ЛЕМКІВСЬКИЙ ФОЛЬКЛОР ЯК «ЕТНОКУЛЬТУРНИЙ ЗНАК» У СУЧАСНИХ ЕСТРАДНИХ ІНТЕРПРЕТАЦІЯХ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПЕРЕДУМОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

  • Наталія Торконяк

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2024.308427

Анотація

Мета статті – обґрунтувати концептуальні передумови трактування лемківського фольклору як «етнокультурного знаку» в естрадних інтерпретаціях. Методологія дослідження основана на загальнонаукових методах аналізу (історичного, семіологічного, культурологічного) й узагальнення в контексті міждисциплінарного підходу, що дало можливість концептуалізувати уявлення про Лемківщину як «місце памʼяті», лемківський фольклор як «етнокультурний знак» та укласти ієрархічну систему його відображення в естрадних інтерпретаціях. Наукова новизна полягає в трактуванні лемківського фольклору як «етнокультурного знаку», експлікації поняття «етнокультурний знак», окремих ідей соціокультурних концепцій у сфері естрадознавства. Пропонується авторська система відображення етнокультурної знаковості в естрадних інтерпретаціях. Висновки. Континуальність феномену Лемківщини як «місця памʼяті» підтримується виконаннями фольклорних взірців в інтерпретаційному діапазоні від автентичного до трансформаційного. Попри нову стилістику, вони покликані зберігати семантику малої батьківщини як знаку, що виявляється на різних ієрархічних рівнях: інтонаційному (1), лексичному (2), жанровому (3), виконавської манери (4), синкретичної системи лемківського фольклору (5). Остання є узагальненим «знаком», який репрезентує ментальність етнічної групи і творить «лемківський міф».

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-14

Номер

Розділ

Музичне мистецтво