З ІСТОРІЇ ТВОРЧО-ВИКОНАВСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ТРІО БАНДУРИСТОК «ДИВОСТРУНИ» (до 25-річного ювілею)

Автор(и)

  • Мирослава Сточанська
  • Наталія Чернецька

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308402

Анотація

Мета статті – дослідження основних етапів становлення тріо бандуристок «Дивоструни» Волинського національного університету імені Лесі Українки (Луцьк) та вивчення його мистецької діяльності в часовій послідовності й розвитку, а також визначення внеску колективу в розвиток і популяризацію сучасної бандурної ансамблевої творчості у вітчизняному й світовому музичному просторі. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні загальнонаукових методів: джерелознавчого, історичного, культурологічного, мистецтвознавчого та узагальнювального, – які дали можливість проаналізувати й комплексно висвітлити діяльність колективу. Наукова новизна полягає в тому, що вперше систематизовано 25-річну творчість унікального волинського колективу – жіночого тріо бандуристок «Дивоструни» ВНУ імені Лесі Українки в хронологічному аспекті; висвітлено його багатогранну діяльність (участь у фахових конкурсах, концертне виконавство, створення нового бандурного репертуару, видання нотної літератури, запис аудіо- та відео-альбомів і тематичних програм на радіо й телебаченні, популяризація бандурного мистецтва та національної культури в Україні й зарубіжжі). Висновки. Тріо бандуристок «Дивоструни» ВНУ імені Лесі Українки своєю багаторічною різновекторною діяльністю (переможець різноманітних авторитетних фахових конкурсів, продуктивна творчо-мистецька лабораторія, яскрава концертна одиниця, репрезентант національного мистецтва й волинського мелосу в Україні та зарубіжжі, виразник української ідентичності) засвідчує значимість пропагування національного мистецтва у світовому просторі й робить свій вагомий внесок у музично-естетичне та патріотичне виховання української нації.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-14

Номер

Розділ

Музичне мистецтво