Малярське навчання в Лаврській церковно-мистецькій школі другої половини XVIII століття

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2022.266093

Анотація

Мета статті – дослідити історію діяльності Лаврської школи другої половини XVIII століття, охарактеризувати принцип навчання учнів за допомогою лаврських малюнків. Методологія дослідження ґрунтується на використанні принципу історизму та об'єктивності, історико-порівняльного методу, що дали змогу проаналізувати історію діяльності Лаврської школи другої половини XVIII століття та принцип навчання учнів. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в ній доповнена загальна історія діяльності Лаврської церковно-мистецької школи в другій половині XVIII століття. Вперше опубліковані малюнки, за якими навчалися учні. Також уперше проаналізовано принцип навчання малярської справи. Висновки. Порушене питання дослідники вивчали тривалий період часу – протягом двох століть, проте не достатньо ґрунтовно. Виявлено, що Лаврська школа другої половини XVIII століття навчала учнів за західноєвропейськими посібниками, що давало можливість готувати високопрофесійних майстрів. Це вкотре підтверджує, що Лавра мала тісний зв'язок з Європою, як і вся Україна.  

Ключові слова: мистецтво, ікономалярня, навчання, іконопис, Києво-Печерська лавра, учні, бароко.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-31

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація