Сценічне слово у театрі ім. Івана Франка у контексті історико-культурного процесу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2022.262210

Анотація

Метою роботи є висвітлення етапів еволюції українського сценічного слова у театрі ім. Івана Франка у контексті історико-культурного процесу з 1920-х рр.– до сучасності, а також аналіз особливостей художнього напряму «соціалістичний реалізм» та його вплив на сценічне слово. Методологія дослідження полягає у застосуванні методу історичної ретроспекції, який використовується задля аналізу сценічного слова у акторських роботах театру ім. Івана Франка з 1920-х рр. – до сучасності; культурологічний метод залучено для дослідження впливу ідеологічних засад держави на соціокультурне середовище через сценічне слово; використання художньо-історичного методу дає змогу провести аналіз творчої роботи режисерів за певних культурно-політичних реалій. Наукова новизна полягає у комплексному дослідженні основних етапів еволюції сценічного слова у театрі ім. Івана Франка протягом всього його існування на прикладі акторських робіт у драматичних і музичних виставах, а також у дослідженні впливу вітчизяного історико-культурного процесу на сценічне слово. Висновки. Розглянуто художню політику Г. Юри у театрі ім. Івана Франка в перші десятиліття його існування. Розкрито вплив ідеології комуністичної партії на вітчизняний театральний процес. Проаналізовано особливості художнього напряму «соціалістичний реалізм» та його вплив на сценічне слово у театрі ім. Івана Франка на прикладі акторських робіт. Розглянуто сценічне слово у музичних виставах театру ім. Івана Франка у контексті історико-культурного процесу.

Ключові слова: сценічне слово, культура, ідеологія, соціалістичний реалізм, театр ім. Івана Франка, Г. Юра, мюзикл, рок-опера

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-04

Номер

Розділ

Культурологія