ПОПУЛЯРИЗАЦІЯ ТВОРЧОСТІ МИРОНА ФЕДОРІВА СУЧАСНИМИ ДІЯЧАМИ МУЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДІАСПОРИ В КАНАДІ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244407Анотація
Мета роботи: естетико-культурологічний аналіз творчості М. Федоріва в проєкціях виконавської практики сучасних діячів музичної культури діаспори. Методологія дослідження. Для досягнення поставленої мети було використано порівняльно-історичний, культурологічний і аксіологічні теоретико-методологічні підходи, а також: біографічний й мистецтвознавчий методи наукового пізнання, що спрямовані на розкриття іманентних особливостей досліджуваних продуктів творчої діяльності персоналій наукового дослідження; окреслення значення різносторонньої діяльності М. Федоріва в контексті розвитку української музичної культури XX ст. Наукова новизна роботи полягає у використанні культурних продуктів музичної індустрії (грамплатівок, компакт-дисків) як елементів джерельної бази дослідження в методології компаративного аналізу диригентської інтерпретації музичної спадщини композитора в контексті професійної діяльності митців Канади. Висновки. М. Федорів – представник високопрофесійних митців діаспори, чия різновекторна діяльність позначена піднесенням основних модусів культурної ідентифікації. З метою історичного передання автентики національної традиції літургійного співу митець досліджував і публікував церковно-релігійні наспіви практики богослужіння України, що зупинило процес зникнення канонічних піснеспівів в церквах діаспори. Сягаючи нашого часу, популяризація творчості М. Федоріва вдалася завдяки виконавсько-продюсерській роботі М. Максиміва й Р. Гурка. Так, окрім ротації платівки «Єрусалимська Утреня» М. Федоріва в ефірі радіомовників: СВС (Канада), BBC Radio 3 (Велика Британія) М. Максиміву вдалося двічі перевипустити CD запис Літургії й розповсюдити його в соціальних мережевих платформах. Втім прецедентом пожвавлення процесу інтеграції спадщини композитора в сучасний медіапростір стає діяльність Р. Гурка. Під своїм лейблом CARO Productions митець розміщює спродюсований ним аудіконтент, ту ж Літургію на інтернет-хостингу Youtube, а в формі трек-листа музичного альбому – на комерційних сервісах (Apple Music, Deezer, Spotify). Відтак площини персональної діяльності М. Максиміва й Р. Гурка стали прикладом репрезентації домінантних ознак культурного геному нації між різними поколіннями українців, а творчість М. Федоріва, завдяки мистецькій практиці цих діячів, сьогодні доступна для своєї цільової аудиторії поза межами часових й будь-яких територіальних кордонів.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.