TE DEUM ДЛЯ ЗМІШАНОГО ХОРУ A’CAPPELLA ДМИТРА СТЕЦЮКА В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ДУХОВНОЇ МУЗИКИ

Автор(и)

  • Михайло Тищенко

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2021.244486

Анотація

Мета роботи полягає у веденні до наукового обігу цілісного аналізу ще не виконуваного твору відомого українського композитора Дмитра Стецюка Te Deum для змішаного хору a’cappella та приверненні до нього уваги хорових диригентів, які бажали б збагатити репертуар своїх колективів високохудожнім твором, написаним сучасною музичною мовою та призначеним для виконання як під час літургії, так і в концертах. Методологія дослідження заснована на поєднанні загальнонаукових (історичний, компаративний) та спеціально музикознавчих (жанровий, цілісний та інтонаційно-драматургійний аналізи) методів, що дає можливість простежити з одного боку, спадкоємність католицької літургійної традиції, з другого – виявити шляхи її оновлення та розвитку. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній вперше аналізується Te Deum для змішаного хору a’cappella Дмитра Стецюка в контексті сучасних тенденцій духовної музики українських композиторів. Висновки. Аналіз Te Deum для змішаного хору a’cappella Дмитра Стецюка в контексті його власної творчості в області духовної музики та на тлі творчих пошуків сучасних українських композиторів дозволяє стверджувати, що цей опус належить до творів, написаних в річищі літургійної традиції, розвиваючи її, перш за все, в інтонаційній сфері. Композитор повністю використовує канонічний текст, однак структурує його та розставляє смислові акценти відповідно до власного прочитання. Традиційний наспів латинського Te Deum з одного боку сприяє єдності та цілісності композиції, з другого – стає основою для створення сучасного опрацювання, а саме: інтонаційного; тембрального (співставлення різних груп хору); гармонічного; фактурного (гармонічний та поліфонічний виклади). У такий спосіб виявляються індивідуальні риси як творчого почерку композитора, так і особливості сучасного прочитання середньовічного літургійного тексту. Вивчення партитури твору дає підставу стверджувати, що він знаходиться не тільки в річищі літургійної традиції, але й може бути рекомендований для виконання в умовах концертного залу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-11-16

Номер

Розділ

Музичне мистецтво