення, з одного боку, та на перебування актора в стані переживання ролі – з другого боку. Зважаючи на це, психологічний стан актора в ролі можна характеризувати як «роздвоєний». Із цих причин вольовий, зумисний акт відмежування «себе» як суб’єкта творчої діяльності від власних процесів мислення в ролі може розцінюватися як своєрідний прийом психотехніки.

Посилання

Bekhterev V.M. (1991). Objective psychology. Moscow: Science. [in Russian].

Vasilyuk F.E. (1984). Psychology of experience. Moscow: Publishing. Mosk. University. [in Russian].

Kisin V.B. (1999). Life. Actor. Image. Kyiv: KM Akademia. [in Ukrainian].

Leontyev A.N. (1972). Needs. Motives. Emotions. Moscow: Mosk. un-that. [in Russian].

Stanislavsky K.S. (1957). Collected Works in Eight Volumes. T.4. Moscow: Art. [in Russian].

Uznadze D.I. (2004). General psychology. Moscow : Sense [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Сценічне мистецтво