Концептуалізація символіки кольорів у розписах інтер’єрів
DOI:
https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2023.289823Анотація
Мета дослідження – здійснити аналіз наукової літератури для актуалізації проблем, пов’язаних з вивченням символіки кольорів та її інтерпретацій. Методологія роботи ґрунтується на порівняльно-історичному і порівняльно-типологічному методах, які дозволили встановити складність і розгалуженість проблеми символіки кольорів; когнітивний підхід дозволив виявити залежність застосування інтерпретаційних можливостей символіки кольорів на формування емоційної складової для розкриття змістів і асоціацій. Наукова новизна роботи полягає у доповненні наукової літератури новими дослідженнями символіки кольорів. Висновки. На основі вивчення наукової літератури можемо визначити актуальність проблем, пов’язаних з символікою кольорів та її специфіки. Ознайомлення з роботами науковців (П. Жолтовський, А. Кондратюк, О. Лопухіна, Л. Міляєва, Ф. Уманцев) дозволили визначити напрями дослідження пам’ятки і відсутність робіт з символіки кольорів у живописі храму. Наукові роботи В. Овсійчук і М. Пастуро стали ґрунтом з теорії та історії вивчення кольорів. Своєчасність дослідження підтверджується розробками зарубіжних інституцій і вчених, зокрема, проблеми: психології кольору (Х. Брем); теорії кольору (М. Освальд, Педагогічний університет Вайнгартена, Німецький центр кольору, Університет Галле-Віттенберга); глобальної візуальної комунікації у зв’язку з кольором (Т. Фассаті). Майстри лаврської малярської школи в період розквіту мистецтва доби Бароко по-новому застосовують символіку кольорів в ансамблі розписів Троїцької надбрамної церкви. У живописній гамі церкви превалює містичність.
Ключові слова: коди культури, колір, символіка, інтерпретація, інтер’єр, живопис, монументальний живопис, Троїцька надбрамна церква.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License International CC-BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
3.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.