Концептуалізація символіки кольорів у розписах інтер’єрів
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289823Анотація
Мета дослідження – здійснити аналіз наукової літератури для актуалізації проблем, пов’язаних з вивченням символіки кольорів та її інтерпретацій. Методологія роботи ґрунтується на порівняльно-історичному і порівняльно-типологічному методах, які дозволили встановити складність і розгалуженість проблеми символіки кольорів; когнітивний підхід дозволив виявити залежність застосування інтерпретаційних можливостей символіки кольорів на формування емоційної складової для розкриття змістів і асоціацій. Наукова новизна роботи полягає у доповненні наукової літератури новими дослідженнями символіки кольорів. Висновки. На основі вивчення наукової літератури можемо визначити актуальність проблем, пов’язаних з символікою кольорів та її специфіки. Ознайомлення з роботами науковців (П. Жолтовський, А. Кондратюк, О. Лопухіна, Л. Міляєва, Ф. Уманцев) дозволили визначити напрями дослідження пам’ятки і відсутність робіт з символіки кольорів у живописі храму. Наукові роботи В. Овсійчук і М. Пастуро стали ґрунтом з теорії та історії вивчення кольорів. Своєчасність дослідження підтверджується розробками зарубіжних інституцій і вчених, зокрема, проблеми: психології кольору (Х. Брем); теорії кольору (М. Освальд, Педагогічний університет Вайнгартена, Німецький центр кольору, Університет Галле-Віттенберга); глобальної візуальної комунікації у зв’язку з кольором (Т. Фассаті). Майстри лаврської малярської школи в період розквіту мистецтва доби Бароко по-новому застосовують символіку кольорів в ансамблі розписів Троїцької надбрамної церкви. У живописній гамі церкви превалює містичність.
Ключові слова: коди культури, колір, символіка, інтерпретація, інтер’єр, живопис, монументальний живопис, Троїцька надбрамна церква.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.