TE DEUM ДЛЯ ЗМІШАНОГО ХОРУ A’CAPPELLA ДМИТРА СТЕЦЮКА В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДУХОВНОЇ МУЗИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244486Анотація
Мета роботи полягає у веденні до наукового обігу цілісного аналізу ще не виконуваного твору відомого українського композитора Дмитра Стецюка Te Deum для змішаного хору a’cappella та приверненні до нього уваги хорових диригентів, які бажали б збагатити репертуар своїх колективів високохудожнім твором, написаним сучасною музичною мовою та призначеним для виконання як під час літургії, так і в концертах. Методологія дослідження заснована на поєднанні загальнонаукових (історичний, компаративний) та спеціально музикознавчих (жанровий, цілісний та інтонаційно-драматургійний аналізи) методів, що дає можливість простежити з одного боку, спадкоємність католицької літургійної традиції, з другого – виявити шляхи її оновлення та розвитку. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній вперше аналізується Te Deum для змішаного хору a’cappella Дмитра Стецюка в контексті сучасних тенденцій духовної музики українських композиторів. Висновки. Аналіз Te Deum для змішаного хору a’cappella Дмитра Стецюка в контексті його власної творчості в області духовної музики та на тлі творчих пошуків сучасних українських композиторів дозволяє стверджувати, що цей опус належить до творів, написаних в річищі літургійної традиції, розвиваючи її, перш за все, в інтонаційній сфері. Композитор повністю використовує канонічний текст, однак структурує його та розставляє смислові акценти відповідно до власного прочитання. Традиційний наспів латинського Te Deum з одного боку сприяє єдності та цілісності композиції, з другого – стає основою для створення сучасного опрацювання, а саме: інтонаційного; тембрального (співставлення різних груп хору); гармонічного; фактурного (гармонічний та поліфонічний виклади). У такий спосіб виявляються індивідуальні риси як творчого почерку композитора, так і особливості сучасного прочитання середньовічного літургійного тексту. Вивчення партитури твору дає підставу стверджувати, що він знаходиться не тільки в річищі літургійної традиції, але й може бути рекомендований для виконання в умовах концертного залу.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.