ПОПУЛЯРИЗАЦІЯ ТВОРЧОСТІ МИРОНА ФЕДОРІВА СУЧАСНИМИ ДІЯЧАМИ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДІАСПОРИ В КАНАДІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244407Анотація
Мета роботи: естетико-культурологічний аналіз творчості М. Федоріва в проєкціях виконавської практики сучасних діячів музичної культури діаспори. Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети було використано порівняльно-історичний, культурологічний і аксіологічні теоретико-методологічні підходи, а також: біографічний й мистецтвознавчий методи наукового пізнання, що спрямовані на розкриття іманентних особливостей досліджуваних продуктів творчої діяльності персоналій наукового дослідження; окреслення значення різносторонньої діяльності М. Федоріва в контексті розвитку української музичної культури XX ст. Наукова новизна роботи полягає у використанні культурних продуктів музичної індустрії (грамплатівок, компакт-дисків) як елементів джерельної бази дослідження в методології компаративного аналізу диригентської інтерпретації музичної спадщини композитора в контексті професійної діяльності митців Канади. Висновки. М. Федорів – представник високопрофесійних митців діаспори, чия різновекторна діяльність позначена піднесенням основних модусів культурної ідентифікації. З метою історичного передання автентики національної традиції літургійного співу митець досліджував і публікував церковно-релігійні наспіви практики богослужіння України, що зупинило процес зникнення канонічних піснеспівів в церквах діаспори. Сягаючи нашого часу, популяризація творчості М. Федоріва вдалася завдяки виконавсько-продюсерській роботі М. Максиміва й Р. Гурка. Так, окрім ротації платівки «Єрусалимська Утреня» М. Федоріва в ефірі радіомовників: СВС (Канада), BBC Radio 3 (Велика Британія) М. Максиміву вдалося двічі перевипустити CD запис Літургії й розповсюдити його в соціальних мережевих платформах. Втім прецедентом пожвавлення процесу інтеграції спадщини композитора в сучасний медіапростір стає діяльність Р. Гурка. Під своїм лейблом CARO Productions митець розміщює спродюсований ним аудіконтент, ту ж Літургію на інтернет-хостингу Youtube, а в формі трек-листа музичного альбому – на комерційних сервісах (Apple Music, Deezer, Spotify). Відтак площини персональної діяльності М. Максиміва й Р. Гурка стали прикладом репрезентації домінантних ознак культурного геному нації між різними поколіннями українців, а творчість М. Федоріва, завдяки мистецькій практиці цих діячів, сьогодні доступна для своєї цільової аудиторії поза межами часових й будь-яких територіальних кордонів.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.