Концептуалізація символіки кольорів у розписах інтер’єрів

Автор(и)

  • Олена Афоніна

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289823

Анотація

Мета дослідження – здійснити аналіз наукової літератури для актуалізації проблем, пов’язаних з вивченням символіки кольорів та її інтерпретацій. Методологія роботи ґрунтується на порівняльно-історичному і порівняльно-типологічному методах, які дозволили встановити складність і розгалуженість проблеми символіки кольорів; когнітивний підхід дозволив виявити залежність застосування інтерпретаційних можливостей символіки кольорів на формування емоційної складової для розкриття змістів і асоціацій. Наукова новизна роботи полягає у доповненні наукової літератури новими дослідженнями символіки кольорів. Висновки. На основі вивчення наукової літератури можемо визначити актуальність проблем, пов’язаних з символікою кольорів та її специфіки. Ознайомлення з роботами науковців (П. Жолтовський, А. Кондратюк, О. Лопухіна, Л. Міляєва, Ф. Уманцев) дозволили визначити напрями дослідження пам’ятки і відсутність робіт з символіки кольорів у живописі храму. Наукові роботи В. Овсійчук і М. Пастуро стали ґрунтом з теорії та історії вивчення кольорів. Своєчасність дослідження підтверджується розробками зарубіжних інституцій і вчених, зокрема, проблеми: психології кольору (Х. Брем); теорії кольору (М. Освальд, Педагогічний університет Вайнгартена, Німецький центр кольору, Університет Галле-Віттенберга); глобальної візуальної комунікації у зв’язку з кольором (Т. Фассаті). Майстри лаврської малярської школи в період розквіту мистецтва доби Бароко по-новому застосовують символіку кольорів в ансамблі розписів Троїцької надбрамної церкви. У живописній гамі церкви превалює містичність.

Ключові слова: коди культури, колір, символіка, інтерпретація, інтер’єр, живопис, монументальний живопис, Троїцька надбрамна церква.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-25

Номер

Розділ

Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація