СЦЕНІЧНІ ПРАКТИКИ ЯК ЗАСІБ САМОІДЕНТИФІКАЦІЇ ГРЕЦЬКОГО ЕТНОСУ ПРИАЗОВ’Я

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.4.2021.250249

Анотація

Мета статті – виявити особливості відродження етнічної самоідентифікації греками Приазов’я засобами сценічних практик. Методологія дослідження. Застосовано історико-культурний метод (для дослідження історичного періоду формування та розвитку грецького етносу Приазов’я); теоретичний метод (для узагальнення даних матеріалу, що аналізується в статті з метою виокремлення основних тенденцій сценічних практик греків Приазов’я); структурно-функціональний метод (для аналізу структури етнокультурної самоідентифікації); культурно-семіотичний метод (для дослідження способу конструювання етнокультурної самоідентифікації як ментальної структури через символічні форми) та ін. Наукова новизна. Досліджено основні константи етнокультурної ідентичності; розглянуто можливість конструювання позитивної етнічної ідентичності в сучасному сценічному мистецтві загалом та етнічної групи греків Приазов’я зокрема; виявлено особливості відродження етнічної самоідентифікації греками Приазов’я засобами сценічних практик. Висновки. Прояв етнокультурної самоідентифікації культурних та мистецьких практиках має складну змістово-виражальну структуру і виявляється як багаторівнева система. Відповідно до конструктивізму та культурно-семіотичного підходу сценічні практики грецького етносу Приазов’я пропонують спосіб конструювання етнокультурної самоідентифікації як ментальної структури через такі символічні форми як світогляд, етнічний світогляд та мистецький світогляд. Вони відображають свідомість людини та суспільства в цілому, а також те, що важливо для грецького етносу і мають найбільший потенціал для побудови позитивного іміджу етнічної спільноти.

Ключові слова: грецький етнос, греки Приазов’я, сценічні практики, етнокультурна самоідентифікація.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Номер

Розділ

Культурологія