TE DEUM ДЛЯ ЗМІШАНОГО ХОРУ A’CAPPELLA ДМИТРА СТЕЦЮКА В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДУХОВНОЇ МУЗИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244486Анотація
Мета роботи полягає у веденні до наукового обігу цілісного аналізу ще не виконуваного твору відомого українського композитора Дмитра Стецюка Te Deum для змішаного хору a’cappella та приверненні до нього уваги хорових диригентів, які бажали б збагатити репертуар своїх колективів високохудожнім твором, написаним сучасною музичною мовою та призначеним для виконання як під час літургії, так і в концертах. Методологія дослідження заснована на поєднанні загальнонаукових (історичний, компаративний) та спеціально музикознавчих (жанровий, цілісний та інтонаційно-драматургійний аналізи) методів, що дає можливість простежити з одного боку, спадкоємність католицької літургійної традиції, з другого – виявити шляхи її оновлення та розвитку. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній вперше аналізується Te Deum для змішаного хору a’cappella Дмитра Стецюка в контексті сучасних тенденцій духовної музики українських композиторів. Висновки. Аналіз Te Deum для змішаного хору a’cappella Дмитра Стецюка в контексті його власної творчості в області духовної музики та на тлі творчих пошуків сучасних українських композиторів дозволяє стверджувати, що цей опус належить до творів, написаних в річищі літургійної традиції, розвиваючи її, перш за все, в інтонаційній сфері. Композитор повністю використовує канонічний текст, однак структурує його та розставляє смислові акценти відповідно до власного прочитання. Традиційний наспів латинського Te Deum з одного боку сприяє єдності та цілісності композиції, з другого – стає основою для створення сучасного опрацювання, а саме: інтонаційного; тембрального (співставлення різних груп хору); гармонічного; фактурного (гармонічний та поліфонічний виклади). У такий спосіб виявляються індивідуальні риси як творчого почерку композитора, так і особливості сучасного прочитання середньовічного літургійного тексту. Вивчення партитури твору дає підставу стверджувати, що він знаходиться не тільки в річищі літургійної традиції, але й може бути рекомендований для виконання в умовах концертного залу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.