МІНІАТЮРИ AMBROSIAN ILIAD ЯК ЕЛЕМЕНТ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ОБРЯДОВО-РИТУАЛЬНОГО ENTERTAINMENT
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286882Анотація
Мета роботи – розглянути мініатюри Ambrosian Iliad як елемент візуалізації обрядово-ритуального entertainment у контексті розвитку античної культури. У дослідженні як методологію залучено аналітичний метод для дослідження мініатюр Ambrosian Iliad, а також вивчення теоретичного матеріалу про обрядово-ритуальний вид entertainment; застосовано історико-культурологічний метод для аналізу мініатюри як однієї з образотворчих складових обрядово-ритуального entertainment у соціокультурному житті Античності; використано мистецтвознавчий метод для детального розгляду мініатюр Ambrosian Iliad, яка є унікальним ілюмінованим рукописом V століття, де зображена практично вся «Іліада» Гомера, особливої уваги заслуговують сцени обрядово-ритуальних видовищ. Наукова новизна статті полягає в дослідженні мініатюр Ambrosian Iliad як елемента візуалізації обрядово-ритуального entertainment, а також мініатюри як однієї з образотворчих складових обрядово-ритуального entertainment у соціокультурному житті Античності. Висновки. У статті досліджено мініатюри Ambrosian Iliad як елемент візуалізації обрядово-ритуального entertainment у культурі Античності. Визначено, що в Ambrosian Iliad із часом намітилась тенденція зміщення акценту з літературознавчих питань до підвищення інтересу до міфологічних і гомерівських «образів» в образотворчому контексті (Аnthony Snodgrass, Karl Schefold and Luca Giuliani, H. Shapiro), також мініатюри Ambrosian Iliad розглянуто як соціальне явище в культурі пізньої Античності (Ceil Parks Bare). Розкрито історію рукопису і характерну особливість малювання мініатюр Ambrosian Iliad (використання золотого і червоного відтінку в одязі, померанчево-зеленої палітри в малюванні фону). Особливо розглянуті мініатюри, сюжет яких присвячено обрядово-ритуальним видовищам: Калхас зробив передбачення, згідно зі знаменням, яке він бачив, що дракон вбиває дев’ять птахів в Авліді, Троя повинна впасти лише на десятий рік облоги. Агамемнон пропонує воїнам грекам повернутись додому і зняти облогу, але вони знають про це знамення і про обряд жертвоприношення і залишаються, бо вірять у знамення Калхаса. На іншій мініатюрі ми бачимо, як грецькі царі під керівництвом Агамемнона приносять бика в жертву Зевсу. І найцікавішою є мініатюра, де Ахіллес просить Зевса помилувати і зберегти життя Патрокла, свого названого брата, приносячи жертву Зевсу. Розглянуто класифікацію п’яти груп мініатюр Ambrosian Iliad, запропоновану Бандінеллі. Доведено, що мініатюри Ambrosian Iliad як образотворча складова обрядово-ритуального феномену entertainment відобразили не лише мистецькі аспекти соціокультурного життя Античності, а і виступили уособленням візуалізації культу героя.
Ключові слова: entertainment, Ambrosian Iliad, культура Античності, обряд, ритуал, грецький пантеон, Ахіллес, візуалізація, культ героя.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.