МІНІАТЮРИ AMBROSIAN ILIAD ЯК ЕЛЕМЕНТ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ОБРЯДОВО-РИТУАЛЬНОГО ENTERTAINMENT
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2023.286882Анотація
Мета роботи – розглянути мініатюри Ambrosian Iliad як елемент візуалізації обрядово-ритуального entertainment у контексті розвитку античної культури. У дослідженні як методологію залучено аналітичний метод для дослідження мініатюр Ambrosian Iliad, а також вивчення теоретичного матеріалу про обрядово-ритуальний вид entertainment; застосовано історико-культурологічний метод для аналізу мініатюри як однієї з образотворчих складових обрядово-ритуального entertainment у соціокультурному житті Античності; використано мистецтвознавчий метод для детального розгляду мініатюр Ambrosian Iliad, яка є унікальним ілюмінованим рукописом V століття, де зображена практично вся «Іліада» Гомера, особливої уваги заслуговують сцени обрядово-ритуальних видовищ. Наукова новизна статті полягає в дослідженні мініатюр Ambrosian Iliad як елемента візуалізації обрядово-ритуального entertainment, а також мініатюри як однієї з образотворчих складових обрядово-ритуального entertainment у соціокультурному житті Античності. Висновки. У статті досліджено мініатюри Ambrosian Iliad як елемент візуалізації обрядово-ритуального entertainment у культурі Античності. Визначено, що в Ambrosian Iliad із часом намітилась тенденція зміщення акценту з літературознавчих питань до підвищення інтересу до міфологічних і гомерівських «образів» в образотворчому контексті (Аnthony Snodgrass, Karl Schefold and Luca Giuliani, H. Shapiro), також мініатюри Ambrosian Iliad розглянуто як соціальне явище в культурі пізньої Античності (Ceil Parks Bare). Розкрито історію рукопису і характерну особливість малювання мініатюр Ambrosian Iliad (використання золотого і червоного відтінку в одязі, померанчево-зеленої палітри в малюванні фону). Особливо розглянуті мініатюри, сюжет яких присвячено обрядово-ритуальним видовищам: Калхас зробив передбачення, згідно зі знаменням, яке він бачив, що дракон вбиває дев’ять птахів в Авліді, Троя повинна впасти лише на десятий рік облоги. Агамемнон пропонує воїнам грекам повернутись додому і зняти облогу, але вони знають про це знамення і про обряд жертвоприношення і залишаються, бо вірять у знамення Калхаса. На іншій мініатюрі ми бачимо, як грецькі царі під керівництвом Агамемнона приносять бика в жертву Зевсу. І найцікавішою є мініатюра, де Ахіллес просить Зевса помилувати і зберегти життя Патрокла, свого названого брата, приносячи жертву Зевсу. Розглянуто класифікацію п’яти груп мініатюр Ambrosian Iliad, запропоновану Бандінеллі. Доведено, що мініатюри Ambrosian Iliad як образотворча складова обрядово-ритуального феномену entertainment відобразили не лише мистецькі аспекти соціокультурного життя Античності, а і виступили уособленням візуалізації культу героя.
Ключові слова: entertainment, Ambrosian Iliad, культура Античності, обряд, ритуал, грецький пантеон, Ахіллес, візуалізація, культ героя.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.